Vespa ciao Mix start niet

Home Forums Algemeen Website Vespa ciao Mix start niet

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by EenGroepKoeien 4 years, 9 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #788183

    EenGroepKoeien
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hallo iedereen,
    Ik heb een week geleden een vespa ciao mix gekocht die een tijdje stil heeft gestaan en niet liep. ik heb nu de luchtfilter vervangen, carburateur schoon gemaakt, olie vervangen, kop en voetpakking vervangen, benzine vervangen. Vanmiddag kreeg ik hem aan de praat en reed hij redelijk goed maar hij liep niet goed stationair en bleef steeds uitvallen. Toen ik hem net wou starten om de deo-proef te doen om te testen op valse lucht wou hij niet meer starten. Ik krijg hem nu ook niet meer aan praat.

    ts
    1
    #788185

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Grote kans dat er toch een achtergebleven vuiltje in je sproeier zit.

    Controleer ook de krukaskeerring aan ontstekingskant eens, grote kans dat die er uit gelopen is en dat veroorzaakt dit soort problemen.

    De voetpakking heb je vervangen voor een metalen of eentje van karton? Ik ben over beide niet heel enthousiast, die metalen laat veel lucht door en die van karton is te dun waardoor hij pas goed afsluit met wat vloeibare pakking.

    Het vervangen van de koppakking is niet per se nodig, deze brommers horen geen koppakking te hebben. Wel is het belangrijk dat zowel de cilinder als de kop goed vlak zijn om lekken te voorkomen, wellicht is het de moeite waard om te vlakken. De cilinders en koppen trekken vaak krom, ik denk dat dit komt door de 3 tapeinden ipv de gebruikelijke 4.

    #788192

    EenGroepKoeien
    Topic starter
    Berichten: 2

    super bedankt voor de reactie!
    Ik heb mijn sproeier nu al een paar keer doorgespoten dus betwijfel dat dit het is. Ik heb nog niet gekeken naar mijn krukaskeerringen dus daar zal ik snel naar kijken. verder heb ik de pakkingen vervangen voor metalen pakkingen, ik heb ook nog kartonnen liggen dus twijfel over welke ik er op moet zetten.

    ts
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.