This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
25 juli 2020 om 23:04 #800497
Ik heb vorige week mijn 70cc blokje gereviseerd nieuwe lagers bouten en moeren pakkingen enz.
Rijd nu heerlijk alleen als ik in de wat hogere toeren ga begint het hele frame te vibreren geen fijn gevoel aan je voeten.ik vraag me af of dit normaal is aangezien er niks van demping in het blok zit. mijn vraag is vribreerd jullie ciao ook als je hoge toeren rijd?26 juli 2020 om 00:43 #800500Klinkt als een onbalans in vliegwiel, krukas en\of koppeling ( koppeling eigenlijk nooit). Dit is vrij eenvoudig op te lossen \ controleren. Maar dan moet wel je blok uit elkaar.
26 juli 2020 om 14:34 #800513Oke duidelijk filmpje! hoe kun je controleren of je koppeling en vliegwiel in balans zijn is daar ook een makkelijke manier voor?
MVG Kay
26 juli 2020 om 18:35 #800524Je kan de koppeling eigenlijk vast aannemen dat die ok is. Het vliegwiel hang je samen met zuiger en krukas in je uit-balanceer statief en dan zou die dus op elk punt stil moeten blijven hangen. Koop er eentje of maak er zelf eentje zoals in filmpje.
28 juli 2020 om 21:53 #800602om nog even er op terug te komen, ik heb die vibratie echt alleen op de hoge toeren als je hem dus even voor 80% open trekt. als je krukas niet geblanseerd is moet je toch op bijvoorbeeld 40% al vibraties voelen?
of is dat niet waar?
alvast bedankt gr kay28 juli 2020 om 22:37 #800604Nee hoor dat hoeft helemaal niet.
Vibratie kan zijn dat je die alleen voelt bij bepaalde toerentallen.
Ook motorfietsen hebben soms vibraties bij een bepaald toerental.
Ga je daar flink overheen dan is ’t meestal wel weer verdwenen.Bedenk het maar met trilling in het stuur van je auto.
Dat kan met 100 heel vervelend zijn en dat je er bij 120 helemaal geen last meer van hebt.29 juli 2020 om 00:05 #800608ja klopt ,maar deze vribatie is niet normaal lijkt me . soms is het zo heftig dat ik mijn voeten maar in de lucht hou want het is echt geen prettig gevoel, ik denk dat ik 1 deze dagen de krukas met het vliegwiel in balans ga brengen en hoop dat het dan weg is ,ik zou echt niet weten wat het anders kan zijn.
als jullie hogen toeren maken rijd hij dan wel zonder al te veel vibratie?
29 juli 2020 om 00:45 #800609Ik rijd zelf met een 65cc. Voor mijn gevoel draait ie best toeren.
Maar ik kan niet zeggen dat ie erg trilt. Het voelt zeker niet onaangenaam.
Je voelt het blokje draaien, maar dat is het dan ook wel…………………….??Vorige week reed ik de Amerongse Berg af. De GPS zei 78 km/h.
Er zit de zelfde overbrenging op als waarmee ie ooit is geleverd.
Maw blokje draait bijna dubbel toerental van standaard. Niks trillen!29 juli 2020 om 01:01 #800611Je zou bijna gaan denken dat de krukas krom moet zijn…………………………?????
29 juli 2020 om 13:21 #800616Krukas van een Ciao is zomaar krom hoor.
Als er in het lange leven en vele eigenaren van jou ciao één of meerdere valpartijen over de linkerzijde gingen is de kruk wel krom denk.
Als je flink glijdt of valt op de linkerkapuitstulping waar de koppeling zit=ook de krukas dan is het gebeurt.
Zeer zwak punt van de Ciao.
In de ’70s al bekend.
Als je 35-40 rijdt met bromtoerental dan voel je weinig.
Maar boven 6000 gaat het gevoelig worden, ook door lengte krukas, veel gewicht aan het eindje.
Centrifugaalkracht bij slingering is funest, metaalmoeheid, krukas breekt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.