Vliegwiel Electronische ontsteking

Home Forums Advertenties Onderdelen gezocht Vliegwiel Electronische ontsteking

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by ErikBloemberg 3 years, 8 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #800051

    Sven Ubags
    Topic starter
    Berichten: 1

    Beste brommerliefhebbers!

    ik ben sinds kort eigenaar van een vespa Ciao.
    na 3 spietjes gebroken te hebben ben ik toch maar eens verder gaan kijken en ik ga er vannuit dat mijn vliegwiel spiebaan te veel uitgesleten is. (eerste foto)
    Ik weet niet zeker of dit het probleem is, maar ik ga er wel vannuit, ik heb de ring die tussen het vliegwiel en koppeling hoort tussen zitten!
    dus ik ben op zoek naar dit soort vliegwiel.(2de foto)
    als iemand een website of er eentje heeft liggen laat het even weten
    MVG
    Sven Ubags
    20200708_123941
    20200708_123929

    #800074

    Patman
    Bijdrager
    Berichten: 44

    Ik zou zeggen Google eens “conische passing” Misvertsand is vaak dat de spie het vliegwiel moet tegenhouden / vastzetten echter is het om te zorgen het onstekings moment (BDP) klopt met de magneten in geval van elektronische onsteking of zorgen dat de onstekings nok op de juiste timing staat.

    De conische passing moet dus het vliegwiel vastzetten! en niet de spie, je zou zelfs het vliegwiel vast kunnen zetten zonder spie. Maar als er beschadigingen (bramen) zijn op het schuine gedeelte op de krukas of het vliegwiel dan gaat het niet werken.  alle kracht komt dan op de spie met gevolg hij het begeeft.

    Ook dient het vliegwiel met de juiste kracht aangetroken te worden. zodat het zichzelf ‘zet’ op de krukas.

    Wat ik me afvraag zit er wel een stalen ring tussen je veertjes van de segmenten? (deze is vastgelast met een puntje mara kan makkelijk los) als deze ontbreekt trek je het deksel van de kopeling alleen vast op je krukas ipv. je kopeling het vliegwiel op de krukas aandrukt en het zichzelf vastzet.

    Ik hoop het ea. duidelijk is.

    #800081

    ErikBloemberg
    Bijdrager
    Berichten: 39

    Ik heb wel een  goed elec vliegwiel voor  je.  Voor 20 euro  ex verz.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.