This topic contains 108 reacties, has 23 deelnemers, and was last updated by Vespaatje 7 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
14 juni 2016 om 18:46 #284732
Zoals enkele van jullie al weten ben ik Jeroen.
Inmiddels ben ik al ruim een jaar actief op het forum, tijd voor een perso dus 😉Het begon allemaal in de strenge winter van 2014/2015.
Ik had een brommertje nodig om me naar het werk, 13 km verderop, te transporteren.
Na een maandje marktplaats gecheckt te hebben kon ik een vespa Ciao kopen van een dorpsgenoot.
Deze was pas opgeknapt:
Na enkele maanden standaard te hebben gereden, vond ik het toch nodig om wat harder te trekken.
Trekkracht was ver te zoeken met onderstaande setup, op top liep het wel 63 km/h.
50cc
std carter
13/13 bromfilter
bromklok
poelie 95
gianelli fireToen heb ik maar een nette varioset aangeschaft, dit scheelde al erg in trekkracht.
Natuurlijk kon de brommer nog wel wat harder, met VespaAvanti heb ik een middagje zitten klussen.
Er is een 43DR gemonteerd met een gevijlde inlaat.In de tussentijd heb ik nog 2 maal een vespa Si kunnen kopen voor leuke prijsjes:
Deze heb ik in vrij korte tijd weer verkocht omdat ik de Ciao een leuker model vind en ik de electronische ontsteking toch iets betrouwbaarder vind.
De 3-spaaks velgen van de oranje ciao heb ik verwisseld met de 5-spaaks velgen, deze vond ik er net wat beter bij passen 8).In december heb ik er nog een snor Ciao bij gekocht zodat ik ook zonder helm kan rijden.
Ook heb ik wat velglint aangebracht op de Ciao en tevens een begrenzer gemaakt.
Op de VCT 2016 heb ik een GPS meting gedaan op een lang recht stuk, 88,1 km/h was het resultaat van de meting.
Ik heb begrepen dat dit erg snel is voor een standaard 43DR, zeker met alleen een aangepaste inlaat.
Daarom heb ik besloten om mijn getunede inlaat tentoon te stellen.
De zuigerveren konden de snelheden minder waarderen, trekkracht is nu ook weer ver te zoeken :con
14 juni 2016 om 20:34 #498482Mooie perso Jeroen!
88 GPS is echt belachelijk voor een 43 DR 🙂 Mooi resultaat je kon lekker meekomen op de VCT
14 juni 2016 om 20:39 #498483Ja hoor…. Dan toch! Kei skon Jeroen
15 juni 2016 om 09:19 #49848488Km dat is echt veel!!!!
Ik zou dat setupje nooit meer weg doen, jammer dat er geen overmaat zuigertjes zijn voor de dr43mm,s15 juni 2016 om 10:19 #498485Die inlaat is ook nog eens bescheiden gevijld. Mooi resultaat!
15 juni 2016 om 10:30 #498486Das zeker een net resultaat voor dat inlaatje
Word alleen eens tijd om een stang tussen de Ciao te lassen anders gaat je zadel vandaag of morgen nog eens rechtdoor terwijl de rest van de brom links of rechts af gaat:lol15 juni 2016 om 11:33 #498487
#RIDINGSOLOLekker hoor Jeroen👍🏾
6 juli 2016 om 14:59 #498534Een beetje extra wheelie-power gemonteerd :whistle
6 juli 2016 om 15:01 #498535ik spot een zij inlaat of een manier om mensen te doen laten denken dat je een zij inlaat rijd.
6 juli 2016 om 15:08 #498536Lennaert :
ik spot een zij inlaat of een manier om mensen te doen laten denken dat je een zij inlaat rijd.Een redelijk aardig weggewerkte (werkende) zij-inlaat 😉
6 juli 2016 om 19:04 #496856Hhm wolf in schaaps kleertjes 8)
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi7 juli 2016 om 10:18 #498538De inlaat is zeker netjes weg gewerkt
7 juli 2016 om 20:06 #498542Net naast wat auto’s gereden ~80 km/h (niet op het filmpje).
Met de gianelli citypower gaat het net zo hard/harder dan de technigas.
Binnenkort maar eens een meting erbij doen 😉Het geluid is in ieder geval beter dan de techingas cc 😀
9 juli 2016 om 21:20 #498551Jij durft! Met je linkerhand gasgeven hahaha..
9 juli 2016 om 23:20 #498552Dat klinkt in iedergeval een stuk stiller 😉
En net wat speedy zegt jij hebt lef om met je linker hand te gassen 😛Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.