Ik zou zeggen Google eens “conische passing” Misvertsand is vaak dat de spie het vliegwiel moet tegenhouden / vastzetten echter is het om te zorgen het onstekings moment (BDP) klopt met de magneten in geval van elektronische onsteking of zorgen dat de onstekings nok op de juiste timing staat.
De conische passing moet dus het vliegwiel vastzetten! en niet de spie, je zou zelfs het vliegwiel vast kunnen zetten zonder spie. Maar als er beschadigingen (bramen) zijn op het schuine gedeelte op de krukas of het vliegwiel dan gaat het niet werken. alle kracht komt dan op de spie met gevolg hij het begeeft.
Ook dient het vliegwiel met de juiste kracht aangetroken te worden. zodat het zichzelf ‘zet’ op de krukas.
Wat ik me afvraag zit er wel een stalen ring tussen je veertjes van de segmenten? (deze is vastgelast met een puntje mara kan makkelijk los) als deze ontbreekt trek je het deksel van de kopeling alleen vast op je krukas ipv. je kopeling het vliegwiel op de krukas aandrukt en het zichzelf vastzet.
Ik hoop het ea. duidelijk is.