Vespa SI-M-RI Bianco

Home Forums Perso’s Collecties Vespa SI-M-RI Bianco

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Martino 5 years, 9 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #776438

    swiftnick
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo Allemaal

    Ik zal mij even voorstellen:

    Mijn echte naam is Jan maar swiftnick is mijn nick name op deze forum.

    Ben woonachtig in Weert Limburg.

    Ik ga nu een heel verhaal vertellen omtrent mijn Vespa.
    Ik had de eerste Honda MTX in Weert en daar heb 4 jaar opgereden.

    Toen heb ik die in 1986 omgeruild voor een nieuwe Vespa SI-M-RI Bianco.

    Deze heb ik toen ingeruild bij

    Henk Lewiszong Deken van Baarsstrraat 2a in Budel ( Brabant )

    Ik heb toen deze Vespa laten verzekeren bij Victoria-Vesta van 1-3-87 t/m 29-02-1988.

    Ik heb het verzekerings bijwijs nog die zit netjes in een mapje van Victoria-Vesta.
    Alleen staat bij het kenteken
    DHS
    149
    1987

    Dit verzekeringsplaatje heb ik helaas niet misschien dat die nog ergens bij mijn ouders ligt maar daar heb ik zo wat alles gezocht maar misschien komt die toch nog te voorschijn.

    Ik heb wel het volgende verzekeringsplaatje

    DHS
    150
    1987

    Ik snap dit tot heden niet namelijk het plaatje DHS 149 1987 is dus van 1987 maar het plaatje wat ik wel heb DHS 150 1987 is ook van 1987 en ik had toen geen 2 brommers alleen de Vespa.

    Wat wel kan zijn is dat de verzekering een type fout heeft gemaakt en dat het geen 149 moest zijn maar 150 iets anders kan ik mij niet bedenken

    Maar misschien dat een van jullie dat wel kan begrijpen ben heel benieuwd.

    Kan ik eventueel dit nog allemaal op vragen want vitoria veste is des tijds overgenomen door RVS verzekeing en deze is toen weer overgenomen door Nationale Nederlanden.

    Ik zou daar eventueel contact mee op kunnen nemen omtrent de onduidelijkheid van het verzekerings plaatje zoals ik had uit gelegd.

    Nu gaan we met het verdere verleden schrijven van mijn Vespa

    Ik heb deze Vespa gekocht in februari 1986

    De eerste 3 jaar had ik de brommer verzekerd 1987 1988 1989 .
    Daarna heeft de brommer 4 jaar stil gestaan 1990 1991 1992 1993 .
    Toen heb ik de brommer weer voor 1 jaar verzekerd 1994
    Daarna heeft de brommer 6 jaar stil gestaan 1995 1996 1997 1998 1999 2000
    Toen heb ik de brommer weer 1 jaar verzekerd 2001
    Daarna heeft de brommer 13 jaar stil gestaan 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014

    In 2014 heb ik de benzine Tank en Karberateur helemaal zuiver gemaakt.

    Ook heb ik nieuwe Zuiger en Zuigerveren geplaats en nieuwe Bougie.
    De cilinder met de cilinderkop heb ik laten controleren en die was allemaal nog goed .

    Heb er toen nieuwe benzine in gedaan en heb er heel veel rondje mee gereden hier in de straat.

    Overigens zijn de binnen en buiten band nog nooit vervangen die zijn nog helemaal origineel

    Daarna heeft de brommer weer stil gestaan tot gisteren 14 Juli 2018.

    Het is inmiddels weer augustus 2019 en heb een motor helm gekocht zodat ik paar keer per jaar een aantal km kan rijden op binnen wegen omdat de brommer niet verzekerd is.

    Daar bij moet ik de brommer ook nog laten scouten in de tijd toen dat moest gebeuren kon je dat gratis laten doen.

    Maar omdat ik dus de brommer een hele tijd niet meer heb gebruikt is het mij toen ontgaan,inmiddels kost dat heden 154,00 euro.

    Dus dat ga ik nog bekijken omdat te gaan doen.

    De brommer heeft volgens mij nog geen 5000 km gelopen.

    De brommer heeft ook altijd binnen gestaan en er heeft altijd een deken overheen gelegen om de brommer extra te beschermen.

    is het Frame Nummer van belang om te zien van welk jaar deze brommer percies is !!!!

    Het volgende Frame Nummer heb ik gevonden SIM 1T 47R-41145.

    In de spaak van het voorwiel staat wel:  4

    85

    Zie Foto`s

    Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd over mijn Vespa SI-M-RI Bianco

    Ook hoop ik dat jullie mijn verhaal interessant vonden.

    Nu ga ik de foto`s er bij plaatsen


    Alles is nog origineel zelfs de eerste banden zitten er nog op.En ik heb ook nog helemaal compleet de sleutels die er bij zitten zie foto.

    Het boekje waar deze brommer in stond heb ik ook nog met daar bij de prijslijst van alle brommers die in het boekje staan.Daar staat ook prijslijst geldig vanaf 24-2-1986.

    #776440

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Super gaaf ding jan !
    en eerste eigenaar zeer leuk verhaal.
    nog vele jaren geluk samen toegewenst 🙂

    #776442

    swiftnick
    Topic starter
    Berichten: 6

    Dank je wel voor je complimentjes.

    Ik het wiel staat 4/85 zoals je kunt zien.Isdit het bouwjaar van mijn Vespa!!.

    En ik neem aan dat mijn Vespa ook een Old Timer is !!!!!!!

    Ben benieuwd of dit klopt

    #776451

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Zo deze brommer verkeert echt in perfecte staat! Mooie historie!

    #776453

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo Jan en welkom op dit forum, wat een mooie Si! Toen jij je Si kocht was ik net 2 maanden op deze wereld dus toen was ik nog niet echt met brommers bezig 🙂

    Het mooiste aan je brommer vindt ik dat je die zwarte band nog op de bagagedrager hebt, ik weet dat dit origineel is maar heb het nog NOOIT irl gezien 🙂

    De verzekeringsplaatjes heb ik nog wel meegemaakt, en ik weet nog dat daar geen logische volgorde of rangorde inzat dus de kans dat jij opeenvolgend DHS 149 en DHS 150 hebt gehad is vrijwel onmogelijk, dit moet een fout zijn.

    Als je de brommer op kenteken wilt hebben zal je een keuringsafspraak moeten maken bij de RDW, kosten van de keuring zijn rond de 150 euro.

    Gezien het feit dat je brommer helemaal origineel is en in goede staat lijkt zal het ongetwijfeld geen probleem zijn om hem op kenteken te krijgen, zeker aangezien je de documentatie erbij hebt.

    Wel zal je misschien een paar nieuwe banden moeten monteren want de banden uit 86 zullen wel aardig uitgedroogd zijn vermoedt ik.

    Het type is overigens gewoon SI, het RI-M staat voor de speciale uitvoering ik kwam deze al eens tegen in een catalogus, je hebt hem in het Rosso (rood) en de Bianco (wit) die jij hebt.

    Het nummer dat je hierboven noemt is niet het framenummer, het framenummer staat op je balhoofd of onder de tank op een lipje. Framenummer heeft 6 cijfers.

    Vergeet alleen niet dat er voor de keuring even een fietsbel op moet.

    4/85 staat voor het bouwjaar van de velgen, April 1985 dus. Uiteraard zullen niet alle onderdelen op de brommer in dezelfde maand gegoten zijn maar aangezien je hem begin 1986 gekocht hebt zou ik stellen dat het bouwjaar 85 is.

    Onderstaand nog mijn plaatje van uit de folder.

    #776478

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Wat een mooi plaatje en leuke historie bij deze brommer. De Velgen zijn inderdaad van April 1985 en dan zal de brommer ook van rond dat bouwjaar zijn. Via het juiste framenummer zal je dit exacte bouwjaar kunnen uitzoeken. Staat de M niet voor Montecarlo? wat ook op de motorschermen staat.

    Ik ben overigens zelf heel erg benieuwd wanneer de Si de switch heeft gemaakt van het type voorvork met koplamp voor het balhoofd naar de koplamp tussen het stuur zoals bij deze Si?

    #776485

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Mooi deze uitvoering, het wit, de striping, alles staat hem goed!
    Mooi ook dat je de originele staat van de brommer koestert :thumb

    #776507

    swiftnick
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ik wil iedereen bedanken voor de Geweldige mooie reacties daar ben ik erg trots op.

    Verder ben ik blij dat ik deze reactie heb geplaatst dit had ik eerder moeten doen.

    Verder wil ik nog even reageren op Martino.

    De M staat inderdaad voor Montecarlo.

    Verder heb ik ook het frame nummer gevonden.

    daar staat K 0008*192234*.

    Dit nummer heb ik ook gevonden SIM IT 47R-41145

    Ik heb gezocht of ik kon vinden van welk jaar precies mijn Vespa is

    Maar ik kan het nergens terug vinden op internet

    Misschien dat iemand mij dat wel kan vertellen zelf ga ik er van uit dat de Vespa van 1985 is.

    Ik wil heeeeel heeeeel graag weten van welk jaar precies mijn Vespa is

    Ik hoop op goed bericht terug

     

    #776508

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    We hebben er een heel mooi topic voor en daarin een lijstje met Informatie over de si:


    Daar staat ook nog een andere Bianco in met soortgelijke nummers. Daar is wel een bouwjaar te vinden, maar gezien jou nummer iets later is zal het nog steeds 1986 kunnen zijn. Het zal dus om 1985 of 1986 gaan in jou geval.

    Het volgende nummer “SIM IT 47R-41145” zal waarschijnlijk je E3 type keuringsnummer zijn welke in stickervorm op elke Si te vinden is onder je bagagedrager. E3 SIM 1T 47R-41145 is het eigenlijk. Dit staat in het lijstje hierboven ook nog niet helemaal netjes. Wilk1985, je kan deze vast wel even updaten?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.