Vespa si van millyway

Home Forums Perso’s Projecten Vespa si van millyway

This topic contains 35 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Brian 1 week, 6 days geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Forum Goeroe

De Si frame,s zijn mooi van model en nu met die stikkers er op, helemaal Puik :thumb

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 3 weeks geleden door zevenenergie.

Martino
    Bijdrager

Deze verkoper heeft nog veel meer stickersetjes met thema’s en ik ben benbieuwd of deze goed blijven plakken en UV-bestendig zijn, de tijd zal het leren? Wel jammer dat hij het witte van de stickers niet transparant heeft gemaakt, op de foto lijkt er nu wel een tint verschil in te zitten of valt dit wel mee?

Millyway
    Topic starter

@martino ik heb ze ook van ebay en wilde ze misschien inscannen en andere motieven gaan ontwerpen, maar die kosten lopen wel hoger op dan ik dacht. De tint is wel een beetje verschillend ,want het blijft een sticker. Maar ik vind het niet verkeerd.

Morgen zit die in elkaar en dan heb ik wel een kleine fotosessie

Moet ik dat nou wel doen?

Martino
    Bijdrager

Zo bied hij idd nog vele verschillende setjes aan ook voor een Ciao, maar is mij niet helemaal duidelijk wat dan wit of transparant is afgaande van de plaatjes?

Zo dat opbouwen doe je dan snel, morgen in elkaar! En kom dan maar door met deze fotosessie, we zijn benieuwd naar het totaalplaatje.

Millyway
    Topic starter

20210220_15391420210220_15392320210220_15391220210220_15390820210220_153849

Millyway
    Topic starter

Trekstart heb ik aangepast door een een remkabeltje in te plaatsen, (nadat het touwtje al 3 keer was gebroken was ik het meer als zat)

Oh wat zijn die bandjes vies, zou je denken. Komt door een lekkage in de achterklok. Krijg het er wel af maar het staat op de todo list

En heb de pepernootmoer, want daar is die van gemaakt in italie, zelf maar onder de loep genomen en een nieuwe gemaakt en er een moer met kraag ingeperst, lees geslagen. Geen schoonheidsprijs maar het werkt, ook heb  ik een Metaalplaatje moeten maken anders trekt het ijzerkabeltje door het plastic heen. Misschien hebben jullie ideeën?

20210221_14092320210221_141524

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 3 weeks geleden door Millyway.

Millyway
    Topic starter

Oepsie…

Malossi full build:
    Reedvalve mp one carter
    Pen 10 vollenwangen krukas
    Malossi Lagers

En kers op de taart
    Mallossi ontsteking, erg blij mee en hij heeft het nog niet gedaan. Kwaliteit is erg hoog en voelt erg sterk aan, aanpassingen zijn niet nodig in dit carter, want die is al voorgefreest op twee vlakken, denk dat ze dat nu standaard doen. Mijn benzinebout/banjobout is alleen wel afgebroken dus een ritje zit er nog niet in
    20210301_181645
    20210301_181658
    IMG-20210301-WA0006

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 2 weeks geleden door Millyway.

Millyway
    Topic starter

Nu heb ik de phbg spruitstuk van moparts besteld,

Heeft iemand ideeën wat voor sterke dellorto carb daarop past, dacht eerst aan de racing black 21mm, maar geloof dat die aansluiting niet kan. Mocht iemand een linkje hebben of ervaring met de PHBG reeks hoor ik het graag, ook wat de voordelen en nadelen zijn

Martino
    Bijdrager

Ik zal met een aantal dingen rekening houden. De PHBG carburateurs zijn namelijk mooie basis carburateurs, maar komen in vele vormen en gedaanten. Allereerst zal je de juiste aansluiting voor je spruitstuk nodig zijn. Het gaat dan om een opschuif bevestiging met klem, letter A. Vervolgens is het bij de Malossi MP carters wel handig dat al je stelschroeven aan de juiste(rechter) kant zitten, letter D.
    Met andere woorden zoek je naar een PHBG AD van jou gewenste grootte.

Maar niet heel onbelangrijk is dat er ook 2-takt en 4-takt versies van de PHBG zijn. Vooral de atomizer zorgt voor dit verschil. Ik raad je deze link aan om eens door te lezen.

Ook zijn er nog versies met olie en vacuum aansluitingen, maar deze zijn simpel af te sluiten.
    De verdere afstelling kan met verschillende sproeiers, gasschuiven etc, maar maken deze in beginsel niet heel veel uit. Wel een belangrijke factor is het type gasnaald, waar de beste ervaringen zijn met de W7 en W12 gasnaalden.

Millyway
    Topic starter

Ik zal met een aantal dingen rekening houden. De PHBG carburateurs zijn namelijk mooie basis carburateurs, maar komen in vele vormen en gedaanten. Allereerst zal je de juiste aansluiting voor je spruitstuk nodig zijn. Het gaat dan om een opschuif bevestiging met klem, letter A. Vervolgens is het bij de Malossi MP carters wel handig dat al je stelschroeven aan de juiste(rechter) kant zitten, letter D. Met andere woorden zoek je naar een PHBG AD van jou gewenste grootte. Maar niet heel onbelangrijk is dat er ook 2-takt en 4-takt versies van de PHBG zijn. Vooral de atomizer zorgt voor dit verschil. Ik raad je deze link aan om eens door te lezen. Ook zijn er nog versies met olie en vacuum aansluitingen, maar deze zijn simpel af te sluiten. De verdere afstelling kan met verschillende sproeiers, gasschuiven etc, maar maken deze in beginsel niet heel veel uit. Wel een belangrijke factor is het type gasnaald, waar de beste ervaringen zijn met de W7 en W12 gasnaalden.

Erg bedankt, zal zeker dit stuk doornemen, erg interessant. Heb nu de 19,5 besteld. Gasnaalden heb ik geen ervaring mee dus dat wordt een leuke

Millyway
    Topic starter

Update:

19,5mm dellorto phbg AD standaard met sproeier 88 en w6 naald

E8 red malossi lucht filter (zat een setje hele gave zilvere stickers bij)

Heldere vlotterbak met tapbout voor snelle sproeier wissel

Zwarte moparts spruitstuk, erg sexy

En last but not least de rode wielmoer voor achter

Al met al een hele dure week, maaaar dat mag de pret niet drukken
    16154141025688345709028821398709
    20210310_22541016154135067043941405668572410681

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 1 week geleden door Millyway.

Frenchmen
    Bijdrager

Ziet er gaaf uit man! Hele dikke Si, hoe hard verwacht je hem te laten lopen? 😅en hoe heb je eigenlijk je nummerplaat zo mooi aan de zijkant gemaakt, wellicht wil ik dat ook gaan doen. 👍👍

Millyway
    Topic starter

Ziet er gaaf uit man! Hele dikke Si, hoe hard verwacht je hem te laten lopen? 😅en hoe heb je eigenlijk je nummerplaat zo mooi aan de zijkant gemaakt, wellicht wil ik dat ook gaan doen. 👍👍

Het nummerbord zit op een beugel van aliexpress, beetje zoeken op harley/scrambler plateholders dan kom je er wel uit.

Snelheid is niet het doel, hard optrekken dat is wat ik zoek, hij gaat nu wel al 60 maar dat is genoeg voor mij

Millyway
    Topic starter

Trekstart is ruk

E-start is in, komt nog een krukaspin van moparts voor mijn volle wangen kruk, maar ze zijn er nog niet.

Niet getreurd nog veel te doen, accu moet ook ergens, is een 6ah 12v accu en hij gaat als een jekko. Malossi heeft ook een extra kabeltje coor het laden van de accu dus dat is ook geen probleem
    20210318_18521920210318_185230

Robin_Ciao
    Bijdrager

Wauw, waar heb je die e start vandaan? Is dat een originele van Piaggio of?
    Mvg Robin

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.