Vespa ciao loopt vast

Home Forums Techniek Mechanisch Vespa ciao loopt vast

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 4 years, 12 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #785351

    RubenPeeters
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb een vespa ciao waarvan ik de zuiger en zuigerveren heb vervangen. Vanwege weinig compressie. Hierna liep de motor weer goed.

    Bij het testrijden had ik last van vastlopen van de brommer. Na een aantal kilometers hield ie in en stopte de motor ermee. Hierna kan ik de brommer weer gewoon starten en wegrijden. Waarna het daarna weer gebeurd. Ik heb zo’n vermoeden dat er iets mis is met de koppeling..

    Wat denken jullie dat er aan de hand is? Alvast bedankt!

    #785360

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7334

    Gezien je alleen de zuiger(veren) hebt vervangen zal ik ook hier naar de oplossing zoeken. In het Duits heb je hier een mooi woord voor “Kolbenklemmer” en dit is eigenlijk hier een warmloper omdat je motor niet vast staat.

    Het kan zijn dat je zuiger/veren bij het uitzetten te krap in je cilinder komt te zitten en de toleranties dus te klein zijn. Zuiger ovaal is en niet rond etc. Weet je zeker dat je een juiste zuiger hebt gemonteerd?

    #785372

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Als je je zuiger en veren hebt vervangen en daarna krijg je warmlopers dan ligt het in ieder geval niet aan je koppeling.

    Ik neem even aan dat je weet hoe een warmloper klinkt en voelt?
    Schrapend geluid uit je blok, sterk afremmen als of er iemand keihard in je achterrem knijpt enzo.

    Haal je cilinder er maar weer af en kijk even wat de schade is op je cilinder en zuiger.
    Als je er meerdere gehad hebt kan je denk ik alvast een nieuwe zuiger bestellen.

    #785378

    RubenPeeters
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb een standaard 38,2 mm zuiger besteld en bevestigd. Zoals het hoort. De brommer begint inderdaad spontaan af te remmen totdat hij uitvalt. Ik denk dat het dan ligt aan het feit dat het een imitatie zuiger is.

    1
    #785523

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Dat zou heel goed kunnen, ik heb exact dit probleem een keer gehad en na het opmeten kwam ik erachter dat de zuiger ovaal was in plaats van rond. En dan bedoel ik niet een beetje, het ding was gewoon eiig. Ok dat is geen echt woord schijnbaar maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

    Als je originele zuiger nog netjes is kan je die ook goed schoonmaken en de zuigerveren van de imitatie zuiger erop zetten, dan ben je er ook.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.