Vespa ciao lekt benzine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao lekt benzine

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by pepko 11 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #211136

    Vespa-Loriie
    Topic starter
    Berichten: 21

    Hoi iedereen,

    sinds gisteren heb ik ontdekt dat men ciao benzine lekt. Heb toen snel ff gekeken en benzineslangetje terug vastgemaakt, bout erbij harder aangedraaid ( deze leken onder olie ) en nieuw benzine in gedaan.
    Deze ochtend terug heel mijn benzinetank leeggelekt. Iets verder gekeken en foto’s getrokken
    zodat jullie konden kijken.Denk dat het aan de cilinder of motorblok ligt maar weet niet hoe het op te lossen aangezien ik ook helemaal geen verandering heb aangebracht de laatste tijd.


    Duidelijk één schijf die onder olie zat, rest was proper


    achterste deel van cilinder blonk ook van de olie net zoals zilveren deel van carb erachter
    ( merkte op dat de 2delen van het zilveren deel van de carb net achter de cilinder niet juist op elkaar passen en er een opening is. maar dit verklaart niet waarom de cilinder (=hoger) ook nat is)


    dit keer was benzinebuisje wel nog zeer proper, ook geen spoor van olie op de kappen onderaan

    grtz Lorie

    #229469

    jayjay00
    Bijdrager
    Berichten: 117

    He misschien ietsje duidelijker zijn. je hebt het over een benzine lek en over een olie lek. Dat je olie bij de cillinder hebt komt vaak uit de gat van je cilinder waar je uitlaat op vast zit. kan komen door een verkeerde afstelling ( teveel olie ) of een versleten zuiger. Die benzine lek moet je toch ff benzine in goien en kijken waar hij lekt. Die benzine leiding kan poreus zijn. Schroefje losgedraaid van je benzine kraan? Heb je een rubberen ring in je vloterbakje van je cabr? dat plastic bakje wat je onder de cabr hebt hangen. Die zat er bij mij niet in waardoor hij ook benzine lekte

    PS. Je zet er zelf net neer dat de gat van je achterste deel van je blok dus(carter heet dat). En de cabr dat er ruimte zit.

    #238064

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    haal je treeplankje er eens af, en kijk of je carburateur ook nat word vanbuiten als je benzine kraan open zet.

    als je brommer stilstaat kan ie namelijk niet uit de cilinder/cilinderkop lekken.

    het olie bij de uitlaat poort/bij de decompresseur is normaal en zeker niet ernstig.

    #233985

    vespa-si-owner
    Bijdrager
    Berichten: 216

    er zit ook wel heel veel smurrie rond de decompressie. sluit deze wel goed af?

    #237816

    Vespa-Loriie
    Topic starter
    Berichten: 21

    Gisteren treeplankje er eens afgehaald en gewoon alles ff goed aangedraaid.
    ook benzineleiding vervangen en kraantje goed vastgezet.
    Deze ochtend geen benzine meer gelekt. Weet dus niet juist waar het aan heeft gelegen
    maar waarschijnlijk gewoon stukje dat los was gekomen.
    Bedankt allemaal

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.