Vespa Ciao Repsol Racing

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao Repsol Racing

This topic contains 56 reacties, has 23 deelnemers, and was last updated by Ben Citta 13 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 57)
  • Gebruiker
  • #261888

    Zeb92
    Topic starter
    Berichten: 22

    Beste Vespa-Fanaten

    Omdat ik bijna 18 ben en de rest van de brommers de deur uitgaan, ben ik opzoek gegaan naar een snorbrommer.
    Dit is een Vespa Ciao geworden! Zoals de titel al zegt, wordt deze vespa in de kleurenstelling van Repsol gespoten/bestickerd.

    Ik ben nieuw hier op het forum, omdat het me handig leek om vragen te stellen als ik ergens niet uitkwam…
    Ben Zeb hendrickx, zoals vermeldt bijna 18 en als hobby natuurlijk sleutelen aan alles wat n motor heeft..

    Brommerverleden begon op mn 14 met n puch maxi omgebouwd tot racer:

    nog een MT gehad, wallaroo en op mn 16e een Derbi Senda aangeschaft.
    Nu samen met mn vader een Suzuki GT 750 aant opknappen..
    http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/265825/0/Suzuki-GT-750-Project-1.html

    Maargoed verder met de Vespa… Op Speurders zag ik een gare vespa ciao snor staan..
    Daarheen gekacheld en voor weinig meegenomen. Thuis ding gestript en maar eens aan de gang gegaan met schoonmaken.
    Ondertussen heb ik een ontwerp gemaakt van hoe hoe ongeveer moet worden:

    Ben toen begonnen aan het blok reviseren, lagers enzo waren goede staat, dus heb ik laten zitten..
    Verder alles zuivergemaakt en lagers voorzien van olie. Blok is voorzien van een 70cc cilinder, maar ga niet verwachten dat er een supersetup opkomt want hij is dadelijk voor vervoer naar school..:no

    Verder heb ik van alles besteld, zoals nieuwe michelin bandjes, filter, gas/remkabels, balhoofd, etc.
    Dit zal eerdaags binnenkomen..:)

    Het frame is voorzien van n buis en vaste as waaraan de stepjes komen..
    Vandaag geplamuurd en geschuurd, en de voorvork is al klaar.. Ben nu kleine week bezig..

    kleine preview van kleur..

    Update!

    Vandaag is mijn bestelling binnengekomen van JMPB. Van Q-parts had ik ze al binnen.
    Bestaande uit 2 sporty’s.. filtertje, stickers en maatbekertje.

    Daarnaast heb ik vandaag mijn frame voor de 1e keer in grondlaag gezet.
    Dit heb ik gedaan zodat ik beter kan zien waar de oneffenheden nog zitten, deze moet ik nu nog natschuren.
    Alleen het weer zit niet echt mee…

    In het weekend heb ik een set velgen opgehaald, omdat mijn ori set bestond uit 5 en 3 spaaks…
    Nu kom ik erachter dat de groene 16” zijn:boos
    Dus deze gaan er weer uit en ben nu op zoek naar of een achterwiel 5 spaaks of een set 10spaaks!

    Gisterenavond heb ik wat motorisch werk gedaan, het blok is klaar, alleen zit nog met de koppeling….
    Ben nog niet echt thuis is de vespa blokken en begreep daarom nog niet wat de 2e set koppelingsschoentjes inhield die achter de 3-klauwskoppeling zitten. Deze 2klauws hebben ook geen trekveren of iets dergelijks? Kan iemand mij de functie van uitleggen bvd!

    Fototje van mn zelfgemaakte RVS demper, gemaakt op stage in vrije tijd:p

    Vanavond eens gaan pielen, om de twee voorveren in de voorvork vast te krijgen, met wat hulp..

    Update

    Zo even niks gedaan aan de ciao want ik had stage….
    Maargoed vandaag half dagje gewerkt en toen begonnen aan de vespa.
    Heb het frame geschuurd en staat nu voor de 2e laag int blauw, even goed laten uitharden en dan nog paar lagen+blanke lak.
    Wat nog in de grijze primer staat komt een zwarte laag op, zelfde als in de binnenspatborden.

    Verder begonnen met de voorvelg, ja het worden toch de 5-spakers.. Kleur komt niet echt goed over. Maar betere foto’s maak ik zsm.

    Ook is de voorvork klaar, na heel wat gewinkel meej die veren, maaruh tis gelukt:bier

    Update!

    Zo vanavond maar een klein beetje geklust… Heb de uitlaat eens goed opgeschuurd en zwart gemaakt, met daarop de demper is het wel een vette combo.8)

    Ook is het stuur klaar, nieuwe gas/rem/deco kabels… Nu moet ik nog handvaten halen..

    Verder heb ik alvast een vraag over de electra. Toen ik hem kocht zat er geen draadboom meer op… Deze moet ik zelf maken. OP het blok zitten twee kabelstrengen een voor de CDI en andere voor t ?licht? 3polig stekkertje met bruin groen en geel.. Is de kleurencodering dan:
    Groen = Aarde
    geel = ?
    Bruin = ?

    Het frame kan ik niet afmaken want mn spuitbus is leeg en komt vrijdag pas weer in voorraad….:boos

    Update!
    Het eerste wieltje is af:D

    Update!

    Zo even geen update meer geplaatst maar er is veel gebeurd!
    Het frame is gespoten en uitgehard. Daarom kon ik vandaag aan de slag met het opbouwen van de Ciao.
    De voorvork is geplaatst….

    …ook het blok is erin getakeld en aangesloten op de CDI etc….

    ….Stuurtje en zadel erop, het voorwiel erin gehangen en zijkappen ff erop gezet..

    Morgen weer verder en zorgen dat hij op zn ‘wieltjes’ staat!

    En dat staat hij!
    Heb wel even de 3-spaaksvelg moeten gebruiken, zodat ik vooruit kon;)
    Wat is er gebeurt:

    Het stuur is erop gezet en de kabels aangesloten, uitlaat is gemonteerd.. moet alleen nog de demper..
    Verder is de V-snaar erop gelegd. wat dingen afgesteld en dit is het resultaat tot nu toe!

    Voor de achterrem had ik geen busje wat goed paste. Dus een m10 bout gepakt en moer opgedraait en hierin een gat gebeurt, met daarachter een stelbusje. werkt goed!:thumb

    Verder een leuk LED lampje gekregen, wel ff kijken of dit werkt rechtstreeks op de lichtspoel;)

    Nu ben ik bezig met de zijkappen aan het uitlijnen afplakken en de goeie kleuren aan het spuiten, dit duurt nog even dus update komt zsm!!

    Update!

    Goedemiddag!

    Ja het weer was goed! dus wat doen we dan? > schoolboeken aan de kant en sleutelen!:p
    Ik ben weer een heel eindje opgeschoten!
    Er is nu 1 zijkap klaar en wil hierover graag jullie mening horen! goed fout slecht?:pest:D
    Ik dacht zelf mss aan wat meer rood?

    Gisteren heb ik ff mengsmering gemaakt en eens geprobeerd om hem aan het lopen te krijgen…
    Het goede nieuws is: binnen 3 meter liep hij=) ofja heb eerst tien meter hard moeten rennen omdat de startkoppeling slipte.. denk nieuwigheid:p Maargoed ook alweer een zorg minder, omdat ik weet dat CDI etc allemaal goed is..
    Nu nog de afstelling want hij loopt nog niet perfect..

    Omdat hij liep heb ik gekeken welke draden ik kon gebruiken voor mijn draadboom(pje):p Want ik heb alleen voor en achter licht nodig. Dus maar eens aan de slag gegaan met draadwerk en waterdichte verbindingen. Het werkt nu allemaal, zal vanavond eens een foto maken;)

    Dit was het zover weer, reacties zijn niet verboden:)

    Update!

    Zo een lange tijd niet meer gereageerd, maar ik had het druk met de motor! deze is nu voor 99% af:bier
    Wat is er nog gebeurt aan de vespa?
    -De kabels zijn geplaatst en draadboom gemaakt.
    -voorspatbord en achterspatbord gespoten en geplaatst
    -1zijkap is volledig af, helaas de andere niet want deze heeft zitten reageren met blanke lak…..:boos

    Ben nu lekker wat aan het rondtorren om het in te lopen, bougie is mooi bruin. Helaas trekt hij met optrekken niet goed.
    Wat waarschijnlijk aan de carburateur zal liggen, hier zal eerdaags een 13/13 op komen.
    Verder loopt hij goed!

    genoeg gezegd, bij deze de foto’s!

    Wat nu nog te doen?
    -5 spaaks achtervelg zoeken
    -13/13 plaatsen
    -mss Simonini Proline

    en mijn andere Vespa Si+velgen verkopen! (zie te koop topic)

    Update!

    Zo eindelijk weer eens een update.
    Heb eindelijk de 5-spaker… Deze toch oranje gespoten en gemonteerd in de Ciao.
    De klok heb ik voorzien van nieuwe keerringen, want deze begonnen wat te lekken…

    Maargoed hij is af:)

    Show fotos:
    De Ciao met SImonini Proline
    SI: 280mm veren, zitje en de groene 10spakers zwart gespoten:d

    SI: 280mm veren, zitje en de groene 10spakers zwart gespoten:d

    #278581

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Ziet er nu al heel goed uit!:D Vooral die mooie rode veren bij je blauwe voorvork staat je brommer goed:P

    #278585

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Als het zoiets als dit word (wat je op motorforum hebt staan) heb ik er het volste vertrouwen in 😀

    #278588

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Zeer mooi project waar je mee bezig bent met je vader:) Die Suzuki GT 750 wordt weer als nieuw:D Heel interresant die motor revisie.

    Ik weet ook zeker dat de Repsol ciao ook erg mooi gaat worden. Succes ermee! Ik ga je volgen8)

    #278592

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Voorvork ziet er geil uit.

    Succes met je project. Ik heb nog wat verwante ciao’s voor je:

    #278593

    Zeb92
    Topic starter
    Berichten: 22

    Update!

    @ Edjuh: bedankt voor de foto;s! de 5 spaaks velgen worden t denk ik:thumb

    #278594

    BMW
    Bijdrager
    Berichten: 466

    Ziet er al veelbelovend uit!:)

    Achter je 3 koppelingssegmenten zitten je startsegmenten. Daartussen kunnen veertjes zitten (origineel) maar soms zijn ze ook weggelaten ivm eventueel makkelijker starten. De startsegmenten zorgen ervoor dat, wanneer de koppeling draait dmv je achterwiel, de segmenten uitklappen tegen de segmenthouder van de koppeling aan, die weer op je krukas zit. Zo begint je krukas te draaien.

    Wanneer de krukas draait, zetten de 3 koppelingssegmenten uit bij een toenemend toerental. De veertjes tussen de segmenten kun je vervangen door stuggere zodat (bij snellere setups veelal) je met hogere toeren wegrijd.
    :thumb

    #278600

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    succes man! idd veelbelovend,en leuk idee!
    ook super, die 750!

    #278612

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    17 inch tienspaaks zijn in NL zeldzaam, in italie zie je ze wel veel maar ik zou het toch op die 16″ houden, staan niet verkeerd op een ciao hoor!

    edit: oh je hebt al 17″ banden : -)

    #278613

    Waarom?

    Ziet er goed uit allemaal:thumb Heb 10jaar geleden zelf een honda NSR in deze repsol kleurstelling gespoten dus vind dit echt super.Ook het rvs dempertje ziet er echt goed uit. En dat hieronder geen supper setup komt zoals je zelf zecht, dat komt nog wel, je bent namelijk al besmet met het vespa virus:D

    #278622

    Zeb92
    Topic starter
    Berichten: 22

    Update!

    Een NSR is toch een wegracer? zou er wel eens fotos van willen zien:thumb
    Achja heb al zitten kijken voor een ander uitlaatje:D Maargoed ik hou het eerst even bij de Leo..

    #278677

    Zeb92
    Topic starter
    Berichten: 22

    kleine update..

    #278678

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    Groen = groen (verde)
    geel = wit (blanco)
    Bruin = rood (rosso)

    en op je CDI staat aan de ene kant in het italiaans de kleuren, en andere kant is het een stikker in dezelfde kleuren als je stekkertjes. maar jouw stekkertjes zijn blijkbaar verkleurd, dus heb het ff zo voor je neergezet.
    en ik vind het echt een tof idee om een repsol ciao te maken, ik blijf deze volgen :thumb

    m.v.g. pepko

    p.s. succes met je bedrading XD

    #278679

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    die demper is zeker een vette combo:)

    #278680

    Zeb92
    Topic starter
    Berichten: 22

    @ pepko, ja die weet ik dat ze van de CDI zijn, maar die andere 3 zitten erlangs..Zijn deze van de lichtspeol?
    En de zwarte draad aan de CDI zelf is dit aarde?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 57)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.