Vliegwiel speedengine loopt aan.

Home Forums Techniek Mechanisch Vliegwiel speedengine loopt aan.

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #808481

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Hallo, vandaag weer gerommeld met mijn blokje(speedengine) als hij warm is loopt het vliegwiel aan. Waardoor hij niet meer te starten is.
    Net het vliegwiel eraf gehaald en ik zie aanloopsporen. Aan de andere kant van de ontsteking heb ik al gedremeld om de ontsteking er goed in te krijgen. En dat ligt hij volgens mij ook. Kan ik op de aanloopplek gewoon wat materiaal weg dremelen? Is iemand bekend met dit probleem, m20210322_133322

    #808483

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Carterbouten al eens nagelopen nadat je blok eens goed warm is geweest? Lijkt erop dat de krukas ietwat minder ver uitsteekt uit het groot carter wanneer deze warm is.

    Daarnaast zijn de aanloopsporen miniem, kan je voorzichtig wat wegdremelen. Zelfde probleem gehad bij m’n Reedvalve 2017 carter. Weet niet hoe dik het materiaal is bij een SE, aangezien bij m’n RV het aluminium daar dik zat is.

    #808486

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    De carterbouten heb ik gisteren nog aangedraaid.
    Maar je zegt, de krukas misschien. Er zit een mazzuchelli race krukas in. Kan het daar aan liggen?

    1
    #808487

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Dit komt wel eens voor en zeker vaker met een aftermarket krukas dan met een origineel Piaggio krukasje. De conische passing ligt net even wat dichter op je carters en zodoende loopt je vliegwiel aan. Er is maar echt heel weinig vlees bij een SE en ik zal zelf je vliegwiel aan de onderkant wat afdraaien.

    #808499

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Dan maar op zoek naar een draaibank. En een cursus bankdraaiwerk erbij😂
    Of toevallig iemand hier op het forum waar ik hem naar toe kan sturen die hem kan afdraaien. Tegen betaling uiteraard.

    1
    #808506

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Vast wel, even een gezocht topic aanmaken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.