Vespa Ciao Rene!!

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao Rene!!

This topic contains 29 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by SpeedyVespa 8 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #284701

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    goedemiddag,

    Na een hele tijd geen brommers meer te hebben gehad.. miste ik het gevoel toch wel een beetje..
    Ik kreeg via kennis een kans om er toch weer een beetje aan brommers te gaan sleutelen. Hij wou graag voor een leuk bedrag een std citta hebben. Die heb ik op de kop kunnen tikken voor 200euro en helemaal voor hem opgeknapt.

    zie hier de foto, het is best een mooi ding geworden ook al heb ik hem zelf gespoten.

    moet alleen nog even andere carbarateur onder die wel goed is deze blijft steeds lekken helaas.. heel veel aangebeunt door de vorige eigenaar.

    maar nadat ik deze klaar heb gemaakt kon ik natuurlijk aan niks anders meer denken dan zelf ook een ciao of citta te kopen. Elke dag stond marktplaats aan tot dat ik mijn ciao had gevonden..

    Blauw kenteken en verder stond er niks bij het blokje liep ook niet meer vraagprijs was 100euro. Ik er heen met alle geweld een aanhanger geregeld.

    Toen we aankwamen was er echt helemaal niks bij de ciao. Goed omheen gelopen balhoofd had speling en de v-riem slipte over de koppeling.. dacht direct aan een vastloper.

    Na een beetje te hebben onderhandeld heb ik hem voor 50euro mogen mee nemen en direct op naam gezet.

    Een maal thuis te komen direct de schuur in om het blokje goed te bekijken.

    Uit elkaar gehaald en naar gekeken.
    ELectronisch blok
    13/13carb
    65CC DR
    std uitlaat
    met sproeier 55? apart

    De spie bleek gebroken te zijn dus hup nieuwe er in gepropt en carbarateur dicht gemaakt want lekte een beetje.

    En aanrennen na 150meter lopen ging die eindelijk aan. Wist niet wat het probleem was. paar keer mee heen en weer gereden en als je na volgas gas los liet viel het blok direct uit.

    Na het navragen op het forum er achter gekomen dat het blok lek was en sproeier te klein. na een paar dagen terug te komen in de schuur ja hoor benzine op de vloer.. lekte bij de voetpakking. Blok weer uit elkaar en was inderdaad gescheurd. ook meteen spie gecontrolleerd bleek helaas ook alweer krom te zijn helaas.

    Dus nu ligt het blok helemaal uitelkaar..


    en de spiebaan van krukas en vliegwiel zijn helaas uitgelubberd. Ik weet niet of dit nog valt te maken? iemand enige ervaring hier mee??

    Ik heb nu nieuwe revisieset besteld en alle pakkingen. als goed is kan ik vrijdag ook 2dehands vliegwiel en krukas kopen met een andere koppeling plus carbarateur voor de citta voor 70euro dus dit valt mee maar zou mijn eigen vliegwiel graag klaar willen maken dus tips zijn welkom!!

    Dit weekend wordt het blokje dus weer netjes in elkaar gebakken.

    voor zo ver het eerste deel van het opknappen van mijn zomer ciao.

    #496179

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Rene, leuk begin van een perso! Ziet er goed uit met foto’s etc erbij!

    Wat betreft je Ciao zou ik zeggen dat je een goede koop heb gedaan voor 50 euro met die onderdelen!

    De pakking op de foto is niet de pakking die erop zat zeker? De originele voetpakking van een DR43 sluit erg slecht aan op een std blok, daarom is deze waarschijnlijk ook gaan lekken.. Maar met de pakking op de foto kom je wel mooi uit denk ik.

    Je spiebaan vind ik moeilijk om wat over te zeggen via een foto maar als hij uitgelubberd is zou ik de kruk of het vliegwiel altijd vervangen anders blijf je sleutelen.

    Als je nu toch aan het sleutelen ben zou ik ook gelijk kijken of je ergens een 43 cilinderkop kan vinden, dan heb je een mooi blokje voor de zomer!

    Lekker toeren :thumb

    #496180

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    Wilk1985 :
    Hallo Rene, leuk begin van een perso! Ziet er goed uit met foto’s etc erbij!

    Wat betreft je Ciao zou ik zeggen dat je een goede koop heb gedaan voor 50 euro met die onderdelen!

    De pakking op de foto is niet de pakking die erop zat zeker? De originele voetpakking van een DR43 sluit erg slecht aan op een std blok, daarom is deze waarschijnlijk ook gaan lekken.. Maar met de pakking op de foto kom je wel mooi uit denk ik.

    Je spiebaan vind ik moeilijk om wat over te zeggen via een foto maar als hij uitgelubberd is zou ik de kruk of het vliegwiel altijd vervangen anders blijf je sleutelen.

    Als je nu toch aan het sleutelen ben zou ik ook gelijk kijken of je ergens een 43 cilinderkop kan vinden, dan heb je een mooi blokje voor de zomer!

    Lekker toeren :thumb

    TNX wordt leuk projectje, er komt vrijdag een andere krukas en andere vliegwiel als ze goed zijn gevonden door mij.Dus dat wordt allemaal weer goed als het goed is. De cilinderkop was me nog niet eens opgevallen dat dat een std kop was… Is die heel erg voor de zuiger enz? maakt die geen schade? ik heb de brommer niet gekocht om het maximale vermogen er uit te halen zoals hij reed was hard zat 55 60 ofzo. met een lekke voetpakking en niet goed afgesteld. Als dit wel schade levert moet er wel een andere komen ja.. maar als het schade levert dan moet er maar een andere komen.. iemand hier verstand van??

    #496196

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    Goedemiddag allemaal,

    heb zo net het blokje helemaal uit elkaar getrokken, omdat morgen de nieuwe onderdelen komen. Nu ben ik er achtergekomen dat er een stukje uit is gebroken, zie foto!

    Nu is mijn vraag is dit schadelijk voor de krukas? of is het gewoon moeilijker afdichten zo? Mijn idee zegt dat het niet veel kwaad kan maar wou het toch even zeker weten.

    Verder kon ik de inlaat nu ook beter bekijken? en bij een DR65 cc moet die dan nog verder uitgeveild worden of kan het er zo wel mee door en gaat die mooi netjes 50lopen??

    hoor graag jullie mening!!

    #496199

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Over de cilinderkop, je kan wel met de normale cilinderkop rijden, maar mooi aansluiten doet het niet. Als je wat doet doe het dan gewoon goed en zoek voor die paar tientjes een 43 kop.

    Over je carter durf ik niet te zeggen hoe dat gaat lopen, theoretisch zou het geen kwaad kunnen lijkt mij maar pin me er niet op vast ik heb het nooit geprobeerd. Dit soort schades komen doordat beunhazen carters niet warmstoken maar met schroevendraaiers gaan zitten porren, het is maar aluminium en dat kan daar niet tegen…

    Ik zou het gewoon proberen!

    De 50 haal je echt wel met een brom inlaat en DR43 ook als je hem niet uitvijlt.

    #494135

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    Heb helaas weer pech.. lagerpasing aan de niet electronische kant was wel versleten lagertje kon er zo op en af.. Dus nu weer wachten tot maandag duurt nog even met het in elkaar zetten maar me handen jeuken haha. volgende week meer nieuws!!

    #496319

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    motor loopt

    deze link hierboven laat filmpje zien hoe de brommert nu loopt.

    krijg hem anders niet goed op het forum.. beetje jammer.

    Eindelijk na veel werk te hebben verricht loopt het motortje. Mooi snelheid maar nog een hoop te doen.

    verder lekt het blokje nog tussen uitlaatgat en uitlaat hoe kan ik dit het beste dicht krijgen??

    Wat ik tot nu toe heb gedaan is, motorisch goed maken, voorvork veren vervangen en hele brommer uit elkaar gehaald voor het schuur werk. ben alvast begonnen met verf afbijt… 5lagen verf en de orginele stickers er nog onder… pff

    en ik ben er nog niet over uit welke kleuren ik moet gebruiken iemand tips??

    #496323

    rensknol
    Donateur
    Berichten: 226

    ik vind de kleuren zwart met rode details altijd mooi
    en ook rood met zwarte details vind ik mooi maar dat is natuurlijk aan jou.
    groet rens

    #496324

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Cool filmpje 🙂 De opluchting is hoorbaar in je stem 🙂 Wel even een koelkapje monteren op de cilinder trouwens :thumb.

    Qua kleur sluit ik me helemaal bij Rens aan, maar dat is uiteraard een smaak en dus voor een ieder verschillend. Doe wat je mooi vind!

    #496340

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55




    Schuren echt mijn hobby…. al 2dagen lang bezig ik vind wel best zo haha.
    Hopelijk morgen beginnen met eerste spuitlaag motip filler.

    tevens jammer dat de vorige eigenaar zo ruig met het frame is omgegaan.. standaard er op vast gelast en een scheurtje in het frame die nog moet worden gelast. en ga waarschijnlijk een ronde buis van tank naar zitje zetten lijkt me wel super strak wat zijn jullie meningen er over?

    Waarschijnlijk wordt de kleur combi rood met zwart en anders rood met wit. Velgen zijn nu zwart die laat ik eerst even zo mischien later dit jaar velgen even opknappen.

    #496344

    rensknol
    Donateur
    Berichten: 226

    Ik vind brommers met buizen altijd wel geil (a)
    Zorg er dan wel voor dat je hem er goed tussen laat passen en zo nodig door iemand laat lassen.
    Ik weet namelijk niet hoe goed joun lasskills zijn haha.
    Idd ook jammer van het gebeuk door de vorige eigenaar.
    Sucses.

    Groet Rens

    #490260

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Als ik dat zie krijg ik spontaan medelijden 😉 Hoezo niet ergens voor een paar euro het hele frame laten stralen?

    #496355

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    hansieb :
    Als ik dat zie krijg ik spontaan medelijden 😉 Hoezo niet ergens voor een paar euro het hele frame laten stralen?

    Weet jij waar ik goedkoop kan laten stralen?? heb ik bedum niet echt iets gevonden.. Het schuren is nu al klaar maar voor de volgende keer is het altijd makkelijk. En beschik helaas niet over extreem veel geld want ben maar student die genoeg andere leuke dingen heeft dus moet zo goedkoop mogelijk. Ik ga waarschijnlijk morgen of woensdag spuiten en dan hoop ik dat alles strak is zodat ik er de lak over heen kan spuiten. En me handen zijn gelukkig al weer hersteld haha.

    #496371

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    Toch aardig mooi geworden de motip filler, nu lekker dagje drogen dan met waterproof schuurpapier er overheen en dan primer! ik zeg lekker bezig


    #496603

    Renetje93
    Topic starter
    Berichten: 55

    Na een lange stilte zit de brommer nu toch echt helemaal in elkaar.

    Het enige wat ik nog wil zijn stickers en nieuwe banden+ nieuwe kappen. maar door beetje geld te kort stel ik dat even uit.
    misschien als er leuk bod komt gaat de brommer ook weer de verkoop in omdat mijn doel(vrouwen niet meer aan beginnen) weg is waarom ik hem had aangeschaft.

    opbouw.

    blokje er onder en er achter komen dat er geen licht uit komt.

    spoel alle bekabeling naar de tering dus even van een 7 polige kabel nieuwe kabels er in gelegd.


    nieuw:D

    klaar




    rem hendels zijn trouwens van me oude fiets past perfect haha.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.