Vespa ciao valt uit bij half gas

Home Forums Techniek Motorisch Vespa ciao valt uit bij half gas

This topic contains 21 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by FL4WLESS 4 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
  • #784775

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    ik heb een vespa ciao met het probleem dat die met half gas uitvalt vol gas doet die het goed alleen rookt dan wel blauw.
    set up 60cc,13mm, carb + inlaat, standaard luchtfilter, city power uitlaat, sproeier 56

    #784777

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Stationair blijft hij wel lopen?

    #784778

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    Stationair doet hij niet alleen boven het half gas loopt hij goed maar ik zou eigenlijk rond de sproeier 60 moeten zitten maar dat lijkt me nu te groot

    #784804

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    blauwe rook betekend te vet gemengd. misschien dat je gasschuif iets blokkeerd? misschien dat die veer in je gasschuif er niet goed in zit,.

    #784809

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Je sproeier is sowieso te groot, ik zou meer richting 52 gaan.

    Maar ik denk niet dat dat je problemen oplost, mijn eerste gedachte gaat naar valse lucht maar er kan uiteraard iets anders aan de hand zijn.

    Hoezo denk je dat je meer naar sproeier 60 zou moeten gaan? Als je met een Malossi filter reed zou ik bij jouw setup beginnen bij 60. (ook te groot maar beter te groot beginnen)

    Je geeft zelf aan met een standaard filter te rijden en het filter is voor een groot deel bepalend voor de sproeiermaat.

    #784814

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    In de setup heb ik een fout staan rij met een 65cc. Heb vandaag verschillende sproeiers geplaatst 52 tot 62 en heb nu 58 daar loopt hij vgm het beste op. Maar alleen het stationaire lopen lukt gewoon niet. Valse lucht is ook niet het probleem

    #784820

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    Heb nog een filmpje gemaakt en probeer naar het stationair toerental te gaan maar dan valt hij uit. Starten moet ik of met de choke doen of vol gas.

    https://youtu.be/gNSuPlQwzRM

    ik heb eigenlijk alles al een keer vervangen pakkingen bougies onsteking. Alleen de carb zelf niet en de krukass want dat is een snor aangepast

    1
    #785450

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    UPDATE!
    vandaag weer lekker gesleuteld en het probleem opgelost. Heb het blokje weer open geschroeft en de krukas v.v voor een snor inplaats van een aangepaste.
    nu loopt hij weer perfect en stationaire.
    gelijk heel de brommer afgemaakt dus laat het lekkeren weer maar komen 😄1D518768-DF5C-4B6F-860D-904A2CD8F692

    #785456

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 186

    Dat is een leuk brommertje voor het mooie weer .

    groeten van een mede BMW en Vespa fan 😁😁

    #785458

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Mooi ding! En grappig dat zo’n krukas zo de boel kan veranderen.
    Op het filmpje klinkt het echt als valse lucht, bij de carburateur misschien of bij de cilinder. Maar als hij nu prima loopt? Mooi afblijven dus.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #785473

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    Dank danku
    vraag me alleen nog een ding af.
    aan de rechter kan van mijn tank zijn de stickers los aan het laten(komt door het knoeien van benzine).dus mijn vraag is zijn deze stickers nog nieuw te krijgen ?

    #785495

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Jmpb heeft deze: https://www.jmpbonderdelen.nl/tanksticker-vespa-piaggio-zilver-per-stuk.html

    Ik weet alleen niet wat het materiaal is. Maar als de sticker zelf nog netjes is zou ik ‘m gewoon vastlijmen.

    #785516

    Bmwfreak
    Topic starter
    Berichten: 49

    Is een beetje een dikker soort sticker. Bedankt voor de reactie aa-t maar ik bedoel eigenlijk de stickers die om het logo zitten op de tank 😃

    #785519

    coda
    Donateur
    Berichten: 670
    #785562

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    … maar ik bedoel eigenlijk de stickers die om het logo zitten op de tank 😃

    Euhm nee, die stickers zou ik ook niet opnieuw vastlijmen inderdaad 😂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.