Vespa Si Stage 6 Racing.

Home Forums Perso’s Andere merken Vespa Si Stage 6 Racing.

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door RaymonBlaauw 6 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
  • Gebruiker

Bartho
    Topic starter

Goeiendag Mensen!
    Dit is mijn eerste post op dit forum. Ben bij de Thorn meeting geweest deze carnaval helaas had ik toen pannen met jawel een AEROX die nu dus gelukig de deur uit is. op de meeting dacht ik; Jammer dat ik mijn oude vespa weg heb gedaan wil echt weer zo’n ding hebben maar dan een minarelli blok eronder proberen te monteren.
    Ik weet niet wat jullie hier van vinden omdat de meesten mensen hier beetje anti-scooter zijn :p Maar dat zal ik vanzef wel horen van jullie ^.^
    Nouja mijn naam is dus Bartho en ik ben al sinds mijn 13e bezig met motorvoertuigjes. Van mijn eerste vakantiewerkgeld had ik een Vespa Ciao gekocht om bij ons achter in de wei te crossen. Na veel plezier ervan gehad te hebben liep die niet meer dus maar verkocht aan een vriend. Wat bleek gewoon wat zand in de carburateur. *facepalm* Maarja zo doende leer je het wel. Hierna heb ik een Yamaha Aerox gekocht deze had eigenlijk om de paar weken wel weer iets kapot dus deze na een jaartje ook maar verkocht. Hier heb ik dan ook mijn meeste sleutelwerkzaamheden van geleerd.

En nu heb ik sinds kort een Rieju RRX (schakelbrommer) Leuk ding 🙂

En nu ga ik samen met een vriend een Vespa Si kopen en daar dus een minarelli blok onder leggen. Allereerst hebben we vandaag een Aprilla Rally ’99 opgehaald.

Deze dus

Eenmaal thuisgekomen gelijk gaan strippen. We hebben overigens alleen het blok nodig. Na dus een beetje te hebben gebeunt kwamen we erachter dat er een malossi cilinder oplag! wij dus helemaal blij want we wilde graag een snelle setup onder de vespa Si leggen.
    Bleek het een malossi sport 70cc te zijn:= Staat nu dus te koop.
    Iemand intresse? PM!

Cilinder dus schoongemaakt in een sopje samen met de carburateur + rest van de inlaat want dit beestje heeft 2 jaar stilgestaan bij een autogarage. Starte overigens wel na zo’n 100x kicken :w

Daarna de overbrenging eraf gehaald om het carter leeg te halen en te zandstralen. Vario bleek aardig ingesleten te zijn dus even kijken of die vervangen gaat worden. Koppeling en poulies kunnen er nog wel een tijdje tegen aan.

Even gekeken wat voor krukas erop zat dit was nog de originele. Deze gaat ook vervangen worden door waarschijnlijk een power 1 krukasje. Verder halen we waarschijnlijk een Stage 6 Racing + Yasuni C16 of C20 even kijken wat het beste gaat zijn.

Onder het strippen heb ik nog NOOIT zoveel gebeunt gezien. Waren gewoon boorschroeven door de kappen heen geboord in het midden van kappen. Vloeibaar metaal om moeren en bouten heen omdat de tapeinden dol zijn. 7/10 schroefdraden in het blok van de carterkap zijn dol. En ga zo maar door.

De setup die er nu opzit.
    *Malossi 70cc Sport LC
    *Originele krukas”
    *Malossi Multivar
    *Malossi FlyClutch
    *Yasuni R (verrot)
    *Dellortho 21mm Carb
    *Polini powerfilter

De setup die we erop willen hebben:
    *Stage 6 Racing
    *P1 Krukas (is inmiddels al een Rito krukas in gekomen)
    *Malossi Multivar moet misschien vervangen worden.
    *Malossi Flyclutch
    *Dellortho 21mm Carb
    *Polini Powerfilter
    *Yasuni c16/c20.

Vanavond nog even het carter schoonmaken en wellicht splitsen.

Er is al een mooie 2e hands stage 6 cilinder gevonden even kijken of de koop doorgaat.

Even de vertanding nagekeken deze was nog goed. alleen hadden ze het olieplugje weer gebeunt netzoals de rest van het blok. even nieuwe halen dus.

Cilinder gedemonteerd

Ontsteking gedemonteerd krukas eruit gehaald. Krukas was nog in redeljke staat maar op een stage 6 racing wil ik liever een ander asje 🙂

Daarna het hele carter mooi schoongemaakt met wat staalwol. DIt ziet er nu redelijk uit. De carterkap is een vriend nu aan het stralen. Waarschijnlijk word het blok gespoten. Maar we hebben nog geen idee wat voor kleuren.

Update.

De carterkap is terug van het stralen.

verder is de vespa si binnen en is er al vollop aan de ophaning van het blok gewerkt. hier heb ik echter nog geen foto’s van. Blok van de si eronderuit schoon gemaakt en is in de verkoop gegaan.

ook is er een rito krukas besteld en al binnen gekomen 😉
    Vandaag komen de lagers skf C4 stalen kooi binnen.

De aprilla rally hangt er nu zo bij.

Weer een heleboel gedaan. De achterbrug van de Si aangepast zodat het blok erop past. Heleboel weggeslepen en gedaan en dan hangt die er uiteindelijk onder.

In de brug zat totaal geen stevigheid meer dus deze even verstevigd met wat stalen buisjes en hoekijzers.
    Toen kwamen we er achter dat een hoekijzer het spruitstuk blokeerde dus konden we die weer gaan wegslijpen.

Het begint nu eindelijk ergens op te lijken. De cilinder en de Yasuni C16 komen dit weekend /maandag binnen dus dan kunnen we weer verder. Overigens is op de foto’s hierboven geen veer gemonteerd vandaar dat het wiel er zo ver onder hangt , met veer valt die mooi net onder de bagagedrager.
    Hier helaas geen foto’s van gemaakt.

eentje als die op de grond staat

Wat er nog gedaan moet worden.
    Ophanging voor vering gaan fabriceren.
    plaats voor de cilinder maken (is al gedaan maar staat niet op foto)
    Plek zoeken voor reservoir voor de radiateur want het moet wel een beetje origineel vespa lijken qua frame

Moet nog even foto’s maken hoe de brug er nu uitziet. Dat komt dan waarschijnlijk morgen.

Reacties, kritiek en complimenten zijn altijd welkom!

dartfreak
    Bijdrager

Ten eerste welkom op het forum

Het is een leuk project
    Alleen ik vind als je er geen vespa blok onder hebt dat het geen vespa is

maar dat is mijn mening

succes met je project

pepko
    Donateur

goed begin! ik ben benieuwd naar het eindresultaat, want dit ziet er niet uit. wellicht is het een goed idee om een Grillo voorvelg te nemen, die is namelijk bijna net zo groot als de achtervelg.

ritze
    Bijdrager

is altijd wel leuk een niet vespa blok eronder hangen
    deze hoort eigenlijk tussen de specials dus kan goed zijn dat die binnen kort ergens anders staat.

en ik zou dat achterwiel een cm of 15 naar achteren doen, je gaat namelijk meteen op het achterwiel ook als je dit niet wilt.
    oftewel vet leip 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

urtaget
    Bijdrager

Mooi geplaatst man! Je ziet wel vaker scooterblokjes onder een vespaatje… vaak is de ophanging dan niet echt mooi gekozen :(, succes!

Stiekelbaarsje
    Bijdrager

Het lijkt mij een mooi project,

Heb zelf ook een aerox nooit problemen mee gehad,

Maar ik was aan het zoeken,

En deze maneer heeft het zelfe project alleen dan van een citta. =)

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=wbS5SvGsI0A&feature=related

Succes! :thumb

Bartho
    Topic starter

Haha bedankt. heb ook een aerox gehad maarja vind ze beetje een kuddedier geworden.
    Ik houd het nu bij schakels en vespatjes 😀

Het wiel laten we zo staan. We zullen ff moeten zien hoe dit allemaal gaat werken. het is ook niet echt een cruise scooter ofzo want de setup is redelijk hevig.

Een andere voorvelg zou eventueel een optie zijn. aangezien dit er idd niet uitziet maar we hebben een beetje low budget op het moment 😛

Vandaag trouwens een Power One variotje gehaald. En de uitlaat is binnen 🙂 fotos komen later

Florian
    Moderator

Ik kan dit project 3 woorden geven:
    1. Snel
    2. Duur
    3. Lelijk

Ik vind het zelf altijd doodzonde om een scooterblok op een vespa te maken.
    Succes ermee iig:thumb

Edjuh
    Bijdrager

Misschien kan je ergens een cittawiel opscharrelen, die zijn voor bijna niks te krijgen.

@Florian, tsja, wat is zonde, er worden wekelijks brommers gesloopt voor vario en kickblokken en weggemieterd, dan kan je beter zoiets ermee doen vind ik.

Florian
    Moderator

Edjuh :
    @Florian, tsja, wat is zonde, er worden wekelijks brommers gesloopt voor vario en kickblokken en weggemieterd, dan kan je beter zoiets ermee doen vind ik.

Tuurlijk is dat ook zonde, maar scooterparts zijn ook niet wat je zegt goedkoop.
    Voor al dat geld kan je beter een simo 4 taps kopen dan heb je ook power en past mooi bij elkaar.
    Vaak zie je dat het achterwiel helemaal uit verhouding in en gewoon naast het frame staat i.p.v eronder.

Nou moet ik zeggen dat is slechtere projecten heb gezien, deze ziet er eigenlijk nog redelijk netjes uit.
    Maar ik ben er geen fan van iig

Honda MB5
    Bijdrager

Hallo, waarom zou het duur zijn?

We hadden die scooter compleet lopend en alles gekocht voor €250,
    uitlaat verkocht voor €75 cilinder wordt nog verkocht, oud vespa blok €50.
    Dan hebben we een cilinder (stage 6) gekocht €80 en een uitlaat yasuni C16 €70 en klaar is kees.

ik heb geen idee wat zo’n 4 taps kost maar het zal niet in de aanbieding zijn neem ik aan 🙂

het nadeel van die vespa blokjes is gewoon dat er nooit super veel vermogen uit gehaald kan worden tenzij je er €1500 of meer aan uit wil geven zoals die simociao, de rest is niet fantastisch voor uit te branden, zelfs niet met 80cc!

en voor de verderest moet je ook gewoon wat tijdverdrijf hebben en eens iets anders doen :):)

De lol is gewoon om keiharde wheelie’s te gaan maken met zo’n hok en toch nog die mensen bij te houden / in te halen die al die uren en centjes erin hebben gestoken in een vespa blokje:)

Bartho
    Topic starter

Nou Florian daar kan ik wel inkomen hoor 😉

Verder vliegt zo’n stage 6 racing echt wel hoor. Trek je aardig wat opgevoerde vespa’s mee eruit 😛

En idd we zitten met de uitlijning van het wiel te kijken daar moeten we nog wat op vinden 🙁 maar dat gaat wel lukken.

dieseltank
    Bijdrager

citta florian duur duur da valt ook allemaal wel mee.

2 het is gewoon mooi om te beunen!

Ik zou der een C16 onderhangen, heb gister de mijne nog weggedaan! ( helaas, nu ik dit zie haha)

c20 lijkt me wat te hoogtoerig, n vriend van me rijd ook met stage6 racing, 21mm V-froce membraan, rito krukas, met c20 liep hij heltijd onderaan bowaaaaaaap weg, nen als ie dan in toeren kwam echt niet normaal veel toeren, en dan nog niet geweldig hard weg trekken.
    hij heeft er nu een yasuni city c16 onder hangen ( tussen R en echte c16 in) en dat loopt echt ziek, wheelys heletijd echt een berg trekkracht. en hij is er maar 5km op top op achteruit gegaan, rijd nu nog 104 @tomtom
    dat zou ik je eerder aanraden, niet te hoogtoerige uitlaat kiezen, kun je leuk toeren maken maar totaal geen vermogen.

ben beniewud hoe het afkomt, vaak van dit soort projecten is er altijd een entousiast begin, en een dood einde ( je hoort er niks meer van)

Bartho
    Topic starter

c16 is vandaag binnegekomen. moet nog even flensveertjes halen. 🙂

En even voetpakkingen voor de cilinder halen is ook vandaag binnen gekomen en wat kirclipjes.

speedbuxy
    Bijdrager

Honda MB5 :
    de rest is niet fantastisch voor uit te branden, zelfs niet met 80cc!

Wat een onzin met de normale vespa blokjes worden tegenwoordig ook al snelheden van 90km en hoger gereden.

Honda MB5 :
    De lol is gewoon om keiharde wheelie’s te gaan maken met zo’n hok en toch nog die mensen bij te houden / in te halen die al die uren en centjes erin hebben gestoken in een vespa blokje:)

Dat noem ik sneu ipv lol.
    Das hetzelfde als naar een solex club gaan met een getunde kreidler en jezelf dan ook nog op de borst kloppen omdat je ze eruit rijd.
    Winnen doe je met gelijke middelen dat geeft voldoening:thumb en niet door simpel er een beter of sterker blok onder gooien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.