Vespa SI met een onbekend verleden (Pastoortje)

Home Forums Perso’s Projecten Vespa SI met een onbekend verleden (Pastoortje)

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Pastoortje 2 years, 10 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #798154

    Pastoortje
    Topic starter
    Berichten: 29

    Sinds twee weken ben ik de nieuwe eigenaar van een Vespa SI. Je zou het een soort ‘barn-find’ kunnen noemen want hij komt van een vriend van me uit de schuur. Hij had hem 10 jaar geleden nog uit elkaar gehaald en het blokje (49cc) uit elkaar gehaald om schoon te maken en opnieuw te monteren.

    WhatsApp Image 2020-05-08 at 13.32.00

    Dit is de staat waarin ik hem aantrof. De vriend waar ik het over heb besloot om dit ding aan mij te schenken omdat ik benoemde dat het me geweldig leek om een klusprojectje te hebben om lekker af en toe aan te beunen. Ik ben een student in Enschede en naast de collegebanken geniet ik er ontzettend van om mijn handen vuil te maken (onder andere aan mijn Nissan Almera 1.8 uit 2001), dus toen hij over dit project begon was ik erg enthousiast.

    Maar goed; er zijn nogal wat dingen onduidelijk – zo ook de historie van dit apparaat. Ik weet dat het een Vespa Si is, en ik gok uit 1993, maar verder heb ik géén idee wat de voorgeschiedenis was. De vriend van wie ik hem kreeg heeft er nooit papieren bij gehad, omdat hij op ongeveer dezelfde manier aan dit voertuig was gekomen. Hij heeft hem ook nooit geregistreerd of een blauw plaatje gezien, dus ik pak nu het project op waar hij hem 10 jaar geleden heeft laten liggen.