Vespa Ciao Start niet meer na het wassen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao Start niet meer na het wassen

This topic contains 14 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Koen20 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #796198

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    Hallo,
    Ik heb een aantal maanden geleden een vespa Ciao SI gekocht. Vervolgens heb ik hem naar de wasstraat gereden en hem gewassen, alleen ik was vergeten hem te laten lopen dus na het wassen startte hij niet meer. Toen heb ik er een hele tijd niet meer naar omgekeken, zeg 2 maanden en ik begon toen met het kijken of de bougie vonkte, nee. Heb die bougie op m’n grasmaaier getest, werkte gewoon nog. Ik heb de carbarateur schoongemaakt en luchtfilter ook. Nu is het probleem zo, ik heb de stekker die vanuit het blok naar de bobine loopt getest en die vonkt gewoon, na de bobine vonkt de bougie niet meer dus ik dacht, het legt aan de bobine. Toen heb ik een nieuw bobine bestelt (imitatie) en gemonteerd, weer geen vonk aan de bougie alleen wel als ik met me hand voel een schok. Dus mijn vraag is waar kan het nu aan liggen en hoe zorg ik er weer voor dat hij loopt? Alvast Bedankt.
    mgv, Koen.

    1
    #796224

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Vonkt de bougie kabel wel met de dop er af?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #796230

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    hoi Wim,

    Dat weet ik niet, ik weet wel dat ik zonder bougie een schok kreeg als ik mezelf doorverbond met de grond.

    gr Koen.

    #796232

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Probeer het eens, om een defecte dop uit te sluiten.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #796319

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    Nou ik heb het geprobeerd en ja die vonkt wel gewoon!

    #796320

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    dus wat kan het nu zijn?!

    #796330

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Nou je hebt geen vonk aan de bougie.
    Maar als je de bougie aan de grasmaaier probeert vonkt ie wel
    Dus bougie is goed.
    Nou vonkt ie ook direct van af de bougiekabel, dus zonder dop.
    Dus is de dop stuk.
    Probeer een andere dop.
    NGK doppen hebben een weerstandje, als die doorfikt kan er geen stroom meer doorheen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #796333

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    Dus ik bestel een nieuwe dop, is dat alleen een dop of ook met draad? Hoe monteer ik dat dan weer aan die kabel vanaf de bobine? Alvast bedank

    Gr Koen

    #796335

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    @koen20
    Je kan de dop van de kabel af draaien

    #796431

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    Oke heb een nieuwe bougie dop gehaald, doet het nog steeds niet, nogsteeds geen vonk. Ik kreeg te horen dat ik anders de contact punten kan schoonmaken, dat wil ik wel doen maar kan iemand mij uitlweggen waar ze zitten en hoe ik dat moet gaan doen? alvast bedankt.

    mgv,
    Koen20

    #796433

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Oei!
    Nu mss beter om er iemand bij te halen, die vaker aan een brommerd heeft gesleuteld!

    #796442

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    Ik heb wat rond geneuzeld oo het forum, en kwam een hoe to tegen dat je zonder het blok te demonteren de contactpuntjes kon vervangen. Dus ik heb daar gekeken waar ze zaten en heb vervolgens dus bij de contactpunten op mn ciao gekeken. Naja ik wist er geen raad meer mee dus heb er wat wd40 ol gespiten en weer alles in elkaar geschroeft. Dus ik proberen, en nouja ik kreeg gewoon een vonk en hij loopt nu weer en nog beter dan eerst ook😂.

    Mvg,
    Koen20

    #796459

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    haha, ik zal het onthouden. Dat had ik nooit verwacht!

    #796487

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Sommigen weten zelfs met een krom geweer in de roos te schieten………………… 😯

    #796489

    Koen20
    Topic starter
    Berichten: 8

    Hahaha precies zo is het, ja ik denk ik vraag alles maar op dit forum om zo snel mogelijk het te laten lopen. Ik had dit emer zelf een beetje bedavht en gehoopt dat t zou werken en tja t werkt dus, nooit geschoten is altijd mis!😂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.