Voorwiel citta op de juiste manier monteren

Home Forums Techniek Mechanisch Voorwiel citta op de juiste manier monteren

This topic contains 10 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Klaa$vaaK 3 years, 5 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #784032

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo Forumleden,

    Graag zou ik een goede uitleg willen hebben hoe ik mijn voorwiel van mijn citta moet monteren.

    Ik heb hem een tijdje geleden gemonteerd, zou niet meer weten hoe maar er zit nu speling in. Ik zie dat mijn wiel een beetje heen en weer kan in dat remdeksel of hoe je het ook noemt.

    Dus, wat is de juiste manier (tips and tricks) zodat er geen speling meer in gaat zitten.

    Alvast bedankt!

    #784053

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443
    #784054

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Bedankt voor de link, maar kan iemand een beetje van een beschrijving erbij kan geven. Ik weet nog wel dat de rem weer aanliep op het wiel.

    Dus een beschrijving wat vast moet en niet.

    #784061

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Gewoon even een beetje prutsen en kloten en je komt er wel vanzelf uit.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #786680

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Daar ben ik weer, het is een tijdje stil geweest maar ben er nu pas aan toegekomen.

    En ik stuit gelijk op het probleem waar ik vorige keer ook mee zat. Die moer (die conisch afloopt) waarmee je de lagers fixeert moet je dus zo afstellen (aan beide kanten) dat de boel niet te los loopt maar ook niet te vast zit.

    Dat doe je door middel van een moer die dan tegen die conische moer vastdraait. Maar dan is die uitsparing wel heel erg smal en mijn sleutel krijg ik daar dan dus niet tussen. Hoe lossen jullie dat probleem normaal gesproken op?

    #786681

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ok, een eerste ingeving op google en ik kom op een 2-delige conussleutel set 🙄  😆

    Is dat wat jullie ook gebruiken?

    #786683

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Ik heb een oude 15mm steeksleutel afgeslepen tot hij dun genoeg was om er tussen te passen. Dat werkt prima.

    #786686

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Heb een ringetje tussen de conische moer en de andere moer, waardoor een gewone steeksleutel past. (aan de kant waar geen remtrommel zit).

    #790403

    Joris Hengel
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Ik heb een oude 15mm steeksleutel afgeslepen tot hij dun genoeg was om er tussen te passen. Dat werkt prima.

    BAAS!! ik heb het ook zo gedaan na jouw tip!
    werkt geweldig.. had toch zat ouwe sleutels liggen

    #804259

    Okke24
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Ik heb het zelfde probleem.. ik reed net rond de 45.. en er begon ineens speling in mijn voorwiel te komen.. is dat de oplossing? De conische en gewone moer tegen elkaar indraaien met zo min mogelijk speling??

    #804261

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ja klopt, het liefst aandraaien met zo’n conussleutelset. Kost een drol.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.