Vespa Si (Ciao) Spie blijft maar breken.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si (Ciao) Spie blijft maar breken.

This topic contains 19 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 6 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #801918

    DolleBroer
    Topic starter
    Berichten: 15

    Hallo, shimring zit er tussen.
    koppeling had ik net een nieuwe van besteld, de segmentenhouder weer uitgesleten, heb daar een nieuwe voor besteld. Het lijkt soms wel alsof de segmenten (met houder dus) scheef in het huis zitten. Weet iemand waar dir aan kan liggen?

    #801919

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Kan je hier eens een foto van posten?

    #801932

    DolleBroer
    Topic starter
    Berichten: 15

    Heb momenteel alles uit elkaar, maar het is precies zoals je denkt. De houder aan de ene kant meer naar buiten in het koppelingshuis dan aan de andere kant

    #801946

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Het enige wat ik denk, is dat de ring tussen je koppeling en vliegwiel niet goed om zit. Dat daardoor je houder scheef zit, omdat de bus in de koppeling niet word vast geklemd tussen deze ring en je houder. Screenshot_20200919-221649__02Deze ring moet met de opstaande kant naar buiten (richting koppeling) gemonteerd worden. Anders zou ik echt niet weten hoe ik me het moet bedenken en zou een foto/filmpje toch echt fijn zijn.

    Succes

    #801960

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Als je je krukas draait, draait je segment houder dan mee?
    Dus ht deel wat meer naar buiten staat verplaatst zich dan ook?
    Dan gok ik dat je krukas, of in ieder geval het schroefdraad, krom is.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.