verschil vliegwielen

Home Forums Techniek Elektrisch verschil vliegwielen

This topic contains 5 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Martino 10 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

abject
    Topic starter

hallo

ik ben bezig een blokje te reviseren en bij het demonteren van het vliegwiel is er een klein stukjes van het magnetisch gedeelte afgebroken.
    het is niet groot maar nu weet ik niet of de ontsteking wel werkt.
    dus wilde ik een ander vliegwiel gebruiken dat ik nog had maar dit is een ander?

de een heeft bolletjes en de andere een streep(in de metalen buitenrand)
    de diameter van het magnetische gedeelte is ook verschillend

kan ik nu het vliegwiel gebruiken met de streep erin, op een 2 spoelse ontsteking?

alvast bedankt

Martino
    Bijdrager

Foto’s zullen hierin wel handig zijn.

Over het algemeen heb je vliegwielen voor contactpunt onstoken blokken en electronisch ontstoken blokken. Tevens zijn er zogenaamde Berini vliegwielen. Het is zaak dat je het juiste vliegwiel bij de juiste onsteking gebruikt.

Of het vliegwiel bolletjes of een streep als uitsparing heeft. Maakt in deze niet uit, maar het verhaal dat de binnendiameter verschillend zal zijn. Is een herkenningpunt dat het hierbij gaat om bijvoorbeeld een cp en elec vliegwiel en dus niet uitwisselbaar.

abject
    Topic starter

ow verdorie, kan het kwaad als er ene klein hakje uit het magnetische gedeelte is?

Martino
    Bijdrager

Ik zal zeggen maak eens een foto? Een magneetband suggereerd wel dat je een cp wieltje hebt en wanneer je losse magneten hebt een elec.

abject
    Topic starter

voila foto’s, zal makkelijker zijn zo =p

Martino
    Bijdrager

Beiden Cp vliegwielen en dus wel degelijk mogelijk om te verwisselen. Het vliegwiel waar de stukjes magneet van zijn afgebroken zal nog evengoed moeten werken. Ik zal gewoon de lichtste van de 2 pakken. Of degene met minste onbalans. Dit laatst is alleen pas te merken wanneer je rijdt of op een juiste testbank.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.