Vliegwiel moer vast?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegwiel moer vast?

This topic contains 15 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 7 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #211897

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Goedenavond medeleden,

    Ik heb een Elec blokje in ontvangst mogen nemen, maar bij dit blokje wilt het vliegwiel er niet af..?
    Ik heb de vliegtrekker gemonteerd zoals ik dat normaal ook doe.
    Maar als de vliegwiel trekker moer vast gedraaid zit op het schroefdraad van het vliegwiel, en ik blokker het vliegwiel met een schroevendraaier tussen 1 van de koelvinnen. En ik sla met een hamer op het stangetje van de vliegwiel trekker om ervoor te zorgen dat het vliegwiel los laat, schiet heel langzaam gewoon de vliegwiel trekker beetje voor beetje los uit het vliegwiel:?
    Ook is mijn schroefdraad van de vliegwiel trekker aangetast..?

    Ik heb ook al de manier geprobeerd om met 1 gat waar de spoelkabels doorheen gaan om daar met een schroevendraaien op het vliegwiel te tikken maar er zit geen beweging in!
    Wel is het vliegwiel al voor 1/3 eruit..

    #242090

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Gebruik je wel een degelijk vliegwieltrekker? En niet vergeten deze eerst zover mogelijk in je vliegwiel te draaien.

    Ik begrijp namelijk niet dat je het vliegwiel vast probeer te zetten met een schroevendraaier. Je draait met de vliegwieltrekker eigenlijk contra het wiel van je krukas af.

    #242089

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Hallo Citta-Ciao,

    Normaal gesproken hoef je helemaal geen schroevendraaier te gebruiken icm een vliegwieltrekker.

    Je draait de losse bout helemaal los. –> Dan draai je het onderste gedeelde van de trekker in het vliegwiel vast.

    Vervolgens gebruik je 2 steeksleutels (Zo uit mijn hoofd een nummer 19/21) op zowel de trekker als de bout.

    En die draai je dan tegen elkaar in. Zo komt je vliegwiel omhoog en dus los.

    Schroefdraad van je vliegwiel beschadigd? Dan wordt het een lastiger verhaal..

    Schroefdraad van je trekker beschadigd? Nieuwe kopen…:pest

    #242938

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Ik heb net geconstateerd dat het schroefdraad van het vliegwiel kapot is..
    Ook met een nieuwe vliegwiel trekker gebeurt het zelfde, het vliegwiel is al wel voor de helft eruit, maar verder wilt die niet..Hoe krijg ik het vliegwiel eruit?

    De manier om met een schroevendraaier tegen de binnenkant van het vliegwiel te tikken werkt helaas ook niet..

    #242939

    #RIDINGSOLO

    Met een rubberen hamer laten schrikken

    #242940

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    vliegwiel warm stoken en dan met een hamer voorzichtig wat tikken op de andere zijde van het blokje geven en hopen dat ie eraf valt.

    #242941

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Ridingsolo,

    Wat bedoel je precies met met een rubberen hamer laten schrikken?

    Speedbuxy,

    Ik ben momenteel bezig met het warm stoken van het vliegwiel, ik laat je weten of dit succes oplevert..

    Nog andere ideeën?

    #242942

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Met een poelietrekker eventueel?

    #242943

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Jongens bedankt voor het meedenken, maar gelukkig is het gelukt!

    Ik zal hier mijn manier uitleggen omdat dit vast wel eens bij iemand anders voorkomt die net zoals mij geen raad had.

    Het is wel een beun manier maar beter dan dat dat vliegwiel er niet uitwil.

    Ik heb mijn oude vliegwiel trekker met een hamer goed vast in het vliegwiel geslagen, daarna het vliegwiel trekker in de bankschroef, toen rustig met een kunststof hamer op de randjes van de carter getikt, vliegwiel af en toe wat draaien en langzaam aan kwam die los!

    Hier een foto voor de verduidelijking (Maar voor CP vliegwielen is het wel wat makkelijker om los te krijgen dan elektrische wielen!

    #242944

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Je had beter het blokje op zijn kop kunnen houden met vliegwiel naar beneden, dan met rubberen hamer paar tikken rondom op het vliegwiel geven dan schrikt hij en laat hij vanzelf meestal los.
    Nu is niet alleen het vliegwiel verrot maar ook je trekker. 😉

    #242945

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    MCBoss,

    Die manier heb ik al geprobeerd maar dat werkte niet!

    #242946

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Dus je heb het eerst vastgeslagen en toen losgeslagen :@ =):thumb

    #242094

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    zevenenergie :
    Dus je heb het eerst vastgeslagen en toen losgeslagen :@ =):thumb

    Ik snap er werkelijk waar ook geen reet van.. Wel weer een elektronisch vliegwiel minder.

    #241940

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Het vliegwiel zat er moervast in, en het moest er toch op een manier uit..Ik heb het vliegwiel natuurlijk niet weggegooit en ik wil proberen om het schroefdraad te reparen! Iemand tips?

    #241941

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Nieuwe draad in tappen (en zelf een vliegwieltrekker maken):pest

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.