Veertje plaatsen gashendel citta

Home Forums Techniek Problemen oplossen Veertje plaatsen gashendel citta

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by LAD78 4 years, 7 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #790214

    danieljoshua
    Topic starter
    Berichten: 12

    Goedemorgen, ik ben Daniël en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een citta gekocht ,maar het veertje van de gashendel ontbreekt. Nu hebben we nog een oude citta staan die nog wel het veertje heeft.
    Kun je dit veertje makkelijk overzetten. Hoe haal je hem eruit en hoe moet hij er weer in.
    Kan iemand hier uitleg over geven met misschien wat foto’s erbij.

    ps: Ben net weer met deze citta hobby begonnen, dit forum heeft me al veel geholpen met hoe alles ook alweer werkt. Echt top!

    #790222

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Veertje in de gashendel? Voor zover ik weet zit er alleen een veertje in de carburateur.

    Misschien kan je een foto plaatsen om te laten zien wat je precies bedoelt?

    (Mooi om te horen dat je zoveel aan het forum hebt, daar doen we het natuurlijk voor 👍)

    #790231

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Ligt eraan

    Bij het nieuwe model (kunstof gashendel) hoe je het ook noemt.
    (Deel waar je handvat op schuift)
    Past de veer niet.

    Het oude model (metaal gashendel ) met de houder past het wel.

    Ik neem aan dat je de veer bedoeld voor je gashendel?

    #790232

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Ik heb ook een gashendel van een nieuw model si liggen, die had ook een veer er in zitten. Geprobeerd over te zetten op mijn citta gashendel, en dit lukte me net niet. De uitsparingen waartussen hij gespannen zou moeten zitten zijn er wel gewoon.

    Tip: 1 a 2 veren van een balpen tussen je gaskabel stelschroef en gasheveltje doen op je carburateur! Heb ik ook gedaan, gashendel schiet mooi snel terug, en hij voelt niet zwaar of stroef aan.

    gaskabel veer

    #790233

    danieljoshua
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo,

    Bedoel inderdaad de veer voor de gashendel, de citta is uit 2001/2002.
    Dat veertje is een leuke tip, dat kan ik eens proberen!

    Bedankt!

    #790234

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Ben ik nog steeds wel benieuwd naar een foto. Dan kan ik ook weer wat bijleren want heb het oprecht nog nooit gezien 🙂

    1
    #790239

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    vespa-ciao.nl/forums/topic/gz-gashendel-veertje/

    Edit AA-T:
    Niet de meest duidelijke foto’s maar het idee is duidelijk, heb ze even aan je post toegevoegd. Bedankt 🙂
    290A65CF-4B8E-4C5F-BB58-E908FB9C6222512DCDB6-0AC1-462C-AEA0-E827F248C2882AA20331-6D32-49F1-B34F-D2EFA886B603

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.