Voorstellen vanuit Borne

Home Forums Algemeen Even voorstellen Voorstellen vanuit Borne

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by mean-machine 2 years, 4 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #813176

    Cittaarten
    Topic starter
    Berichten: 3

    Hallo Vespa rijders en sleutelaars,

    Mijn naam is Maarten (51) uit Borne en 2 maanden geleden een Gilera Citta gekocht als winterproject. Na wat Googelen kwam ik op jullie forum en heb daar dankbaar gebruik van gemaakt. Hiervoor hartelijk dank 😎
    Ik heb kunnen lezen en leren over wat waar je koop is, kijken naar de plaatjes van andere brommers om inspiratie op te doen en vooral de technische informatie en verschillende afstellingen.
    Na een paar keer om mijn nieuwe aanwinst te hebben gelopen heb ik de brommer lopend gemaakt. Hij liep dus niet, was redelijk verwaarloost en lang geleden vies zwart overgespoten inclusief kappen.
    De bedoeling was om de brommer deze winter op te knappen maar kon het niet laten 🙄   Begonnen met demonteren, schoonmaken, vernieuwen van verschillende onderdelen. Ik vond het fijn te ontdekken dat er een elektronische ontsteking op zat. Dat scheelt weer contactpunten en afstellen. En tsja, nu hij toch uit elkaar ligt  kan ik het zo goed schuren en overspuiten met 2K grond, kleur en blanke lak. Na de kleur lak de brommer bestickert en daarna voorzien van een dikke laag blanke lak.
    En ook al is het nog steeds geen winter ( was een winterproject) Na 2 weken drogen de brommer weer in elkaar gezet en ook daarin gingen een hoop nieuwe onderdelen zitten.
    De afstelling van de brommer was, dankzij dit forum meteen goed.
    Setup is: Malossi open luchtfilter, 8/10 carburateur (8? tsja kon het niet laten om een beetje op te boren 😯 ), sproeier 46, originele cilinder, citypower uitlaat, poelie 80 en elektronische ontsteking.

    Lang verhaal en jullie willen plaatjes. Mand.Citta1Citta3Citta6

    #813177

    Cittaarten
    Topic starter
    Berichten: 3

    IMG_20211114_133703_1

    #813180

    Revo
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Hey Maarten.

    Je heb goed je best gedaan. Ziet er
    goed uit! Vind dat MANDje achterop ook handig. Niet eerder gezien.  Nou nog een zooitje mooi weer en dan touren. Veel plezier ermee.

    #813314

    Cittaarten
    Topic starter
    Berichten: 3

    Inderdaad, mandje is handig voor het slot en gereedschap.
    Gebruik het brommertje nu 2 week voor woon-werk verkeer. Rijdt lekker en 0.5 liter benzine op 30 km. Heel verschil met m’n auto 1:11 en veel leuker 😀

    #813324

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Hey Maarten. Je heb goed je best gedaan. Ziet er goed uit! Vind dat MANDje achterop ook handig. Niet eerder gezien. Nou nog een zooitje mooi weer en dan touren. Veel plezier ermee.
    ————————————————————————————————————————-
    Een precies dezelfde  “mand” heb ik ook achterop mijn Ciao. Heb wel daarvoor de bagage-drager aan achterzijde met een stuk multiplex verlengd om te ondersteunen.

    Ideaal voor meenemen van allerlei spul. Iets voor eten/ drinken.
    Verder reserve benzine, 2T-olie, wat gereedschap, handschoenen en regenpak.

    Rijd niet heel vaak, en dan nog vooral in de zomer met goed weer.
    Als ik met de Ciao op pad ga, dan is dat meestal een lange rit.(200+ km)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.