Vespa Ciao trekt langzaam op

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao trekt langzaam op

This topic contains 6 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by IJskonijn 7 years, 11 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #211809

    driestitulaer
    Topic starter
    Berichten: 2

    Beste kenners,

    Ik heb sinds kort mijn eerste vespa ciao gekocht en bij het uittesten liep deze perfect er was niets mis mee tot dat ik er thuis mee weg wilde rijden.

    Ik kreeg hem niet meer fatsoenlijk aan en als ik hem uiteindelijk na 10x rennen aankreeg dan sloeg hij af als ik gas gaf. Ik heb met een motor kenner alles schoon gemaakt en hierna liep hij al wat beter en kreeg ik hem eerder aan. Nu is alleen het probleem dat als hij start dat ik eerst een heel stuk mee moet lopen als ik erop zit.

    Na enige tijd gaat hij pas aan en nog later komt hij echt op gang ( eenmaal op toeren niks mis mee! ) ik heb me laten vertellen dat het aan de vario kan liggen maar dit weet ik niet zeker en hier heb ik ook vrijwel geen verstand van. Kan iemand mij helpen?? Als er meer info over de vespa nodig is voor de oplossing te weten te komen zet ik dit erop.

    #242325

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Heb je echt een vario of misschien een poelie overbrenging?
    Dit vraag ik omdat er nogal wat verschil in beide zit mbt probleemanalyse.

    #242326

    driestitulaer
    Topic starter
    Berichten: 2

    Correctie ik heb net gekeken en contact gehad met de oud eigenaar en het betreft een poelie overbrening

    #242328

    freddy k
    Bijdrager
    Berichten: 543

    Kan te klein poelietje zijn,
    of vuile carbu, verstopte uitlaat of versleten zuigerveren.

    #242329

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Kan ook gewoon een versleten of te slappe snaar zijn

    No replacement for displacement
    #242066

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik weet niet of je deze brommer veel wilt gaan gebruiken?

    misschien is het wel eens verstandig om het eens goed na te lopen.
    dus daarmee bedoeling, bepaalde onderdelen vervangen die versleten zijn of eraan zitten te komen.

    een ciao met pully 95 zou in principe goed moeten weg trekken. dat je 1 keer even moet afzetten dat is normaal.
    is het een brom of snor?
    controleer even welke setup jij precies hebt, dat maakt het voor ons ook makkelijker om je tips te geven.

    ik zou eens beginnen met compressie te checken, eventueel boegie vervangen, de ontsteking nakijken als het een contactpunt blok is.

    soms zit ook wel eens het uitlaatje dicht, dit zorgt ook voor slecht optrekken, in extreme gevallen kan je uitlaatpoort ook dicht zitten.
    dit gebeurt eigenlijk alleen met die rotte action olie

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #241476

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    verkeerde sectie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.