Vespa Si Stage 6 Racing.

Home Forums Perso’s Andere merken Vespa Si Stage 6 Racing.

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door RaymonBlaauw 6 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Gebruiker

CrossVespa
    Bijdrager

Amen!

beun_ciao
    Bijdrager

ja, dan is het net als wanneer je er door een scooter uitgereden word. Daar kan ik me ook echt niet druk om maken.

Bartho
    Topic starter

Idd.
    Ikzelf wil het gewoon bouwen niet om de andere eruit te trekken en me dan beter te voelen maar gewoon een beetje origineel zijn en toch leuk vermogen eruit te kunnen halen.

Dat niet iedereen dit project zo kan waarderen kan ik me ook heel goed voorstellen.

Hopelijk dat we dit ding eens mee kunnen nemen na de Thorn meeting. De aanstaande gaat denk k niet lukken. 🙁 maar als er eentje in de vakantie word georganiseerd is dat wel mooi. 😀

De reactie van me projectpartner vind ik ook een beetje sneu die zou wel wat meer begrip mogen tonen zo net nieuw op een forum.

EDIT:
    weet iemand misschien wat je ongeveer voor een standaard ciao/si blokje krijgt helemaal compleet met uitlaat enz?

CiaoGutti
    Bijdrager

Ziet er leuk uit, lijkt me wel geinig!
    Alleen lijkt het nu alsof je achterband raakt op je frame?

Zou eventueel nog vet zijn als je er zo een YSS veer op zet ofso (a)
    maar dit is natuurlijk afwerking en toekomst, eerst alles laten passen en funtioneren!

Veel succes trouwens 😀

&een standaar blokje? Ik denk tog een 75euro’s..

Bartho
    Topic starter

Update! :cheer:

Weer een heleboel gedaan.

Cilinder was binnen gekomen dus deze direct maar gaan monteren 🙂

Nieuwe Power One vario gehaald.

Blok maar weer terug onder het frame gehangen en dan denk je toch waar moeten we het koelreservoir gaan hangen? want het moet wel mooi weggestopt worden.
    en ja dan krijg je beunoplossingen maar is wel vet geworden!

Hmm deze sticker nog gevonden die op het frame zit; zou het nog helemaal kloppen? :rolleyes::w

Zo komt die er ongeveer uit te zien met wielen als die op de grond staat.

Nog 1x de krachtbron 😀

En tenslote nog de c16 die binnengekomen is.

Dit was hem weer voor nu!

sander…
    Bijdrager

ik neem aan dat je dezelfde richting als mij op gaat:

ik heb hem wegens geld gebrek nooit GOED af kunnen maken maar dat ga ik zeker wel een keer doen.

Bartho
    Topic starter

Hey sander,

Van jou hebben we dit idee 😛 toen we hoorden van Tom dat je gestopt was gingen we het ook maar eens proberen.

D8 dat je een ciao had ipv een si 🙂 😀 ziet er bij jou niet verkeerd uit. wat voor setup heb je drin dan en moet die vacuum egt want dat is wel kut.

Edit: zie net dat je helemaal geen cilinder er op hebt nog. en ook geen krukas?

Hoe heb je die radiateur bevestigd btw?

QUADEN
    Bijdrager

dit vind ik wel een mooi project, ga zo door!!!!

Bartho
    Topic starter

Haha Bedankt 🙂 en of we doorgaan 😛

Frankp
    Donateur

sander… :

ook kun je het si bezine kraantje niet meer gebruiken. je hebt een vacuum pompje nodig van een scooter.

waarom zou je vacuum kraantje moeten hebben? dit is gewoon het zelfde als je si kraantje allen is deze automatisch..

cittajuul
    Bijdrager

het is maar een tip maar volgens mij had je veel beter een AC cilinder kunnen pakken in plaats van een LC.
    denk dat een AC er veel beter uit had gezien en het scheelt je toch weer een hoop werk.
    verder veel succes 😉

sander…
    Bijdrager

Watergekoelt vind ik persoonlijk beter uitzien.

@bartho: kom maar x langs, welke tom? Theunissen?
    Grtz

Bartho
    Topic starter

@Citta, Het probleem is dat de stage 6 racing AC heel tam is vergeleken met LC. Tuurlijk is een cleane look mooier maarja.
    Dit gaat er ook wel mooi afgewerkt uitzien.

@Sander Uhm moet ff kyken ga je naar de thorn meeting 17e miss kan ik mee met jou want me mates zijn op vakantie dan 🙁 en wil tog wel ff gaan zonder de si dan wel denk ik.
    Enne ”Aerox” Tom noemen we hem altijd kwenie of dat theunissen is zou best kunnen

Honda MB5
    Bijdrager

Ey Sander,

Nee dat is Tom Huijbers die wij bedoelen, ik had je vorige keer nog gesproken op de vp ciao meeting in thorn
    toen was jij daar met je neo’s 70cc. Wat voor radiator heb jij trouwens gebruikt op je si?

Maar naar mijn mening hoef je er geen vacuum slang op de zetten, gewoon kraantje open en laat maar lopen, denk dat de vlotterbak de rest wel regelt.

We hebben inderdaad lc gepakt omdat daar toch meestal wat meer vermogen in zit, en aangezien dit ding toch niet echt geschikt is voor dagelijks gebruik moet er gewoon voldoende vermogen aanwezig zijn:)

later.

sander…
    Bijdrager

Ow die Tom…

Bij mij liep de si eerst niet goed met standaard benzinekraantje. Hij viel de hele tijd weg. Toen ik er een van een scooter op heb gezet liep die super..??!!

Ik gebruik een radiator van een yamaha jog RR. Hij zit vast met 3 ophang beugeltjes. Maar hou wel afstand van het frame anders gaat die naar de hemel. Dus niet tegen het frame laten komen.

gr’s

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.