Vespa ciao 3d cad minarelli horizontaal

Home Forums Perso’s Projecten Vespa ciao 3d cad minarelli horizontaal

This topic contains 64 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Rick. 3 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
  • #805908

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Ahh zo
    en welke krukas moet ik gebruiken daar voor want kan weinig volwang krukas vinden eigenlijk alleen van malossi heb nu wel een zaak die polini krukas heeft voor evolutie blok want wanneer moet je nou de 44mm krukas gebruiken?

    gang is alles remmen is angst
    #805912

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Een volle wangen kruk van Polini bestaat niet. het zal waarschijnlijk een Mazzucchelli krukas zijn en dus een 43 slag want hij past in een Evolution en dus past deze ook in een Speed Engine.
    44mm slag zou ook kunnen als je er ééntje kunt vinden (zeer zeldzaam) maar dan heb je wel een dikkere voetpakking nodig om die 1mm extra slag ruimte op te vangen. Anders gaat de zuiger boven de cilinder uit steken in bovenste dode punt. Dat wil je echt niet hebben.


    De rode doosjes met gele letters zijn de volle jongens.

    Een 44 slag kruk zal wat meer vers mengsel aanzuigen dan een 43 slag en kan dus wat beter de dikke Carb’s aan.

    TICKLING BARN
    #805913

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    De speed engine is binnen nu nog de krukas en wachten op zij inlaat is pas eind januari begin februari op voorraad dus daar nog even op wachten
    049C9CE8-0C99-4509-B07F-B2317A1FB800C03021E5-47AA-4A9B-B5C0-6E6867AF5174

    gang is alles remmen is angst
    #805914

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Ow ik kwam deze polini krukas tegen https://www.zandri.nl/krukas-vespa-race-10-type-polini.html

    Heb op site van sip-scootershop.com een 44mm krukas gevonden van Mazzucchelli

    gang is alles remmen is angst
    #805915

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ahh zo en welke krukas moet ik gebruiken daar voor want kan weinig volwang krukas vinden eigenlijk alleen van malossi heb nu wel een zaak die polini krukas heeft voor evolutie blok want wanneer moet je nou de 44mm krukas gebruiken?

    Ik zou die opsessie voor een volle wang krukas laten varen. Toegegeven het is wel mooier, maar in de praktijk heeft niemand op het forum er veel aan gehad.
    Dat komt door dat de carter ruimte bij een ciao al vrij klein is. Vergelijk die maar eens van een scooter met snelle cilinder. De soelpoorten maken daar een heel groot deel van de carterruimte uit.
    En en grote carter ruimte betekent niet dat je minder vermogen hebt . Het kan zelf meer vermogen opleveren. Het zalig makende  van de vollewangen krukas stamt nog uit oude boeken over 2 takt tuning toen er nog motoren gemaakt werden motoren andere boring slagverhouding en met  en lange drijfstangen en krukassen die grote contragewichten nodig hadden.

    Het is wel zodat bijvoorbeeld de Malossie (en ook andere) volle wangen krukas best wel een kwalitijds  krukas is. Dus dat is wel een goed argument om er 1 te kopen.

    Maar kijk eens naar de prijzen.
    Ik zou gaan voor een orginele krukas want dat zijn goede en betrouwbare krukassen.
    Ik zou eerst mijn geld in de cilinder en zo steken, en dan als er geld overblijft investeren in een vwk.

    Ik snap niet dat je een speedengine koopt als je met een zij inlaat gaat rijden. Een standaard groot carter is dan immers al voldoende.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 3 months geleden door zevenenergie.
    1
    #805918

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Oww oke dus voor zij inlaat heb je niet echt perse volwang krukas nodig om het goed werkend te maken voor goed vermogen want dat scheel veel geld en zoek werk bedankt

    hier nog wel linkje van mazzacchelli 44mm slag krukas
    https://www.sip-scootershop.com/nl/product/volronde-krukas-mazzucchelli_80001012

    gang is alles remmen is angst
    #805931

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    @ Zevenenergie :
    Heb jij ooit al een Vespa volle krukas blokkie gebouwd en uitgeprobeerd ?!
    Denk dat ik al over de 20 zit en gegarandeerd dat ze allemaal veel beter aan het gas hangen dan een origineel krukje.
    Had al gezegd dat het ook prima met een originele krukas kan maar met een volle kruk gaat het toch even wat gekker 😎
    En dat is wat Rens aangaf, het moest gekker dan gek 😉

    @ Rens :

    De link van de 44mm slag krukas is een 12mm pens drijfstang small-end, dat je dus wel een cilinderset neemt met een 12 pens zuiger.

    TICKLING BARN
    #805933

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    @ Crullie
    Jeb, vele vele blokjes.Ik heb hele krukassen volgelast met plaatjes en blik, en stukken nylon en bakeliet en weet ik allemaal niet wat, zuigers vol gespoten met schuim,en andere exotische matrialen. Geen verschil om over naar huis te schrijven.(Ik had vroeger een tunings bedrijfje)

    Voor nog geen euro aan materiaal maakte ik voeger een plaatje onder de zuiger tussen het blok en de cilinder, met een gleufje voor de drijfstang.
    Dat scheelde ook een pietsje.

    Voor die prijs moet het voor mij minstens 5 km uitmaken en dat doet het gewoon niet. En wie net 210 euro uitgegeven heeft voor 2 km meer topsnelheid of een pietsje meer vermogen, die moet dat helemaal zelf weten. Het blijft mooi spul om te hebben en mee te werken.

    Tjoenen is geld uitgeven. Maar geld uitgeven is geen tjoenen.
    We hebben het over een nieuwe speedengine met een pinasco cilindertje.
    Waar vervolgens een zij inlaat op komt.
    Ik vind dat je dat geld dan beter in een goede vario set kan steken of een goede uitlaat. En ik denk echt dat je dat beter als advies kan geven aan mensen die niet thuis zijn in wat er zoal is aan tuning onderdelen, en hoeveel je er mee wint.

    Dat is mijn mening.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 3 months geleden door zevenenergie.
    #805935

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Sorry Rens dat Energie en ik je Perso hebben gebruikt om onze Tuning verschillen te balanceren 😛
    Denk dat we een ander topic moeten zoeken waar we lekker kunnen kibbelen 😎

    TICKLING BARN
    #805936

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Die link is leuk:thumb en knap gevonden.

    https://www.sip-scootershop.com/nl/product/volronde-krukas-mazzucchelli_80001012
    Met die krukas heb je 1,4cc meer.
    Dat levert op een 60cc cilinder maar liefst 2,3%vermogens winst.Dus daar rijd je ongeveer een halve km harder mee.(wind mee).

    Het is vooral het idee. 😉
    Maar echt kikken is het pas als je ineens een simoninie calibrata monteert in plaats van een cittypower. Dan weetje ineens waarom opvoeren zo leuk is.

    @ Crullie   Gaan we doen :thumb

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 3 months geleden door zevenenergie.
    #805942

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Als het meezit en we geluk hebben, lukt het ons je zij-inlaat al iets eerder te kunnen leveren! Dit is hem.MR Simo Side-Picture-1

    #805944

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Dat ziet er strak😍 uit ben benieuwd hoe er uit komt te zien als blokje klaar is en vooral hoe zo iets loopt

    gang is alles remmen is angst
    #805945

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Dat onderdeel is iig een mooi stukje werk!
    Nu nog gaan vernemen hoe goed dat ’t werkt!

    #805953

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    Zeer leuke plannen.   Ben zelf ook al een tijdje met een Si bezig waar een simo 3 taps onder komt. 😎

    En in mijn blok komt gewoon een standaard krukje :mrgreen:

    #805956

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Ik zet gewoon eerst standaard krukas in kijk daarna wel of ooit keer andere volwang in ga zetten

    gang is alles remmen is angst
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.