Verstevigde citta bruggen

Home Forums Techniek Framedelen Verstevigde citta bruggen

This topic contains 5 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Rick. 10 years, 4 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #167126

    Dylan
    Topic starter
    Berichten: 929

    Zijn er mensen die hun citta brug hebben verstevigd? je ziet namelijk iedereen maar simpel een si brug of een jmpb brug.
    Een citta brug is vrij neutraal met rechte lijnen dus moet makkelijk te verstevigen zijn. Wil iedereen die dit heeft gedaan zijn ideetjes delen met eventuele foto’s?

    Nou heb ik dit plaatje al gevonden:

    Maar ik persoonlijk vind dit te weinig. want ik geloof dat er meer verbeter punten zijn.

    Ik ben hierin geintereseerd puur omdat ik lassen een leuke bezigheid vind en ik mijn fantasie de vrije loop kan laten gaan;)

    #175668

    Rick.

    Alle lasnaden overlassen, ijzeren strips op de hoeken lassen, de ophanging aan je frame beter vast lassen.
    Zo wordt hij al een heel stuk sterker

    #175669

    Dylan
    Topic starter
    Berichten: 929

    De puntlasjes overnemen kan. maar is overbodig bij bepaalde delen. Ik dacht zelf aan complete 2mm platen aan de zijkanten. Gewicht word natuurlijk aanzienelijk meer maar Valt te verwaarlozen met mijn gewicht aangezien er ook mensen van 100kilo op een citta of ciao rijden.

    #175670

    Rick.

    Dat met die platen lijkt me al een zeer stevige oplossing, alleen even opletten dat je koppeling poelie en slaar nog passen ook zou ik dan gaten maken voor de kappenbevestiging

    Edit: in dit topic vind je op de eerste pagina iets soortgelijks

    #174140

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Wat Rick. zegt, ik was zo snugger om een stalen lat aan de binnenkant bij de poelie te lassen:

    Maar dat kan er weer afgeslepen want de v-snaar loopt ertegenaan. Aan de onderkant zit ook een latje gelast en die verstijfd de boel ook.

    Ik heb verder de aansluitingen en alle hoekjes opgelast/doorgelast. Binnenkort(een magisch woord) ga ik dat foute latje eraf slijpen en kijken wat dit blokje wil doen (42 alu + 25mm uitlaatpoort en ingekorte leo).

    #174066

    Dylan
    Topic starter
    Berichten: 929

    Ik ga vanavond bij wilk een brugje halen dus ik zal jullie op de hoogte houden in mijn perso 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.