Vonkverlies bij het inschakelen verlichting

Home Forums Techniek Mechanisch Vonkverlies bij het inschakelen verlichting

This topic contains 11 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 6 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #776823

    Erik Huizingh
    Topic starter
    Berichten: 13

    Ik heb een vraag (technische)over een brommer.

    Betreft een piaggio ciao mix
    Op het moment dat het brommertje gestart is ( zonder probleem) en op het moment dat ik de verlichting aan doe gaat het brommertje stotteren en slaat uit.
    Nu denk ik zelf dat dit aan de bobine ligt, maar het zou ook aan de spoel kunnen. Mijn vraag is wat het meest logische zou zijn.( Het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn)
    Iemand enig idee?
    #776826

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Kortsluiting : denk dat er een stekkertje of een draad bloot ligt als het licht aangaat en zo de ontsteking ontregeld. Even je kabelboom inspecteren/meten.

    TICKLING BARN
    #776828

    Erik Huizingh
    Topic starter
    Berichten: 13

    Thanks, ik was de bekabeling reeds bij langs gegaan. Rare is dat als het brommertje een tijdje loopt/rijd de verlichting zonder problemen aangaat, totdat je stil gaat staan, dan begint de brommer te stotteren en slaat vervolgens uit. Op dat moment trekt alle energie naar 1 punt lijkt het.als er een accu ingezeten zou hebben zou ik denken dat deze te weinig energie geeft, maar er zit geen accu on😁

    #776866

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Je brommert produceert tijdens het rijden ook meer stroom omdat je meer toeren maakt.

    #777040

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Zal nog steeds kortsluiting moeten zijn.. Hoe heb je de bedrading gecontroleerd, met het oog, of heb je alles doorgemeten? Heb je ook de bekabeling achter het vliegwiel gecontroleerd?

    #777070

    Erik Huizingh
    Topic starter
    Berichten: 13

    Mijn kennis gaat niet zover dat ik weet hoe ik het door moet meten. Maar de bekabeling vervangen staat op mn to do list. Ik ben de bekabeling zoveel mogelijk los gehad daar waar het kon en zag er wel goed uit.maar ik weet natuurlijk niet hoe het er vanbinnen uitziet.klinkt vrij logisch dat het kortsluiting is. Ik laat weten wanneer het probleem verholpen is en wat het probleem was.voor nu eerst bedankt

    #777075

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Ga je de bedrading dan vanaf de spoel vervangen? Het is gewoon solderen natuurlijk, maar zou er alleen aan beginnen als je weet wat je doet, succes in ieder geval :thumb

    #777163

    Dondersteen
    Bijdrager
    Berichten: 344

    Ik had dit ook, in mijn geval was het achterlicht doorgebrand en stoorde om onbekende reden de ontsteking. Zodra er een nieuw lampje in zat was het probleem over.
    Check even de staat van je lampjes zou ik zeggen of heb je dat al gedaan?

    #778335

    Erik Huizingh
    Topic starter
    Berichten: 13

    De lampjes heb ik inmiddels vervangen, maar ook dit heeft niet het gewenste resultaat. Ik heb me laten vertellen dat mn carter vervangen moet worden, maar ik blijf zoeken of het misschien ergens anders aan ligt.
    Bedankt voor je tip.
    Met vriendelijke groeten Erik Huizingh

    #778337

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 186

    Als ik je verhaal zo lees heeft je brommerboer er ook niet echt verstand van .
    Misschien is er iemand van hier die in je buurt woont en je evt kan helpen .

    gr Jochem

    #778357

    Dondersteen
    Bijdrager
    Berichten: 344

    Hey.. niet lullig bedoeld ofzo maar degene die je heeft verteld dat het aan je carters ligt, lult ontzettend uit zijn nek!

    Je carter kan nooit met je verlichting te maken hebben!!

    #778385

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Gaat dit om hetzelfde blok / probleem als dit topic dat je hebt geopend? In dat geval wil ik voorstellen om in één van beide topics verder te gaan, aan jou de keuze welke.

    Gaat het hier om twee verschillende dingen mag je dit bericht als niet verzonden beschouwen 😉

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.