Vespa Bravo oldtimer opknappen

Home Forums Mijn brommers Projecten Vespa Bravo oldtimer opknappen

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Joukel 6 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Gebruiker

Grindpad
    Bijdrager

Ik zie nu dat ze bij JMPB gewoon een Boxerkraantje verkopen…  😆

Joukel
    Topic starter

Mooie update weer! Die Paiwai is een fijne cilinder hoor, ik heb er ook mee gereden en geen slechte ervaring mee. Qua banden zou ik voor Kenda’s of Pirelli ML75 gaan, beide goede ervaringen mee alleen die hebben niet echt het oldtimer idee. Die ML75 zaten standaard onder de latere Piaggio brommers, daarvoor was het volgens mij de ML12. Die ML12 heb ik nu onder de Ciao zitten en is van goede kwaliteit, past ook goed bij een oldtimer. Hoe ga je de poelie aandraaien met je spaakwielen?

Thx voor de info zal er eens naar kijken!
    De poelie zet ik vast door de achterrem in te knijpen en ondertussen op de bagagedrager te zitten en dan de moer vast te zetten. Werkt altijd (mits de achterrem goed werkt).

Ik ken je probleem met het kraantje. Ik heb ooit mijn geliefde Boxer van de hand gedaan, enkel en alleen omdat het benzinekraantje kapot was en ik er geen vervanger voor kon vinden. Die van de Boxer is extra moeilijk zelf te maken omdat er een lang stangetje naartoe loopt. Wellicht kan iemand met een draaibank nog wel iets op maat maken voor je Bravo?

Ze hebben de benzinekraan van de boxer inderdaad bij JMPB zoals je net ook al zei, die heb ik ook voor op mijn andere boxer, maar op de bravo komt dat nogal ongelukkig uit met de brandstofslang en de cilinderkop. Niet echt veilig….

Ik heb dus ook de benzinekraan van de latere type’s bravo gekocht (met schroefdraad).
    Daar zet ik dan een moer op, die ik op 14.5mm afdraai met een sleuf erin voor een o-ring, dat zou dan ook moeten werken!

Oldtimer fanaat
2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.