Vliegwiel spie op speedengine

Home Forums Techniek Opvoeren Vliegwiel spie op speedengine

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Bob Blom 3 years, 6 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #802334

    Bob Blom
    Topic starter
    Berichten: 16

    Hoi ik heb mijn een vraag. ik heb een speedengine CP met Polini W poort 43mm niet de racing. 1313 68 sproeier en Malossi filter. Rijd met poelie 70 op een citta met si brug. Deze is net ingereden denk km of 200. Brom kruk nieuwe lagers geplaatst en ook de cilinder speedengine waren nieuw. Het vliegwiel had een nette spiebaan en zat een nieuwe spie in. Nu heb ik het vliegwiel verwijderd en de spiebaan en spie zijn flik gehavend ben naar mijn idee niet meer bruikbaar. Hoe zorg ik ervoor om dit beter te krijgen? Was een net vliegwiel en een nieuwe spie. Groetjes Bob

    mxfreak29
    #802339

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hallo Bob, welkom op het forum.

    Dat is allemaal gebeurd omdat je vliegwiel niet klemde op het conische gedeelte van je krukas.

    Het kan zijn dat de je het niet goed vast gezet had, of omdat de passing niet optimaal was?
    Oneffenheid op de krukas?

    De spie is er alleen om de juiste timing van de ontsteking te waarborgen bij montage, niet om te zorgen dat het vliegwiel niet verdraaid.
    Dat is puur alleen de taak van de conische passing.
    De spie helpt wel een klein beetje mee, maar ik probeer je de oorzaak even goed duidelijk te maken.

    Als het er nu allemaal minder fraai uitziet, dan is de beste oplossing onderdelen te vervangen tot het weer verzorgt uitziet.

    1
    #802340

    Bob Blom
    Topic starter
    Berichten: 16

    Dank je voor feedback. De krukas had het inderdaad wat moeilijk de draad is wat slecht heeft een vriend van me opnieuw getapt. Het ging erop maar was niet van harte. We hebben wel eerst het vliegwiel zonder koppeling aangedraaid en daarna pas met. Ik gooi die krukas er ook uit. Wat is de beste optie voor een andere krukas voor deze set up. Ik mis trekkracht en de w poort is hoog toerig met weinig koppel heb ik gehoord. De cilinder en speedengine zijn haast nieuw dus dat wil ik zo laten anders word het me financieel te gek. Groet

     

    mxfreak29
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.