Vespa ciao wil niet starten

Home Forums Techniek Motorisch Vespa ciao wil niet starten

This topic contains 32 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Spotkip 4 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
  • #778662

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    In de meeste gevallen is je krukas niet meer in orde. Je vliegwiel klemt zich namelijk op de conische passing – de spie is puur ter positionering.

    Het lijkt er nu op dat je beide kan vervangen..

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778664

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Heb een ander carter geregeld alleen nu nog ontgrenzen want de cilinder past niet krukass en carter is echt in top staat ACE1DE53-FC4B-47C8-99A1-A08A47A045B8B62F9DB2-97CD-4F69-8817-3998394819B1

    #778706

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Blok staat in elkaar alleen lijkt toch nog ergens valse lucht te hebben hij loopt even en dan vakt hij weer uit 7FCCD1D6-BBAF-4FC3-B2DC-D0054FDA4C14

    #778723

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Valse lucht kan zeker een oorzaak zijn, pakkingen keerring en decompressie checken dus.

    Weet je zeker dat je vlotterbak goed doorstroomt? Als de vlotterbak eraf is en je benzinekraan staat open moet het gewoon goed doorstromen, niet zon lullig druppelstraaltje maar gewoon een goede doorstroom.

    Anders raakt je vlotterbak leeg tijdens het rijden en dan houdt het ook snel op.

    #778728

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Carb is nieuw en heb gekeken en de vlotter werkt gewoon normaal ben bank dat de voetpakking lekt 🤦‍♀️

    #778883

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Na de pakking te hebben vervangen loopt hij weer als van ouds alleen wil hij nog niet stationaire lopen maar dat licht denk ik aan de sproeier heb er nu 56 ik zitten

    #778958

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik zou wat hoger beginnen met afstellen, maar zoals gezegd is dat een kwestie van afstellen dat is de enige manier om erachter te komen :thumb

    #779247

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Dit weekend heb ik  weer tijd gehad om eraan te werken maar helaas is het oude probleem weer terug. Ik ben bang dat de ontsteking niet goed is. Als ik hem aanloop begint hij wat te brommen en doet hij het twee seconden waarna hij uitvalt. Daarna loopt hij weer twee seconden. Op een gegeven ogenblik loopt hij gewoon goed en kan ik erop rijden. Stationair wil hij dan nog niet mooi lopen. Ik denk zelf dat de ontsteking niet genoeg levert, alsof er een component niet genoeg tijd heeft om op te laden. Heeft iemand enig idee?

    -edit by Daan: Ik heb je post even aangepast. Zie je zelf verschil? Met wat interpunctie is het een stuk beter leesbaar.

    #779261

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Aangezien je elektronische ontsteking hebt denk ik niet dat het probleem zich daarin bevindt. Wel zou je een andere bobine kunnen monteren om te kijken of hij dan beter loopt.

    Ik denk dat je motorblokje valse lucht trekt. Ergens lekt hij langs een pakking of langs je inlaat. Op één van jouw foto’s denk ik te kunnen zien dat het loopvlak van je inlaat beschadigd is. Hierdoor kan de krukaswang de inlaat niet meer goed dichthouden en blijft hij daar lucht zuigen. (het kan ook een beetje vuil zijn wat ik zie.
    Controleren op valse lucht bij de carterdelen en de cilinder kan makkelijk op de volgende manier:
    -Zorg dat je motor loopt (laat desnoods een kennis een klein beetje gas geven zodat hij blijft lopen)
    -Ga met remreiniger je motorblok natspuiten. Als hij ineens anders begint te lopen heb je de lekkage gelokaliseerd.
    Daarnaast kan hij ook lekken bij de keerring van de krukas.

    #779269

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Ik vind het raar want bij mijn ouden blok had ik het probleem en nu bij het nieuwen ook en allen pakkingen en keringen zijn vervangen dan denk ik er blijft maar een ding over de onsteking. Lektest is al gedaan en dat is gewoon goed

    1
    #779285

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Aangezien je elektronische ontsteking hebt denk ik niet dat het probleem zich daarin bevindt.

    Ik verdenk juist de ontsteking. Het carter is vervangen, maar ik ga er vanuit dat de ontsteking is meeverhuisd?
    De laatste jaren ben ik veel meer problemen tegen gekomen bij elektronische ontstekingen dan bij contactpunt ontstekingen. Ze zijn intussen allemaal op leeftijd en de bedrading begint het te begeven.
    Bovendien zie ik op de foto op de vorige pagina krimpkous op plekken waar het origineel niet hoort te zitten. Dat laat zien dat er al iemand aan de ontsteking gewerkt (geprutst?) heeft.
    Je kunt een andere ontsteking proberen. Tegenwoordig kun je nieuwe imitatie ontstekingen kopen, daarmee loop je geen risico op slechte, verouderde bedrading. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar “imitatie” klinkt gewoon niet zo lekker 🙂 Zelf vervang ik de bedrading altijd, het is wat werk en een secuur klusje, maar het kost niet veel en je behoudt de originele ontsteking.

    #779292

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Je hebt gelijk fons. Alles is veranderd behalve de ontsteking, daarom dacht ik ook gelijk dat het daaraan ligt. Ik heb zelf de draden al vervangen de oude waren helemaal zacht geworden en de draden kwamen tegen elkaar. Ikzelf zie niet zo veel in imitatie dus denk dat ik opzoek ga naar een andere onsteking of iemand hier op het forum moet er eentje hebben liggen 🤗

    #779303

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Oke, heb je al eens een andere CDI geprobeerd?
    Met de imitatie CDI’s van Q-parts (kosten een euro of 16 geloof ik) heb ik wel ervaring: daar rijdt een van mijn Ciao’s al jaren mee, zonder problemen.

    #779305

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Ja die heb ik al eens omgewisseld en dat gaf helaas geen verschil

    #779313

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Dan zit het dus in je spoelen of de bedrading vanaf de spoelen naar de cdi.
    Je kunt in het verkoopgedeelte van het forum een ‘te koop gevraagd’ topic aanmaken, dan heb je binnen een paar dagen een setje andere spoelen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.