This topic contains 29 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by SpeedyVespa 8 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 mei 2015 om 09:35 #496612
Wauw, mooi werk. Die Ciao van je heeft echt een erg mooie kleur!
28 oktober 2015 om 18:49 #497505Na een lange tijd de brommer voor niks in de schuur te hebben gehad, vanwege een warmloper of vastloper en geen zin en geen geld had om het blok weer te maken is er toch weer leven in gekomen.
Ik heb een nieuwe carter set krukas en vliegwiel kunnen kopen voor een leuke prijs.
Verder heb ik van Martino een nieuwe 65CC DR gekocht. Nu kreeg ik van hem als tip geen standaard uitlaat er onder te zetten. Dus kwam mijn idee al snel om zelf een uitlaat in elkaar te zetten. Hier bij de foto’s. Helaas moet de demper nog wel weer doormidden want het maakt toch meer herrie dan ik had verwacht. Dus ga kijken wat er gebeurt als er demper wol in zit. Graag zie ik jullie reactie’s. Verder is alles nieuw heb sproeier 60 er in zitten. Maar volgens mij te groot… wat zeggen jullie? standaard carters 13/13 carb en 65cc DR en een zelf gemaakte uitlaat. En verder hoe kan ik de cillinder het beste inrijden??
28 oktober 2015 om 19:14 #497506Hoi,
Ik had een Proma Citypower onder mijn Ciao. Ik vind deze het mooist staan van alle uitlaten die er voor de ciao te koop zijn. Helaas is het kleine pijpje dat er uit komt iets te klein van doorsnede voor een 43dr cilinder.
Met na verloop van tijd zwarte spoelpoorten, vastgebakken zuigerveren en vastlopers als resultaat.Wat jij gemaakt hebt ziet er ook super vet uit.
Maar ik zou het wel zwart spuiten 😉Wat heb je nu eigenlijk aan de binnenkant zitten als demping?
28 oktober 2015 om 19:38 #497507Zelf een uitlaat bouwen kan natuurlijk ook. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de demper er van binnen uit ziet?
Je kan verschillende dingen doen om hem wat stiller te krijgen.29 oktober 2015 om 10:34 #497508Ik heb in de demper de pijp iets door laten lopen, verder heb ik er nog niks aan demping in gezet omdat een citypower zelf dat ook niet heeft, maar de uitlaat maar nu echt een lelijk en hard hol lawaai. Dus ga hem dit weekend open slijpen en ga er demperwol in plaatsen. Kijken hoe het dan klinkt. ik zal dan ook direct even foto’s maken. Hebben jullie verder nog tips welke sproeier en hoe ik het beste in kan rijden?
Verder wordt de uitlaat nog even goed gepoetst en vlak geslepen. Het is RVS dus het blijft mooi en geen roest.
31 oktober 2015 om 12:28 #497524Zoals beloofd hierbij de foto’s. Heb er nu een binnenpijp in gezet met gaten erin. Hier om heen heb ik Demperwol gedaan. Ga straks testen hoe de uitlaat nu klinkt en of er wel genoeg flow door de uitlaat zit.
Heb het nu ook getest. Geluidje is nu super. Maar nu komt er een raar getik uit het blok… Het is starten en lopen maar ben er niet achter wat dit kan zijn.. proebeer even video te plaatsen.
31 oktober 2015 om 13:43 #497526.
Wie kan mij vertellen wat voor gek getik dit is.. Cillinder en zuiger zijn net nieuw. heb klein drupje extra olie er in gedaan maar volgens mij klopt dit niet..:(:(:(
31 oktober 2015 om 14:04 #497525Zit het niet gewoon in je koppeling of vliegwiel? haal er die is af en probeer dan eens ?
31 oktober 2015 om 14:09 #497527Roberto Tanchez :
Zit het niet gewoon in je koppeling of vliegwiel? haal er die is af en probeer dan eens ?Nee het komt echt uit het blok het geluid…
31 oktober 2015 om 17:33 #497528Is de kop ook 43mm? En welke koppakking zit er tussen?
Verder zou ik zeggen dat sproeier 60 sowieso te klein is.. ook met een onbewerkte carters. 64 en misschien wel 66.
En oja… monteer ff het koelkastje voor op de cilinder. Die is belangrijker dan je denk.
Mike1 november 2015 om 19:40 #497534De 43 mm DR heeft altijd wel een rateltje, maar dit lijkt op een segmentplaat die rondgeslagen is, ik had eens hetzelfde.
Het kan ook het spietje zijn die gebroken is, maar dat lijkt me stug.
Succes8) ( Nette ciao btw;) )2 november 2015 om 08:13 #497536
erikbloembergDuidelijk dat de zuiger tegen de kop aan loopt.
Ff een 43mm kopje monteren.
2 november 2015 om 08:40 #497537Je kan met een stukje soldeer even je speling tjekken. Steek het door je bougie gat tegen de cilinder wand en dan je vliegwiel draaien.
Ik controleer voor dat ik de cilinder monteer altijd even hoeveel speling het naaldlager heeft door de zuiger te heen en weer te kantelen, zo pak je ook de speling mee die de zuigerpen heeft in de zuiger.
En als ook je bigend goed is, kunnen ook je zuigerveren nog te veel speling hebben (niets aan te doen).
Heb je cp ontsteking dan kan het zijn dat je nok veel speling heeft op de krukas en dat kan ook het geval zijn met de spiegleuf. met latoenkoper de speling er uithalen is dan de oplossing.
Je blok is dan muisstil.
4 november 2015 om 17:14 #497545Vandaag toch nog weer even bezig geweest.
leuk plaatje van de onderdelen op een rij.
Ik heb helaas niks geks kunnen vinden nadat ik het hele blok uit elkaar heb gehaald. Toen ik het toch uit elkaar had heb ik toch maar besloten de inlaat beetje op te vijlen en uit te boren.
Verder wou ik vandaag bezig met het in elkaar zetten van het het blok. Helaas is dit niet gelukt omdat de krukas steeds vast zat in het lager huis.. Dus maar weer een bestelling doen bij jmpb voor lagersetje. Nieuwe pakkingen en dan toch maar de oude krukas er weer in die als het goed is wel past. Dan twee blokjes klaar maken. Heeft iemand toevalling nog een 43mm cillinderkop te koop??
Het goede nieuws is wel dat me uitlaat wel af is.
6 november 2015 om 23:00 #497552Inlaatje is wel netjes zo, wel wat bescheiden voor een 43 Mm DR
ik zou hem zelf nog wat groter maken, zo haal je het maximale uit je blok 😉 -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.