Verschillen brom/snor Citta

Home Forums Techniek Opvoeren Verschillen brom/snor Citta

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 2 dagen, 18 uur geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Koning
    Topic starter

Hey,

Ik vroeg mij af of er nog meer verschillen zijn tusssen brom/snor Citta’s. Als ik het goed heb gelezen hebben alle Citta’s een bromklok. Het zou hem dan zitten in de krukas, inlaat en carburateur?

Mijn snor Citta loop namelijk ~38/39 op de GPS, maar ik zie zo even geen mogelijkheid om hem terug te brengen naar een wat veiligere 35 bijvoorbeeld. Setup is nu;

Standaard (?) uitlaat
    Poelie 105
    Snaar 1087
    Carb Dellorto 12/7 met sproeier 35
    Standaard luchtfilter

Dustin
    Bijdrager

Die snelheid is wel heel knap op een standaard snor citta. Ik heb hier een 100% originele snor citta met citypower uitlaat, sproeier 40 en voor de rest 100% standaard setup. Deze loopt 32 gps met erg veel toeren. Probeer het eens met een andere app, of kijk eens na of je echt poelie 105 hebt. Want met een bromblok en leo krul + poelie 95 haalde ik ook amper de 39.

Een brom citta is vrij zeldzaam, dit was als ik het goed heb van oorsprong alleen de “meany”. Deze had een grotere poelie op de koppeling ( “belgenkoppeling”) en dus een zwaardere overbrenging. Ook een grotere inlaat, andere krukas en 12mm carburateur. Op de brug zit ook niet het opstaande randje die op een standaard citta brug zit, die is er normaal om “opvoeren” dmv de grotere koppeling tegen te gaan.

Bromblokjes van de ciao, citta etc zijn wel heel veel in de omloop. Een origineel citta bromblok is een “belgenblok” met (dacht ik) de grootste inlaat vanaf de fabriek.

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

Koning
    Topic starter

Hm dat is wel bijzonder.

Ik heb er nu een nieuw std luchtfilter onder, maar nog steeds 35 op GPS. Dit komt ook wel redelijk overeen met de teller, die geeft c.a. 40 aan. Verder kan ik nergens opgefokt spul bespeuren.

Zal morgen de poelie nog eens nameten, maar ik weet 99% zeker dat er een nieuwe 105 op zit..

Dustin
    Bijdrager

Ik weet vrij zeker dat je dan een citypower uitlaatje hebt, die lijkt origineel maar heeft een dikkere bocht en is dus sneller. Een poelie 95 en 105 lijken veel op elkaar, dus idd even nameten.

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.