Vespa Si Café Racer

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Si Café Racer

Dit onderwerp bevat 93 reacties, heeft 35 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Herr Flick 3 weken, 6 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)
  • Gebruiker

Rick.
    Bijdrager

Meer dan een jaar weer verder, vaak heb ik gewoonweg geen tijd om iets aan de brommer te doen. Nu de tentamens weer achter de rug zijn heb ik mooi een paar dagen vrij en gisteren dacht ik: Laat ik weer eens verder gaan!
    Tussendoor heb ik de brommer af en toe laten lopen en toen ik dat pas weer wilde doen, startte hij erg moeilijk. Ik dacht meteen aan de keerring bij de krukas dus het blokje er maar onderuit getoverd. Keerring zat mooi op zijn plek en was gewoon droog. Dus de cilinder eraf en dan kom je dit tegen:
    IMG_2447

Dit was dus gewoon een originele cilinder met de zuiger en veren die altijd in deze cilinder gelopen hebben. Hoe het kan geen idee maar de onderste zuigerveer is gewoon in meerdere stukken gebroken. De cilinder heeft nog geen krasje in de wand, daar is gewoon helemaal niks aan te zien.
    IMG_2449

Nu moest dus ook het blokje uit elkaar, wat jammer nou
    Gelukkig geen stukken zuigerveer gevonden en de inlaat dicht nog gewoon goed af: Geen verdere schade dus!
    IMG_2450

Met het blokje uit elkaar blijkt ook de fout die ik de vorige keer heb gemaakt: Van de revisieset (lagers en pakkingen) heb ik de carterpakking gebruikt. Dit doe ik nooit meer want deze dicht dus helemaal niet af want hij was aan beide kanten nat en het blok zweette nogal. Deze zie je mij in ieder geval nooit meer gebruiken.
    Uiteindelijk het blokje maar met vloeibare pakking dicht gemaakt.
    Goed, dan was het dus tijd voor een andere zuiger/cilinder.
    Misschien kan iemand zich hier nog wel herinneren dat er ooit een 50cc eurocilindro is weggegeven met een prijsvraag op het forum. Deze heb ik toen gewonnen en eigenlijk altijd in de kast naar gekeken. Nu was dan het moment om hem te gaan gebruiken!
    IMG_2451
    IMG_2452
    Die extra poorten worden dus helaas niet door het standaard carter gevoed, dus dat moet maar even aangepast worden. Zodoende heb ik gekozen voor het bewerken van het cilinderhemd en het carter, om niet teveel in het carter te hoeven hakken.
    IMG_2456

In het carter zelf heb ik ook zulke sleuven gemaakt, maar natuurlijk weer geen foto genomen..
    Blokje zit weer in elkaar en loopt weer goed, al moet er nu nog wel een andere sproeier in de carburateur.
    Vespa-ciao.nl, na vele jaren nogmaals bedankt voor deze prachtige prijs!

zevenenergie
    Forum Goeroe

Leuke update :thumb

Ongelooflijk dat je zolang door het kunnen rijden met die gebroken zuigerveer. 😯
    Leuk dat je de cilinder nu kunt gebruiken.

En even om de geheugens wat op te frissen.
    Wat was de vraag en het antwoord op de prijsvraag ook al weer?

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Rick.
    Bijdrager

Ik heb werkelijk geen idee wat de vraag was, volgens mij was het een getal gokken en daar zat ik het dichtste bij blijkbaar. Via de zoekfunctie kan ik het niet meer vinden

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Zo. Dit is idd lang geleden dat we die prijs hebben weggegeven haha! Ik ben benieuwd hoe je blokje gaat lopen nu 👍

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
4 berichten aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.