Ciaotune project

Home Forums Perso’s Projecten Ciaotune project

This topic contains 27 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Ciaotune 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
  • #788106

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    hallo,
    ik ben Peterhans en ik ben 13 jaar oud en ik wil mijn vespa ciao opvoeren.
    Eergisteren heb ik een Gianelli Fire eronder gehangen, en ik vind dat hij daar aardig wat sneller van gaat en dat hij ook sneller optrekt. Ik wil graag een DR evo erop zetten. Als ik er iets aan doe zet ik het hier in en als ik iets niet weet vraag ik het hier.
    Zo ziet hij er nu uit.5E4E04BF-A29A-4F78-9AE6-72D4921E4633

    #788114

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi Peter Hans, leuk brommertje heb je daar.
    Die Dr 43 is ook een goede keuze. Heb je gedacht aan je sproeier? Er moet namelijk een grotere in als je een expansie uitlaat monteert.
    Goed dat je een spatlap hebt gemonteerd, zo blijft je uitlaat knap 😉

    #788122

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Sproeier 45 zat er in en nu ook nog, maar ik weet niet echt wat voor luchtfilter  ik nodig heb er zit nu een soort zelfgemaakte in.

    #788123

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik weet het niet met dit luchtfilter, maar je zou nu met een standaard brom luchtfilter tussen/rond de  46-48 uitkomen.
    Ik zou zeker als je een dr er op zet, ook een goed(standaard) luchtfilter aanschaffen.

    #788129

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Niet een powerfilter? En moet er dan ook een 13/13 carb op?

    1
    #788517

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Hallo, ik wou ff kijken welke pen maat ik heb. Maar ik kwam erachter dat de krukas speling van links naar rechts heeft en best wel veel. Maakt dat wat uit? En moet ik er wat aan doen, ik heb er namelijk niet echt zin in.

    #788518

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    … ik kwam erachter dat de krukas speling van links naar rechts heeft …

    de krukas.. de uitgaande as van de krukas.. de drijfstang van de krukas.. Zonder dat je wat duidelijker aangeeft waar er speling op zit kunnen wij je niet echt helpen. Over het algemeen is axiale speling op je drijfstang iets wat je niet wilt, maar de drijfstang naar links of rechts bewegen is dan weer geen probleem (en zelfs standaard zo, anders kan je stang nooit vrij bewegen). Je uitgaande as is weer wat anders, daar moet gewoon nooit speling op zitten. Zowel axiaal als horizontaal.

    #788519

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Dan hoort het dus zo, bedankt!

    #791043

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    68509661-AB00-41D6-96A1-EB83311B101FHallo,

    ik had dus een dr evo gekocht en een chinese 13/13 carb (wat blijkbaar een 12/12 is) met sproeier 60 erin. Dat deed het allemaal goed en toen wou ik hem spuiten. Maar nu wil hij niet meer aan, hij heeft vandaag 5 min ongeveer gelopen en hij wou gewoon stationair lopen en ik kon gewoon rijden. Maar toen viel hij uit toen ie stationair liep en wou hij niet meer aan, als ik aan het rennen ben prutteld hij soms wel wat.
    volgens mij is de vonk gewoon goed, heb vandaag de cp nog afgesteld op 0,45 en heb nog een andere bougie geprobeerd. Hij heeft ook wel goede compressie.

    misschien weten jullie wat ik er aan kan doen.

    #791048

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Als het mengsel arm is start hij wat lastig.
    60 is wat aan de kleine kant, met jou uitlaat mag dat best 64 zijn.
    Controleer of je decompressie niet blijft hangen (openstaan)

    #791050

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Bedankt ik zal het morgen proberen, en maar hopen dat ie het gaat doen.

    #791085

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Ik heb het geprobeerd maar het helpt niet.?

    #791807

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Hallo,

    ik heb nu nieuwe contactpunten en condensator gekocht want de vonk was niet goed.
    maar nog steeds gaat hij niet aan, hij maakt ook geen geluid meer als ik aan het rennen ben en volgens mij is de vonk nog steeds niet goed.
    Zou hij het niet doen omdat ik hem heb overgespoten en hij nu niet meer goed contact maakt ofzo?

    #792179

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Weet iemand nog iets waar het aan kan liggen? Ik denk zelf aan een breuk in een draadje.

    #792182

    Ciaotune
    Topic starter
    Berichten: 43

    Ik weet nu waar het aan ligt, er komen nu grote blauwe vlammen uit de uitlaat en hij start niet, volgens mij komt dat dan omdat de onsteking veel te laat staat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.