Vespa Ciao Zijspan

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao Zijspan

This topic contains 49 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by VespaChopper 13 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
  • Gebruiker
  • #270271

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    heb ff een snel een fotootje in elkaar geprutst…

    #270273

    FSC 72
    Bijdrager
    Berichten: 110

    Heb er afgelopen jaar 1 gezien, was in Montfort (misschien weten de mannen uit Maasbracht daar iets vanaf?). Het waren iig 2 Ciao’s maar de zijspan dan zonder voorvork en zadel maar wel met een zelfgemaakt zitje. Ik weet niet meer precies hoe t allemaal eruit zag maar er was er maar 1 aangedreven, zonder vario, en een (Leovince HM?) pijp die bij de bocht ook aftakte naar de zijspan (voor de looks). Deze was ook met 3 stangen aan elkaar gelast, maar ik zou deze zelf ook nog onder een hoek verstevigen naar de “gewone” Ciao. Het was wel een ruig ding om te zien.

    #270274

    Nick_orginelli
    Bijdrager
    Berichten: 487

    ik ken wel iemand uit berkelaar die 2 vespa ciao’s frames aan elkaar heeft gelast en daar tussen kon je dingen neerzetten ( daarmee wilde hij zijn kratten bier ophalen:lol)

    #270275

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    jelle :
    ik zit er ook al heel lang over na te denken om een zijspan voor mijn ciao te maken, lijkt me ook vet relaxed voor tegen rollerbanken…. 😉
    ….

    krijg je alsnog een boete, zijspan mag je niet zomaar aan je frame lassen;)

    een maat van me (en japie ook) hebben iets waarmee je niet op de rollerbank kan…een quad:D

    #270276

    Nielz
    Bijdrager
    Berichten: 34

    als je voor je certificaat leerd dan leer je dat je brommer max 1 meter breed mag zijn
    denk dat je daar snel overheen zit met zo iets

    #270277

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wel een erg cool idee ! 😀 Bochtenwerk zal wel wennen worden, maar wordt zeker leuk:)

    Ik zou btw gewoon 2 wielen aandrijven ! Allebei 70cc’tje + Cittypower ofzo 😉 Dan kom je wel weg (goh, 124.8cc dan in het totaal=))

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #270278

    Rebel

    maar wel verdeeld over 2 wielen he arvid

    ik denk dat je dan wel moet uitkijken met 2wd hoor.
    Als je bij de zeispan een sterker trekkend blok zet dan trek je volgens mij gewoon die kar los ?

    #270279

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Ik bedoel niet te zeggen dat je er 2 blokken opzet,maar vanaf je wielnaaf een lange(uiteraard gelagerde)as naar je “3e wiel aan de wagen” laat gaan….;)

    Stel je es voor wat voor idiote bochten naar rechts je dan kunt maken met iemand in ’t zijspan!? :rules

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #270280

    FSC 72
    Bijdrager
    Berichten: 110

    Dan vreet je je binnen een week je banden op, zo zonder differentieel. 1 aangedreven wiel (met genoeg power natuurlijk) lijkt me het beste want zo kom je het beste door de bochten. Leuk projectje voor treffens als de zwarte cross e.d.

    #270503

    tom
    Topic starter
    Berichten: 101

    Update !!

    Zie eerste post…

    #270505

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    hoezo komt ie zo schuin te staan dan?

    #270507

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    die voorste balk is wel heel krom fnie?:con

    #270513

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Tof! En ik heb nog wel een Citta voorwiel over. 😉 PM me maar ofzo als je interesse hebt.

    #270516

    tom
    Topic starter
    Berichten: 101

    @Timo: ja, het moet echt schuin komen te staan omdat je anders enorm tegen moet gaan sturen als je recht wil rijden…

    @vespaciaopaul: Ja, inderdaad, heel slecht gelast, ik ga het er morgen terug eraf slijpen en het recht zetten…

    @Jaspur: Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een achterwiel, géén voorwiel.. Dat gaat anders niet lukken met mijn achterbrug.. Moest je er toch een hebben, laat me maar iets weten !!

    #270519

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Valt niet mee eh, lassen met electrodes? :thumb

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.