vespa loopt niet goed

Home Forums Algemeen Oude topics vespa loopt niet goed

This topic contains 11 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by kevlar 18 years, 7 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #123772

    kevlar
    Topic starter
    Berichten: 48

    Een vriend van mij heeft een ciao die niet goed loopt.

    Probleem:
    Eerst liep hij een stuk langzamer nadat je hem startte, en je moest met de brommer meerennen om hem op toeren te laten komen. Toen hadden we de cilinder eraf gehaald. Bleken flinke krassen in te zitten en de zuigerveren waren helemaal kapot en deels via de uitlaat verdwenen. Blok eraf gehaald, nieuwe cilinder erop gedaan, alles weer in elkaar gezet. Nu gaf hij geen compressie meer, pas als je heel hard rende. Startveertjes eruit gehaald; start beter maar loopt onderin kut, moet nog steeds meerennnen. Op top loopt ie gewoon goed, maar onder de 15 km/h valt hij gewoon weg en maakt een zwaar geluid onderin….

    Geprobeerd:
    Nieuwe cilinder
    Carb schoongemaakt
    Andere sproeier
    Koppeling nagekeken, andere startsegmenten erin
    Compressie is voldoende
    Kop zo strak mogelijk aangedraaid

    Wie kan ons helpen?

    Zijn setup:
    50 cc snorcil
    10.7
    sproeier 43(eerst 38 )
    70 poelie
    tecno ‘std snel’ uitlaat(lagere top maar meer trekkracht)

    #131486

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    misschien uitlaat naar de klote?

    als jij zegt dat stukjes van je veren erin zijn verdwenen

    wel nieuwe pakking erin proppen

    #131487

    Kay
    Bijdrager
    Berichten: 474

    woe :
    misschien uitlaat naar de klote?

    als jij zegt dat stukjes van je veren erin zijn verdwenen

    wel nieuwe pakking erin proppen

    hoe kan je uitlaat naar de klooten gaan van gebroken zuigerveren??
    Lijkt me eerder dat die nog in de uitlaat zitten,maar dat ie ervan kapot gaat?????

    #131489

    kevlar
    Topic starter
    Berichten: 48

    Nee lijkt me ook sterk hoor… kan wel andere uitlaat proberen maar denk niet dat het gaat werken. Ik bedoelde met die zuigerveren dat ze niet in de cilinder zaten, dat ze volledig ‘verdampt’ zijn zeg maar en via de uitlaat weggeknald waren, iig die cil was niet goed meer, die is vervangen maar hij loopt nog steeds niet goed.

    Het is een ciao met elektrische ontsteking(bobine), moet je dan de contactpunten afstellen?? mss beetje noob vraag

    #131491

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Nee; ik dnek dat je de kop niet hard hebt gedraaid ofzo? Miss beetje valse lucht? Ik neem aan dat de zuiger enzo gewoon goed zitten en die cilinder nieuw is?

    #131492

    kevlar
    Topic starter
    Berichten: 48

    Cil is gloednieuw, carbu zit er goed op, luchtfilter ook, en kop is goed aangedraaid(d8en wij ook nl, daarom nog eens aangedraaid) Tussen kop en cil hoefde geen pakking toch?

    #131493

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    kevlar :
    Cil is gloednieuw, carbu zit er goed op, luchtfilter ook, en kop is goed aangedraaid(d8en wij ook nl, daarom nog eens aangedraaid) Tussen kop en cil hoefde geen pakking toch?

    Std. zit daar idd geen pakking. Maar in veel gevallen is het wel noodzakelijk hoor!!

    #131494

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Jips; sowieso heb je vaak kans dat je kop beetje onregelmatig is; ik zou em er gewoon ff induwen; kost geen moeite toch?

    #131495

    kevlar
    Topic starter
    Berichten: 48

    kunnen we proberen, ff langs brommerboer gaan(hem kennende zal hij me wel vertellen dat het niet nodig is).

    Trouwens met mijn EIGEN ciao(die van dit topic is van een goede vriend van me) lekt er enorm veel olie uit de cilinder. Hier zit ook geen koppakking op… loopt ook niet denderend stationair maar ja wel een hele klap beter dan die van mijn vriend. Maar die olie, kan dat ook komen door een te rijke afstelling? Voor setup zie bijschrift.

    #131496

    Kay
    Bijdrager
    Berichten: 474

    kevlar :
    kunnen we proberen, ff langs brommerboer gaan(hem kennende zal hij me wel vertellen dat het niet nodig is).

    Trouwens met mijn EIGEN ciao(die van dit topic is van een goede vriend van me) lekt er enorm veel olie uit de cilinder. Hier zit ook geen koppakking op… loopt ook niet denderend stationair maar ja wel een hele klap beter dan die van mijn vriend. Maar die olie, kan dat ook komen door een te rijke afstelling? Voor setup zie bijschrift.

    Wat heb je voor luchtfilter?

    #131497

    vespa nijverdal
    Bijdrager
    Berichten: 63

    dat probleem had ik ook met valse lucht heb je al gekeken naar de kering ?

    #131498

    kevlar
    Topic starter
    Berichten: 48

    Kay :

    kevlar :
    kunnen we proberen, ff langs brommerboer gaan(hem kennende zal hij me wel vertellen dat het niet nodig is).

    Trouwens met mijn EIGEN ciao(die van dit topic is van een goede vriend van me) lekt er enorm veel olie uit de cilinder. Hier zit ook geen koppakking op… loopt ook niet denderend stationair maar ja wel een hele klap beter dan die van mijn vriend. Maar die olie, kan dat ook komen door een te rijke afstelling? Voor setup zie bijschrift.

    Wat heb je voor luchtfilter?

    Ikzelf? De std luchtfilter met gaasje maar wel die onderste gaten bij de carburateur opengeknipt(dus niet die 3 die naast elkaar zitten)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.