Vespa ciao ratel op topsnelheid en te weinig benzine

Home Forums Techniek Afstellen Vespa ciao ratel op topsnelheid en te weinig benzine

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dondersteen 4 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #777382

    ciaojoey
    Topic starter
    Berichten: 3

    Hoi allen,

    Nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen.

    Mijn Vespa ciao loopt niet goed. Net duur onderhoud betaald maar mocht niet baten.

    Tijdens het rijden lijkt het alsof ‘ie soms bij het gasgeven te weinig benzine krijgt, en gaat de snorbrommer nog maar stapvoets. Na opnieuw starten soms een paar honderd meter weer prima en dan weer hetzelfde probleem. Het lijkt alsof ‘ie te weinig benzine krijgt. Als ik de choke indruk tijdens het rijden dan gaat ‘ie ineens wel weer.

    Volgens garage evt. een probleem met carburateur, is gecheckt, schoongemaakt, deed het even goed maar nu hetzelfde probleem. Er is ook een 36mm sproeier geplaatst. Voor de rest is de ciao nog volledig origineel.

    Ook tijdens het rijden een vreemde ratel in het blok op topsnelheid. Heb er een filmpje van gemaakt:

    Ben zelf niet heel handig maar kan evt. de carburateur zelf wel verwijderen en checken.

    Wat kan ik doen?
    Adviseren jullie de carburateur opnieuw te checken? Kan het aan de benzine toevoer(slang) liggen? En de ratel misschien door de bougie?

    Alle hulp is welkom! Bedankt.

    #777384

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2072

    Wat heb je aan onderhoud laten doen? en hoe reed hij voor het onderhoud?

    Ik vind 36 een erg kleine sproeier. ook voor een 12/7 carburateur.
    Wat die ratel betreft, als die uit mijn blok zou komen,dan haalde ik de hele boel uit elkaar om het blok te reviseren.
    Maar ik vind het lastig te beoordelen uit het filmpje of het echt uit je blok komt of dat er iets mee trilt.
    even op de standaard zetten en met een schroevendraaier tegen het blok en de andere kant(het handvat) tegen je oor dan hoor je snel genoeg wat er aan de hand is.
    Het je contactpunten of elektronische ontsteking?

    Het kan zijn dat het filter in de tank verstopt zit of het slangetje klem zit achter de kap.
    Het ligt niet aan je bougie

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #777397

    gilera-citta.com
    Bijdrager
    Berichten: 306

    Wat heb je aan onderhoud laten doen? en hoe reed hij voor het onderhoud? Ik vind 36 een erg kleine sproeier. ook voor een 12/7 carburateur. Wat die ratel betreft, als die uit mijn blok zou komen,dan haalde ik de hele boel uit elkaar om het blok te reviseren. Maar ik vind het lastig te beoordelen uit het filmpje of het echt uit je blok komt of dat er iets mee trilt. even op de standaard zetten en met een schroevendraaier tegen het blok en de andere kant(het handvat) tegen je oor dan hoor je snel genoeg wat er aan de hand is. Het je contactpunten of elektronische ontsteking? Het kan zijn dat het filter in de tank verstopt zit of het slangetje klem zit achter de kap. Het ligt niet aan je bougie

    idd had 10/7  met 36/38 erin…..

    Unleash My Gilera Citta | Black Edtion
    #777404

    Joël
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Is het geen kunstof geratel?
    Door resonantie.

    Dat deed de mijne ook wel wat.
    Zit nog best veel kunstof op wat weer in contact komt met het frame.
    Geen rubber eronder of iets dergelijks.

    #777420

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3454

    Een 36 sproeier is zo ongeveer te klein voor iedere brommer die niet 100% standaard is, en dat is jou brommer niet kon ik uit de andere foto’s opmaken.

    Je kunt makkelijk checken of de carburateur voldoende brandstof krijgt door de sproeier eruit te draaien en de benzinekraan open te draaien. Dan moet de brandstof er gewoon vloeiend uitstromen dus niet zo’n heel klein lullig straaltje of slechts een paar druppels. Als er niet genoeg brandstof in de vlotterbak komt krijg je dit soort effecten. Nu ik er er over nadenk denk ik eigenlijk dat dit niet het probleem is aangezien je aangeeft dat hij beter loopt met de choke erop (= meer brandstof) maar toch is het de moeite van het controleren waard.

    Het geluid zou heel goed uit iets anders kunnen komen als het blok, misschien je voorwiellagers? losse spaak?

    Je kan hem even op de fietsstand zetten en dan gas geven. Als het geluid dan weg is kan je er van uit gaan dat het niet uit je blok komt.

    #777457

    Dondersteen
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Zoals hierboven al gezegd word; Je sproeier is zwz te klein. Ik heb een 10/7 met sproeier 40. Ik zou beginnen met een 42 en dan opbouwen om de juiste afstelling te vinden.

    De ratel durf ik nu niets over te zeggen.


6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.