vroege ciao px 25 belgie

Home Forums Algemeen Brommers algemeen vroege ciao px 25 belgie

This topic contains 5 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by petrolhead 5 years, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #778670

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    ciaopx25ik heb een paar geleden een buitenkans gehad om hier in belgie een hele vroege ciao px 25 te kopen van de eerste eigenaars. Nu ben ik pas na 7 jaar ertoe gekomen om hem te restaureren , het is erg ik weet het.

    nu zocht ik wat meer info over de ciao . Het betreft een px 25 , een van de allereerste die uitgebracht zijn hier in belgie van bouwjaar 1981. Nu zit ik met wat bizarre dingen in die ciao waar ik niet aan uitgeraak

    er zit een vierkant model koplamp op MET lichtschakelaar maar de kabelboom is hier totaal niet voor voorzien en de kabels lopen gewoon rechtstreeks naar de koplamp . Nergens een schema te vinden van deze kabelboom dus vind het maar raar

    de orginele kleur is rood maar heeft ondertussen door de ouderdom een paar verschillende tinten weet iemand wat het orginele kleur zou zijn?

    het blokje is een 2 spoels contactpunt blok maar met een pen 12 krukas wat toch normaal enkel de jonge modellen zijn ?

    dus moest iemand meer info hebben over de vroege ciao px 25 hier in belgie, dus wanneer die het allereerst zijn uitgebracht en me kan helpen met de “rariteiten” van mijn ciao , alle hulp is welkom!

    #778683

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo, wat een mooie Ciao! Ziet er op de foto in ieder geval goed uit mooi origineel :thumb

    Deze kwamen ergens in 1980 op de weg als ik me niet vergis dus 81 zou heel goed kunnen en dat maakt hem ook zeker een vroege.

    Volgens mij is dit gewoon de koplamp die erophoort, ik begrijp je verhaal niet helemaal? Als ik het goed begrijp lopen de kabels meteen naar de lamp zelf, maar dan kan je het toch gewoon via de lichtschakelaar laten lopen? Wellicht heeft ooit eens iemand hier een noodreparatie uitgevoerd of iets dergelijks?

    De originele kleur achterhalen zal wel moeilijk zijn, je zou een plek moeten zoeken die niet is aangetast door de zon en vuil. Als je een RAL kleurcode zoekt moet je gewoon een RAL kleurenwaaier pakken bij je verfwinkel en het vergelijken. Echter zal je altijd flink kleurverschil houden.

    #778686

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    is nog volledig orgineel , en er lopen gewoon een groene (achterlicht), rode (+ van blok) en zwarte naar de koplamp zie nergens een mogelijkheid om die schakelaar aan te sluiten .

    blok was / is ook nog orgineel maar dat is rampzalig , 2 spoels snor blok met een warmloper

    #778692

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Er hoort als ik me niet vergis een paarse draad van de schakelaar naar de koplamp te gaan, de rode moet dan op de schakelaar en de zwarte is massa.

    Als je de paarse draad mist kan je die uiteraard zelf trekken.

    #778697

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    ah zou nog goed kunnen dat er wat verdwenen is in de loop der jaren

    #778726

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Schakelaartje zou normaal weer moeten werken.nu. Weet iemand welke kleur in ral die ongeveer zou zijn in het zonlicht is die rood oranje, spat en vork zijn ooit bijgewerkt met een spuitbus maar dat is veel te rood en te weinig oranje. Of is het afgebleekt rood

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.