Vespa SI teller

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa SI teller

This topic contains 7 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Simon78 3 years, 8 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #211841

    Ruud-je
    Topic starter
    Berichten: 35

    Hallo,

    voor mijn vespa SI zoek ik nog een KM teller
    mijn vraag is, heeft iemand ervaring met de klokjes van JMPB?

    passen deze zonder aanpassen in de koplamp(met de originele houder)?
    dit aangezien ik het liefst een tellerstand van 0 heb (compleet van af de grond opgebouwd)

    graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

    #241704

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Welke teller bedoel je precies? Ik zie op JMPB alleen 60mm tellers en die passen niet zonder aanpassen in je koplamp.

    Je moet een 50mm teller hebben en die zie ik niet. (Of kijk ik er nou overheen)

    #241705

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Volgens mij zijn die ook bij JMPB niet. Ik heb er eventueel nog wel eentje voor je liggen. Geen barsten in het glas, of krassen op de zwarte rand. als je interesse heb, hoor ik het wel via een PB!:thumb

    #241706

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Je moet kijken of je een VDO of een Veglia teller hebt. Als je een VDO teller hebt kan deze er gewoon plug en play in: http://www.jmpbonderdelen.nl/km-klok-50mm-vdo-aansluiting.html

    Ik weet alleen niet wanneer ze weer op voorraad zijn. Anders heb ik er wel een liggen nieuw in de verpakking.

    #241707

    Rick.

    Om even aan te haken op de wens om een teller met een kilometerstand van 0 te hebben hier mijn vraag:
    Kun je je bestaande teller (Si in mijn geval) openmaken en zo de kilometerstand op 0 draaien? Is wel zo leuk met een gereviseerd blok

    #241698

    Ruud-je
    Topic starter
    Berichten: 35

    terugdraaien heb ik geprobeerd met mijn vorige teller.
    helaas brak de wijzer af en bij een poging tot open maken brak alles af.

    volgensmij zat er een VDO teller in, dit zou ik na moeten kijken.
    bij JMPB zag ik zelf ook alleen 60mm staan. vandaar de vraag.

    iemand nog tips over een teller en waar deze evt wel verkrijgbaar zijn?

    #241709

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf: http://www.jmpbonderdelen.nl/km-klok-50mm-vdo-aansluiting.html

    Dat is gewoon een plug en play teller voor jou Si als je inderdaad een VDO aandrijver/teller hebt. Als je geen zin hebt om te wachten tot dat die bij JMPB weer beschikbaar komen stuur mij dan maar een PM. Ik heb er hier nog een nieuwe in verpakking liggen.

    #800226

    Simon78
    Bijdrager
    Berichten: 66

    Ik ben bezig de teller vooruit te draaien ipv terug, so far so good 😉

    10580EA0-84BE-418C-9271-EA862508FA1F

    Ik heb hem nu een paar uur vooruit laten draaien en dat werkt prima. Het was om even te testen, want ik heb uitgerekend dat als ik hem naar 0 wil krijgen ik zo’n 100 dgn 8 uur lang de boormachine erop zou moeten zetten. Mijn boormachine haalt denk ik zo’n 85 km per uur. Wie weet heeft iemand wat aan deze info😬

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Simon78.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.