Vespa ciao voorvario

Home Forums Techniek Vario Vespa ciao voorvario

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by sleutel10 3 years, 8 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #799791

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hey,

    Ben met een project bezig en vroeg me af welke delen ik nog buitenom een Polini voorvario nodig heb? Wat ik bedoel is alles wat op de krukas komt van de vario.

    Ik denk dat ik namelijk nog iets mis als ik alleen naar dit kijk, kan geen exploded view vinden.
    jeffbezoz

    Ik heb een naaf klok en koppeling, dat komt verder dus helemaal in orde. Wat alleen nog niet duidelijk was welke v-snaar ik nodig heb. Heb namelijk een naaf met peugeot fox 50cc koppeling.

    Als iemand me zou kunnen helpen, zou ik dat echt top vinden! 😎

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door sleutel10.
    1
    #799794

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 498

    Wat je allemaal nodig hebt vind je hier:

    Wat heb je nodig voor een vario?

    Maar ik zie dat je met een andere achterkoppeling rijd dus de maten van de v-snaren kunnen wat afwijken. Hoe groot zijn je achterschijven in diameter?
    De polini voorvario is net zoals op de foto. enige wat je nog meer nodig hebt daar is een borgring en een moer voor op de krukas.

    maten van v-snaren vind je hier:

    Maten v-snaren van ciao/citta/bravo/si

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door Gratje.
    #799800

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Dat is allemaal hier te vinden. maar ik zie dat je met een andere achterkoppeling rijd. Hoe groot zijn je achterschijven in diameter?

    Hey Gratje.

    Heb ze net even opgemeten deze zijn 105mm in diameter. De koppeling was trouwens van het merk Kymco.
    Bedankt voor het linkje, zal eens even kijken mijn situatie is nogal anders dan normaal omdat ik een aangepaste naaf heb gekocht van iemand op marktplaats.

    Maten v-snaren van ciao/citta/bravo/si

    Wat betreft de variateur, mist verder niks of mis ik de borgplaat of is deze niet nodig bij die Polini set?
    Kan me herinneren dat de originele koppeling ook schijven had, maar er waren twee uitvoeringen. 90 en 100. Nu heb ik dan 105mm, zou die 5mm dan echt een probleem kunnen zijn? Heb nog een v-snaar erbij gekregen moet eens kijken welke maat dat is als ik die nog kan vinden. Anders maar eens even passen dit weekend, kennis neemt zijn lasapparaat mee, misschien moet ik dan ook het frame nog wat aanpassen.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door sleutel10.
    1
    #799819

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 498

    De borgplaat voor je voorvario is niets meer dan dit:
    https://www.jmpbonderdelen.nl/borgplaat-variateur-vespa-p-st.html
    Stukje zekerheid zullen we maar zeggen. Ik rijd zelf ook zonder borgplaat en gewoon met een tandveerring en moer.
    En denk dat die 5 mm niet zo veel zal schelen. Het verschil tussen 90mm en 100mm achterschijven is 25mm lengte van de v-snaar. De 105mm zou dan theoretisch 12.5mm meer moeten zijn.
    De maat van de 100mm schijven aanhouden lijkt me geen probleem.
    Je blok kan je altijd wat naar voren of achteren schuiven en denk dat je 2.5mm wel op kan vangen. (105-100/2=2.5mm)
    En anders zoeken naar een maatje groter, zolang de breedte maar hetzelfde is (13MM)

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door Gratje.
    #799900

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    De borgplaat voor je voorvario is niets meer dan dit: https://www.jmpbonderdelen.nl/borgplaat-variateur-vespa-p-st.html Stukje zekerheid zullen we maar zeggen. Ik rijd zelf ook zonder borgplaat en gewoon met een tandveerring en moer. En denk dat die 5 mm niet zo veel zal schelen. Het verschil tussen 90mm en 100mm achterschijven is 25mm lengte van de v-snaar. De 105mm zou dan theoretisch 12.5mm meer moeten zijn. De maat van de 100mm schijven aanhouden lijkt me geen probleem. Je blok kan je altijd wat naar voren of achteren schuiven en denk dat je 2.5mm wel op kan vangen. (105-100/2=2.5mm) En anders zoeken naar een maatje groter, zolang de breedte maar hetzelfde is (13MM)

    Uhu, thanks. Heb nog een v-snaar gevonden,  die ik toen bij de koppeling en naaf erbij kreeg. Hij is wel gebruikt maar er staat een nummer op van Malossi. Dacht 20 euro of wat meer voor zo’n v-snaar. Zal uiteindelijk maar eens kijken hoe goed die past en wat het resultaat is 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.