Vespa ciao stottert wanneer warm.

Home Forums Techniek Motorisch Vespa ciao stottert wanneer warm.

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Gianni 3 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #806072

    Rutger
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hallo,

    Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een vespa ciao gekocht.
    Hij heeft t een paar weken goed gedaan en nu heb ik een probleempje, als de brommer warm is gaat de brommer stotteren en valt hij uit.. Nu dacht ik zelf dat de ciao overhit was, want als ik even wacht dan doet ie’ het weer even.
    Ik heb de carb al schoon gemaakt.
    Ook heb ik een nieuwe bougie erin gedaan. Met hittegraad 5
    Nieuwe uitlaat (citypower)
    En heb sproeier 50
    Maar niets hielp.

    De setup: uilaat citypower
    Bromluchtfilter
    Sproeier 50
    12/12 carb
    Elektrisch blok
    50cc

    Dus, het probleem:
    Hij start koud goed (zonder choke) en rijd ook goed weg. Dan als t blokje warmer word begint hij te stotteren en valt dan helemaal uit.
    Als ik hem daarna wil starten heb ik wel compressie maar als ik stop met rennen valt hij uit. Als ik 5 minuten wacht, doet hij het wel weer even.
    Met t gas spelen heeft vrijwel geen zin.

    Weet iemand hier raadt mee?
    Alvast bedankt!!

    #806076

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Stotteren is meestal iets met de ontsteking.

    Misschien dat het iets is met je bedrading die op de spoelen zit aangesloten, die zijn vaak verteerd door ouderdom.
    Of de pickup spoel is kapot.
    Maar omdat de manier waarop je het beschrijft me doet denken aan “vage klachten” zou ik een losse keerring niet uitsluiten.
    Die bougie, (5) is veel te koud voor je setup ik zou een 7 pakken.

    De sproeier (50) is de goede maat.

    #806077

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Snel oververhitten lukt niet echt bij 5 graden buiten. (als je blijft rijden)

    Probeer eens een andere CDI.
    Probeer eens een andere bougie B6 NGK
    Probeer eens een andere bougiedop.

    Eén voor één proberen, anders weet je niet wat t was.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806089

    Rutger
    Topic starter
    Berichten: 32

    Misschien dat het iets is met je bedrading die op de spoelen zit aangesloten, die zijn vaak verteerd door ouderdom.

    Hoe kan ik dit controleren?

    bedankt voor je bericht!

    #806097

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Dan kan je even de draden die naar je blok toe lopen controleren. De isolatie wordt zacht en je kan het met je nagels er zo aftrekken.
    Meestal begint dit het eerste achter je vliegwiel, omdat daar warm is en er soms ook benzine dampen op de isolatie inwerken.

    #806099

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Misschien dat het iets is met je bedrading die op de spoelen zit aangesloten, die zijn vaak verteerd door ouderdom. Hoe kan ik dit controleren? bedankt voor je bericht!


    Door te kijken, of de bedrading die op de spoelen is aangesloten, verteerd is door ouderdom.

    -Dus blokje er af.
    -Helemaal demonteren.(nu die toch er   af is, en om verdere kwalen meteen   de nek om te draaien)
    -Alles! superschoon maken.
    -Bovenstaande bedrading controleren.
    -Nieuwe lagers, keerring pakkingset   monteren.
    -Controleer verder alle passingen, valt   er iets buiten de tolerantie vervang dit   dan.
    -Filtertje in de benzineslang zetten.
    -Alles monteren.
    -Starten, en gaan zoeken/afstellen   met de juiste sproeier.

    Hierna hoop je dat ie het goed doet maar is je blokje mechanisch ieder geval goed. Daar kan niets meer aan mankeren.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806371

    Gianni
    Bijdrager
    Berichten: 25

    Ik heb sinds kort (1maand geleden) ook een sitoplus uitlaat gemonteerd, ook met een 50cc elektrisch blokje, 12/12 carb. Met mijn standaard uitlaatje zat er sproeier 48 in, ik heb dan sproeier 50 geplaatst samen met de nieuwe uitlaat, maar toen sputterde hij ook als ik topsnelheid probeerde te halen, want hij haalde enkel zijn “topsnelheid” als ik mijn choke indrukte. Daarna dus ook maar vergroot van sproeier naar 52. Daarmee rijdt hij prima. Met sproeier 53 sputterde hij dan weer als ik eindje stationair liet draaien en dan wilde vertrekken tot aan ongeveer 30km/u, daarna reed hij wel beter. Ik heb alsook een nieuwe bougie geplaatst NGK B7HS. Verder rijdt hij nu prima.
    Na wat klachten over uitvallen en totaal geen kracht heb ik enkele maanden terug ook mijn keerring vervangen, die was er deels uitgekomen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.