Vespa ciao start alleen met een sprintje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao start alleen met een sprintje

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by PaulVanVer 5 years, 6 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #778764

    PaulVanVer
    Topic starter
    Berichten: 3

    Beste vespa ciao liefhebbers,

    Ik heb maandje geleden een Vespa Ciao Mix gekocht (hij liep prima tot nu toe), maar sinds gister viel hij uit als ik gas los liet en remde voor bijvoorbeeld een kruising. Hierna gas geven bleef hij vrij langzaam maar constant vooruit gaan en met de choke startte die dan weer.

    Tijdens het aanrennen moet je toch een stevige sprint zetten wil je dat hij aanslaat. Hij maakt wel een geluid na een paar meter zoals normaal, maar dan slaat hij niet aan totdat je harder rent.
    Als hij pakt rijd die gewoon weer 40 iets en zolang je in de bochten niet te langzaam gaat en gas blijft geven, valt hij niet uit.
    (Nu ik het zo opschrijf zou het toch iets met de koppeling of iets kunnen zijn, maar hier heb ik niet zoveel verstand van)

    Ik heb de carburateur met een luchtdrukbus doorgespoten, maar dit hielp niks.
    Ik heb ook gespeeld met de stationair schroef, maar dit hielp ook niet.
    Ik vermoed alsnog dat het probleem in de carburateur zit, maar ik heb geen idee waar.

    Mijn setup is:
    Sproeier 40
    Carburateur 12/7
    Citypower uitlaat
    standaard blok en luchtfilter

    Alvast bedankt.

    1
    #778766

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Het zou ook zo maar kunnen zijn, dat je keerring er uit is.

    #778769

    PaulVanVer
    Topic starter
    Berichten: 3

    Waar zit die keerring zodat ik kan checken of die er daadwerkelijk uit is?

    Beste antwoord
    1
    #778780

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Die keerring zit achter jouw vliegwiel, meestal kan je het wel zien aan olie sporen aan de onderkant bij het vliegwiel.
    En er zit nog 1 bij de mix pomp
    Ik heb dit ook gehad maar dat lag toen aan de contact punten
    Als de brommer op choke wel gewoon meteen goed start dan zit je met een lucht gas verhouding probleem. Wellicht even andere carb proberen en even kijken of de inlaat nog goed afsluit. Jouw krukas werkt als een soort afsluiter, als de zuiger onder in de cilinder zit dan is de inlaat gesloten en dan mag er vrijwel niks doorheen gaan qua lucht, ik doe wel eens een tuin slang erop en dan blazen, krijg je niks er door dan is het goed

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    1
    #778782

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Ik heb precies ditzelfde probleem circa 2 jaar terug ook gehad. Wat bleek: krukaskeerring was eruit gelopen. Als je hard genoeg rent wordt die weer vacuüm getrokken en loopt hij als vanouds, vandaar dat die slecht start en niet stationair wou lopen. Dat eerst checken dus!

    #778862

    PaulVanVer
    Topic starter
    Berichten: 3

    helemaal top opgelost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.