Vespa ciao wil niet starten

Home Forums Techniek Motorisch Vespa ciao wil niet starten

This topic contains 32 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Spotkip 4 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
  • #778235

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    hallo
    ik heb een vespa ciao mix en ik krijg hem niet gestart. Als ik hem aan ren loopt hij even dan vakt hij uit zodra ik de decompressie hendil weer in duw en lost laat loopt hij weer even en valt dan weer uit en zo doet die het de heletijd. Mijn setup:
    cilinder 65cc DR
    50cc cilinder kop
    brom krukas aangepast.
    13mm carb sproeier 68
    inlaat gevijld
    standaard luchtfilter
    leovince handmade uitlaat
    heeft altijd goed gelopen alleen nouw wil die niet meer
    ik hoor het graag jullie reacties 🤗

    #778237

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Zijn al je pakkingen nog goed?
    Doe eens een deo test om te checken.

    #778240

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ik snap het decompressie verhaal wat je vertelt niet helemaal.

    Ik ben daar door geneigd te zeggen dat er daar iets niet goed aan is.

    Kan je je tekst nog even na lopen.?

    #778241

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Ik ren hem aan met de decompressie hendel in zodra ik hem los laat loopt hij ff en valt dan weer uit duw ik de hendel weer ff in loopt wij weer en valt dan weer uit

    #778342

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Tussentijd bougie vervangen en lektest gedaan. Niks raars en loopt nog steeds niet

    #778349

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Carburateur al nagekeken / schoongemaakt? Even lopen en dan weer uitvallen kan wijzen op een slechte brandstoftoevoer.

    #778350

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Kan je een filmpje maken?

    #778355

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Dat ga ik van het wiekend proberen is alleen denk ik lastig omdag hij ook maar even loopt

    #778383

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Even een cameraman in dienst nemen 😉

    Is er ook iets gebeurd voordat dit probleem ontstond? Warmloper / vastloper / bouwde dit probleem zich (langzaam) op? Hoe heb je de deo-test gedaan aangezien hij direct uitvalt na het starten?

    #778422

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Hij heeft eigenlijk altijd goed gelopen alles is net nieuw toen hij nog goed liep heb ik een deo test gedaan en toen was alles goed nu kan ik het inderdaad niet testen want hij loopt te kort

    #778437

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Gekeken naar de omschrijving van je problemen vrees ik dat je het toch moet zoeken in valse lucht. Dat het blok eerder geen valse lucht trok zegt niks over dit moment.

    Aangezien hij niet blijft lopen is dit iets lastiger en zal je de verschillende pakkingen gewoon stapsgewijs bij langs moeten, bijvoorbeeld:

    1. Kopmoeren nog goed vast
    2. Carburateur nog goed vast
    3. Koppakking & voetpakking
    4. Carterpakking

    Als het om valse lucht gaat kan je dit op deze plekken vaak ook wel zien doordat het blok daar enigzins vochtig is (bij de decompressie is hij altijd wel vochtig).

    #778462

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Het probleem is gevonden ik heb perongelijk een kan benzine verwisseld met een kan van ons pap waar benzine met diesel in zat heb nu nieuwe benzine met mengsmering in gedaan en loopt als een nieuwe ben wel van plan de cilinder er af te halen om te kijken of de diesel geen schade heeft aan gedaan en de voetpakking te vervangen daar lekt hij toch een beetje op toch bedank voor de snelle reacties en sorry voor de blunder 🙈🙈🙈

    #778477

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Dat had niemand hier kunnen raden 😂😂

    #778483

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Ik heb een filmpje gemaakt hij gaat alleen nog moeilijk aan maar als hij loopt  loopt hij goed alleen filmpje kan ik er zo niet op zetten

    #778661

    Rob Wilmsen
    Topic starter
    Berichten: 28

    Toch nog een probleem gevonden wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt weet ook niet wat de oorzaak is iemand van jullie een idee ? F817643F-137F-46EE-82BF-70600BC93187BFD7FDE2-5638-4717-96AD-C19165D17D65

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.