Vespa Si Stage 6 Racing.

Home Forums Perso’s Andere merken Vespa Si Stage 6 Racing.

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door RaymonBlaauw 6 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
  • Gebruiker

tnerual
    Bijdrager

Sorry, maar ik ben dit project een tijdje geleden tegengekomen op een of ander ander forum.. Kan het dat dit projectje al een lange tijd geleden opgestart is??

Wel zeer leuk!

dieseltank
    Bijdrager

@ sander die radiateur heb je echt netjes gemaakt zo!! strak langs het frame af, maar kooelt hij genoeg, hij si wel groot denk t wel, maar temp meter is zeker niet verkeert:P

vacuum kraan is idd niet nodig, je moet alleen je vacuum en olie toevoer van de carb afsluiten.
    neem aan dat je mengsmering 1:40 gaat rijden met zown cilinder….

grt.

Bartho
    Topic starter

Ja waarschijnlijk mengsmering 1:40 vandaag gaan we de ontsteking eens aansluiten radiateur proberen te plaatsen en wellicht proberen het veersysteem aan te sluiten.

Bartho
    Topic starter

tnerual :
    Sorry, maar ik ben dit project een tijdje geleden tegengekomen op een of ander ander forum.. Kan het dat dit projectje al een lange tijd geleden opgestart is??

Wel zeer leuk!

Uhm lange tijd geleden valt wel mee denk in eind april of begin mei. staat idd nog op 1 ander forum 😉

tnerual
    Bijdrager

Vele mensen zeiden vele posts bovenaan van beter Simo enzo, en dat het jammer is..

Maar ik zie er leuke voordelen in;

-LC
    -Membraaninlaat, en niet moeilijk/vervelend om af te stellen
    -belangrijk: de overbrenging is GEEN bottleneck, het is juist naar hartelust proberen! in tegenstelling tot Ciao tjes enzo
    -Het is eens iets anders
    -Hard zal je er wel mee gaan
    -Min of meer uniek.. Alles zelf echt gedaan 😀

Ik vind het special waardig.. In zen soort natuurlijk 😀

sander…
    Bijdrager

ik denk dat als je een pallet bakstenen op je stuur zet he, dat hij nog een wheely maakt. mijn blok staat verder naar achter en met een lichte 70cc trok hij liggend op het stuur nog omhoog=)

Honda MB5
    Bijdrager

Ey Sander,

Ja lijkt me wel strak, als we dus straks 40 / 45 gaan dan trekken we hem misschien nog omhoog en dat is lachen!

Maar ik dacht dat je je brommer nooit lopend had gehad? of zie ik dat verkeerd?

We zijn nu even bezig met de ontsteking, bijna zeker dat de bobine kapot is, heb jij toevallig nog een Sander?

hoor het wel,

laterzz

sander…
    Bijdrager

ik heb de mijne nooit GOED lopende gehad. hij viel steeds weg.. maar steeds als hij het ff deed trok hij als een F-16 omhoog.

en ik denk wel zeker dat je wat verkeerds hebt aangesloten. heb je ook een zo’n zwart kastje en alles? ik probeer wel even een foto te maken hoe ik het heb. gr’s

Honda MB5
    Bijdrager

Ey Sander,

Ja heb gewoon alles maar bij het doormeten hebben we geprobeerd er wat stroom op te zetten om een vonk bij de bougie op te wekken maar dit is de bobine gewoon fataal geworden, we hebben alles volgens het schema van een minarelli horizontaal blok overgenomen, maar hij werkt nog niet dus dat moet het bijna zeker zijn. Hij is tevens ook lopend gedemonteerd van de Aprilia.

Maar had je problemen met je vlotterbak dat die niet goed vol liep of wat was er aan de hand met joune?
    Wat is trouwens je setup?

Btw, zwart kastje enz. is allemaal aanwezig.

mvg.

Boelie
    Bijdrager

probeer anders even een kabeltje vanuit je bobine naar je carters toe te trekken,gewoon even ergens bij een bout er bij draaien mis is je MASSA niet helemaal 100%:?

sander…
    Bijdrager

@boelie: dat zou goed kunnen. heb ikzelf ook.

@Honda MB5: wat er aan de hand was weet ik nog steeds niet. maar daar kom ik ooit wel achter.

mijn setup WAS:
    -70cc dr evo LC
    -malossi vario
    -deltaclutch + stage 6 huis
    -22mm carb
    -stage 6 powerfilter
    -power one krukas
    -yasuni c16

enzov enzov..

Bartho
    Topic starter

@boelie hebben we al. en het massapunt is goed dat is gecontroleerd. we hebben zelfs een massa op de cilinder zelf gemaakt en nog deed die het niet fatsoenlijk. egt wazig?

sander…
    Bijdrager

Probeer eens een andere bobine. Of een andere cdi unit. Mij hadden ze toen een kapotte unit verkocht

Honda MB5
    Bijdrager

Ey mensen,

Vandaag nieuwe bobine gemonteerd en hij vonkt gelijk!
    probleem opgelost en verder met rest.

mvg.

tnerual
    Bijdrager

Honda MB5 :
    Ey mensen,

Vandaag nieuwe bobine gemonteerd en hij vonkt gelijk!
    probleem opgelost en verder met rest.

mvg.

Gaat dit over dit project? Of geheel terzijde?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.