Vincent’s 2-speed, lc cooled, kick ciao

Home Forums Mijn brommers Projecten Vincent’s 2-speed, lc cooled, kick ciao

Dit onderwerp bevat 98 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door speedbuxy 6 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 99)
  • Gebruiker

Vincent
    Topic starter

Hey

Ik heb nu eindelijk een ciao:D (al een weekje maaar duurde even voordat ik de mogelijk had om foto’s op me pc te krijgen). Ik heb de reserve ciao van jelle overgenomen. De meeste zullen de vervoers-methode wel gezien hebben in de laatste aanwinst sectie8). Het is de bedoeling dat hij een beetje verbouwd wordt maar dat hij er zo standaard mogelijk uit komt te zien. De orginele lak mag blijven maar ik zal wel een spuitbus in kleur moeten halen want er zitten wel wat beschadigingen op het frame. Ook wordt er geslepen en gelast aan het frame dus genoeg om te spuiten.

De plannen: Ik heb de polini lc kit van kwafo overgenomen dus deze komt eronder. Dan icm een kickstart en een 2 speed achterwieltje met veels te grote voorpoulie.

FOTO’s:

blokje:

Het was eigenlijk de bedoeling het frame aan te laten passen door vrienden die in de metaalbewerking zitten. Maar het bedrijf heeft buitenwerkse activiteiten binnen het bedrijf verboden omdat er misbruik van het materiaal werdt gemaakt. Dus ben ik zelf aan de slag gegaan met me lasapparaatje, slijptol en boormachine.

De brom inclusief slijp en laswerk tot nu toe:

Het is de bedoeling om met deze brom mee te rijden met de gumball dus ik zal op moeten schieten:con.

Snel updates!

Martijnvanheerde
    Donateur

Leuk project! Weet je al hoe zo’n 2-speed rijdt?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

I like it!

succes ermee, en zie je op de meeting 😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Vincent
    Topic starter

Martijnvanheerde :
    Leuk project! Weet je al hoe zo’n 2-speed rijdt?

Ik weet alleen hoe de originele rijd en dat is: Te langzaam! Volgas in zijn 2 ging hij met dikke overtoeren ongeveer 45.

Jelle
    Moderator

jammer dat die gasten dat niet voor je konden doen….

moet je nu nog veel aanpassen?

sjaak trekhaak

leuk project man ,ga em zeker volge;)

Vincent
    Topic starter

Jelle :
    jammer dat die gasten dat niet voor je konden doen….

moet je nu nog veel aanpassen?

Met die plaat is alles nu zo goed als klaar alleen een paar verstevigingen, gaten boren, de spanrol monteren, aanpassingen maken voor de kickstart en dan gaan testrijden.

sjaak trekhaak :
    leuk project man ,ga em zeker volge;)

Dank

Tonni
    Moderator

Ziet er goed uit Vincent. Heb je ook al een passende riem gevonden dan? Ben wel bang dat die voor poelie echt een stuk te groot is..

Dit was ook mijn eerste plan met de 2-speed, op een Ciao bouwen. Het komt er alleen niet van..

Ik hoop dat je erbij bent met dit ding op de meeting, des te meer bijzonders des te leuker!!

Vincent
    Topic starter

Tonni :
    Ziet er goed uit Vincent. Heb je ook al een passende riem gevonden dan? Ben wel bang dat die voor poelie echt een stuk te groot is..

Dit was ook mijn eerste plan met de 2-speed, op een Ciao bouwen. Het komt er alleen niet van..

Ik hoop dat je erbij bent met dit ding op de meeting, des te meer bijzonders des te leuker!!

Een passende riem voor de orginele poulie heb ik nog niet gevonden. Ik heb alle distributie riemen bij de autozaak mogen passen, maar niks is gelijk. Omdat je bij een ciao normaal een kortere snaar nodig zou hebben kan ik nu ik die grotere poulie heb gewoon de orginele snaar gebruiken.

peter139
    Bijdrager

leuk te zien hoe je bezig bent. Waar heb je eigenlijk zo’n 2 speed gevonden? Ze zijn toch niet makkelijk te vinden. Ben beniewd hoe dit straks rijdt.

Vincent
    Topic starter

peter139 :
    leuk te zien hoe je bezig bent. Waar heb je eigenlijk zo’n 2 speed gevonden? Ze zijn toch niet makkelijk te vinden. Ben beniewd hoe dit straks rijdt.

Ik heb een hele tijd geleden 1,5 set gekocht van roel (dacht dat hij zo heete). Daarvan is er 1 in beslag genomen en ben ik kwijtgeraakt. Dus had ik nog een halve set over. Toen zag ik pasgeleden een advertentie staan in een krantje voor Super bravo onderdelen, dus ik dacht meteen aan een vario en kickstart. Dus ik belde en vroeg wat hij precies had. Hij zei dat ie nog een overbrenging had liggen en wat andere losse dingen. Toen heb ik een afspraak gemaakt om te kijken en werdt helemaal blij want het was dus een super bravo 2:D. Dus voor 50 euro had ik een achterwiel, klok, aanluitkabels, krukas, koppeling, remhandle met draaimechaniek en een setje extra platen.

hellchaiser
    Bijdrager

echt heel mooi dat blokje, ga zo door man

hansieb
    Moderator

Vet man 😀 vincie ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als die inelkaar zit.

Jelle
    Moderator

zo gauw het in elkaar zit, kom je toch wel ff langs gecruissed he?

Vincent
    Topic starter

Jelle :
    zo gauw het in elkaar zit, kom je toch wel ff langs gecruissed he?

Tuurlijk kom ik dan langsgecruised:D

Ik ben vandaag weer bezig geweest met de snor en de hele bups hangt eronder maaaaar: Hetzelfde probleem is er weer waar jelle last van had met dit frame. Niet lekker stationair en totaal geen power tot hij een beetje op toeren komt, terwijl hij onder een andere brommer vandaan komt en goed liep. Dus ik keek even naar de vonk deze doet het wel maar veels te zwak. (Ik heb een elektronische ontsteking) Er is een nieuwe beugeltje aan het frame gelast voor de bobine/cdi dus ik dacht mischien is de aarding niet goed en heb een extra aardedraadje vanaf de bobine op het blok aangesloten maar dit gaf geen verbetering. Als iemand een idee heeft please let me know!

Ik zal vanavond nog wat foto’s maken!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 99)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.