Ciaotune project

Home Forums Perso’s Projecten Ciaotune project

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Ciaotune 1 week, 2 dagen geleden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dat hoort inderdaad niet zo, heb je je punten op 0.45 afgesteld?
    Heb je ook wat foto’s kunnen maken hoe je de ontsteking hebt aangesloten? Daar kan ook iets fout zitten.

Kan je eens van je huidige traject, van bougie -> bougiedop -> bobine tot aan blok, laten zien hoe je het hebt aangesloten?

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Ciaotune
    Topic starter

20191222_11150120191222_111059

Ciaotune
    Topic starter

20191120_134134

Ciaotune
    Topic starter

De punten staan op 0.45 ja.

Ciaotune
    Topic starter

Weten jullie wat dit is? Dit lag los bij de onsteking.20191222_122146

Ciaotune
    Topic starter

Hallo, ik weet nog steeds niet wat het kan zijn. Dus heeft iemand nog een idee?

Martino
    Bijdrager

Dat wat los bij de ontsteking ligt komt denk ik om een spoel te zitten en tevens zie ik dat de ontsteking niet helemaal juist is aangesloten. Nu lijkt het alsof je de hoogspanningskabel aangesloten hebt op de lichtspoel terwijl je deze normaal op de contactpunten aansluit bij de ontstekingspoel en condensator.

Ook loopt het gele kabeltje van de condensator wat dicht op je nokje en zal je deze beter wat meer onder je lichtspoel kunnen laten lopen.

En als laatste voor de zekerheid nog even een voelermaatje tussen je punten steken. Het is lastig van een foto te zien, maar ze lijken wat krap te staan.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik zie dat je spie kapot is en dat het bijna niet mogelijk is dat de ontsteking op tijd staat.
    Nieuwe spie er in en hij loopt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door zevenenergie.

Daan
    Bijdrager

Hoe is het nu met je ciaotje werkt alles alweer of nog steeds niet?

Ciaotune
    Topic starter

Bedankt voor de info, maar hoe zie je dat de spie kapot is? Hij zit er nog niet heel lang in. Ik had toen wel moeite die spie erin te krijgen, is dat normaal?

@daan nee hij loopt nog niet.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het vliegwiel zit niet vast op de spie, maar op de conische vlakken . Daar dient het op vast te klemmen. Als de krukas of het vliegwiel beschadigt is klemt de boel niet vast en gaat je spie kapot.

De spie moet een halve maan vorm hebben. En bij jouw heeft het vliegwiel er een hap uit genomen.
    Waarschijnlijk is je vliegwiel ook beschadigt.
    Dat komt allemaal omdat ooit, het vliegwiel niet goed vast gezeten heeft.

Ciaotune
    Topic starter

Er is geen hap uit de spie genomen, maar de spiebaan in het vliegwiel ziet er niet zo best uit volgensmij, er steekt ook een stukje uit. Dus dat ga ik eerst maar is recht maken.20200216_165020

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.