Vespa Ciao kapot na harde tik?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao kapot na harde tik?

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Filip 11 years, 6 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #210874

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    ik heb een vespa ciao met elec ontsteking. op hoge toeren tikte het blok soms. en toen hoorde je een harde tik en deed ie niets meer. zou dit aan de ontsteking kunnen liggen? en weer op te lossen zijn door een nieuwe cdi? of weet iemand wat het kan zijn?

    #234901

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Het is lastig om precies de tik te herkennen. Dit kunnen meerdere dingen zijn. Zuigerveren of een van de lagers uit je blok bijv. Maar ook de krukaswang welke tegen je inlaat vlakje schuurt kan dit geluid veroorzaken bijv. Ik ben bang dat je toe bent aan een blokrevisie en even goed moet nagaan wat deze tik/tikken veroorzaakt zal hebben.

    #234905

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    of: je naaldlager zit naast de zuiger;)

    zoals ik al eerder aangaf in mijn perso, is dat het lagertje maar voor 35% in de zuiger zit.
    dus had ik mooi een dikke rubber ring ertussen gedaan en toen was het geratel een stuk minder.

    al mijn dr evos maakte tik herrie dus het ligt naar mijn mening toch echt aan de zuiger bevestiging
    en zoals martino al zegt is chekken op speling en goed voelen (eventuele revisie) is dan een goede oplossing

    :thumb zet em op

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #229439

    robbert1992
    Donateur
    Berichten: 119

    mischien spie bij je vliegwiel afgebroken..?

    #231549

    van Sambeeck
    Bijdrager
    Berichten: 232

    dat is je spie heb ik ook gehad

    #236164

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    lagers heb ik pas nog vervangen dus daar zou het niet aan liggen. ik dacht ook misschien iets met zuigerveren, ik zal m dit weekend eens uit elkaar halen. ik hou jullie op de hoogte

    #231642

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Met de lagers doelde ik niet alleen op de krukaslagers, maar vooral big-end en pistonpen lagers.

    #237667

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    ik heb het blok uit elkaar gehaald en er is gewoon een zuigerveer weg en de andere is kapot. dus ik denk dat het met een nieuwe cilinder is opgelost.

    heeft er iemand een creco 43mm over?

    #228602

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Waarom een Creco wanneer je carters bewerkt zijn voor een DR evo? Ik zal gewoon weer een DR evo aan schaffen.
    De Creco is ook niet meer te koop en de DR nog wel.

    #232901

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    mijn carter is niet meer getuned op dr ik heb nu een onbewerkte belgen carter. welke 43mm cilinder past daar het beste op?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.