Vespa Ciao EBR voorvork schijfrem kit of zelf knutselen?

Home Forums Techniek Framedelen Vespa Ciao EBR voorvork schijfrem kit of zelf knutselen?

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 8 months geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • #799901

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hi mensen,

    Ik twijfel nu een beetje. Wil een nieuwe vork kopen een van EBR. Alleen nu kan ik nergens echt iets vinden over de remklauw en bevestiging. Heeft een van jullie dit al eens gedaan en wat heb ik er allemaal voor nodig? Ik kan me namelijk herinneren dat het bij mijn andere twee takt brommer van 15 jaar oud al mega lastig was om voor een speciale niet meer gemaakte vork een remklauw te vinden. Heb uiteindelijk de klauw maar zelf gereviseerd, omdat niets zo te vinden was dat erop pasten. Vandaar dat ik nu liever even een bevestiging wil hebben. Zijn de delen nog ergens verkrijgbaar? JMPB ? Vraag me ook af hoe ik de schijf moet bevestigen aan het wiel, moet ik dan in de velg gaan boren en tappen of wat kan ik mij hierbij voorstellen?

    Kwam deze post tegen maar dit is een SI voorvork. Dat kan natuurlijk ook alleen die zal ik dan tweedehands moeten zien te vinden ergens.
    https://vespa-ciao.nl/forums/topic/noways-ciao/page/3/#post-787361

    Heb nog even snel op marktplaats gezocht. Je krijgt er alleen nog vorken die totaal opnieuw zal moeten worden, meh dat verhaal ken ik nog van mijn Beta Ark. Heb hier 4 hele setjes liggen, honderden euro’s aan verspild voor ik een goede gevonden had, omdat niemand de vork olie doet vervangen en door blijft rijden tot die dus uiteindelijk van ellende bijna uit elkaar valt….

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door sleutel10.
    #799905

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2600

    Vraag degene die de vork verkoop ook om de remklauw.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.