Verschil tussen voorvorken

Home Forums Mening & ervaring Voorvorken Verschil tussen voorvorken

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Guido 8 years, 11 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #149058

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    Heb vandaag maar eens een Bravo, een SI en een Citta vork uit elkaar gehaald.
    De reden hier toe is dat mijn superbravo met aan de binnenkant SI veren, bravo binnen en buiten poten, bravo buiten veren veelte stug is en amper in kan veren. Maar mijn citta met aan de binnenkant Citta veren, citta binnen en buiten poten, bravo buiten veren wel heel lekker veert.

    De onderste is Bravo, in het midden SI en bovenaan Citta (laatste type), zoals je kunt zien zijn ze allemaal anders…
    Bravo en SI hebben er een zuiger inzitten en de Citta dus niet (vraag me dan ook echt af waar de olie in deze vork voor dient)

    Heb nu een voorvork opgebouwd met Bravo binnenpoten, Citta Buitenposten en SI veren en dat veert bijna net zo slap als een citta vork?

    #154982

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    En Bravo binnenwerk en vering met Si onder pootjes dan ? Si onder pootjes hebben het voordeel dat het wiel voor de vork staat in plaats van lood recht, dit geeft betere stuur eigenschappen met stugge vering.

    TICKLING BARN
    #154983

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5745

    Maar het nadeel van de si onderpoten is dat het wiel te veel naar voren komt te staan t.o.v. Het spatbord…

    #154984

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    De olie heeft vooral een smerende functie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.