Verlichting/Bedrading probleem

Home Forums Techniek Elektrisch Verlichting/Bedrading probleem

This topic contains 24 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #775053

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Nee, die spoelen zijn gloedjenieuw,. van binnen zit het wel goed.
    Kan het zijn dat 1 van de draden tegen de bougiekabel zit ofzo?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #775130

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Er zit denk ik niets anders op dan alles maar na te lopen.

    #775134

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Hier Ga je een multimeter voor nodig hebben, als ik dit zo zie lijkt het erop dat er ergens een kortsluiting zit vanuit een van de spoelen, de ontsteking komt ook terug via de massa, als je alle draden behalve de ontsteking los maakt loopt het dan wel? Anders toch eens goed kijken naar de soldering en zo, ook goed opletten dat niks van de spoelen massa maakt

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #775195

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    @ritze

    De brommer loopt gewoon, ook wanneer ik het licht inschakel. Het enige wat ie doet is bijna uitvallen bij het aanzetten van het licht, het licht zelf gaat niet branden. Als ik de gele draad eraf zou halen en het schakelaartje om zou zetten, zou er dus ook niets gebeuren verder.

    #775204

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Wellicht dat de kabel toch ergens contact maakt waar het niet hoort. , probeer eens een kabel te leggen naar de lamp, en de massa te laten voor wat het is. Eens kijken of die dan ook uitvalt.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #775264

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Wat bedoel je precies Ritze? Er ligt momenteel toch al bedrading naar de lamp 😛

    #775270

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Ja precies daarom, als die draad ergens sluiting maakt dan kan je zo misschien verder komen,

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #775353

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445


    Mad paint skillzz 😆

    Simpeler als dit aansluitschema kan ik het niet maken. Of je er nu voor kiest om het blauwe, gele of bruine draad te gebruiken voor je verlichting maakt niet uit. Het ene draad levert alleen wat meer stroom als het andere draad.

    Ik zeg nog steeds kortsluiting. Mogelijk is er een draadje klem komen zitten tijdens het monteren van de spoelen in het blok. Meten is weten 😎

    #775355

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik wil er op inhaken dat de vlieger “Meten is weten” niet altijd opgaat. Wanneer de draden bijvoorbeeld met elkaar contact maken kan je goede waardes meten maar nog wel een probleem hebben zoals deze je beschrijft. De draden slijten na verloop van tijd en met name de omhulsels zijn aan slijtage onderhevig. Nieuwe draden solderen biedt dan een uitkomst.

    #775362

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Dat klopt zeker Martino. In dit geval bedoel ik met doormeten dan ook eigenlijk door middel van de piepjes-test controleren of draad 1 geen contact maakt met draad 2.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.