Veening's Si met aanhanger

Home Forums Perso’s Collecties Veening's Si met aanhanger

This topic contains 10 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Steel SI 2 years, 5 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #803539

    Veening
    Topic starter
    Berichten: 5

    Hallo allemaal.

    Ik zal mijn Si eens even voorstellen op het forum, ik ben hier tot dusver alleen actief geweest om wat onderdelen te bemachtigen.
    DSCF0977-1
    Ik dacht nadat ik mijn motorrijbewijs had gehaald en vanaf een Tomosje naar een BMW K100 was gegaan ik niet weer terug zou kijken naar 50cctjes. Uiteindelijk is heeft het kleinschaligere geklooi op brommertjes met vrienden me toch weer terug getrokken, je bent geen snelheid of vermogen nodig om lol te hebben!

    Ik was wel een beetje klaar met Tomos dus ik zocht van anders. Toen er een goedkope niet-lopende Si op Marktplaats kwam zag ik een mooi projectje.

    Zo kocht ik de Si. Niet in hele slechte staat maar ook niet mooi meer en natuurlijk niet lopend.
    IMG_20200718_162922

    Nadat hij weer liep is hij uit elkaar gehaald om hem weer eens goed in de lak te zetten. Het is dezelfde kleur pastelblauw als de vorige eigenaar er op gespoten had alleen nu in 2K hoogglans lak ipv matte lak.
    FJIMG_20200815_201407FJIMG_20200817_075621
    Het elektrisch systeem heeft een goede upgrade gekregen. De brommer heeft nu een contactsleutel en een 6V DC systeem met accu. Remlicht en richtingsaanwijzers staan nog op de to-do list.
    contactsleutel

    De motor heeft natuurlijk ook wat liefde gekregen ipv alleen draaiend maken. De poellies zijn vervangen door een variareur, de uitlaat is een Giannellli citypower en de carburateur is vervangen door een 12/12 formaat.

    Nu wat glamourshots van het brommertje. De kleur past goed in het herfstlandschap.
    DSCF0963-1
    DSCF0972-1
    Ik heb nog wat plannen om het iets te verbeteren dus verwacht nog updates op de voortgang daarvan. Op dit moment ga ik genieten van tourtjes met vrienden.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 years, 7 months geleden door Veening.
    #803541

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Ziet er mooi uit. Volgens mij heb ik deze gisteren op Reddit gezien. Ik zou graag ook nog een si willen.

    #812037

    Veening
    Topic starter
    Berichten: 5

    Na meer dan een jaar rijden en sleutelen is het maar eens tijd voor een update.

    Ik wilde al vrij snel een buddyseat, ik miste een beetje het strakke gevoel van een motorzadel doordat het standaard zadel geveerd was. Ik had in Duitsland een lange buddy gevonden en een verlengde bagagedrager en achterlicht. Dit gaf mij het strakke gevoel in de bochten maar ook een ontzettend houten achterwerk na langer ritten. Gezien het een tourbrommer is hij weer vrij snel teruggebouwd naar het geveerde fietszadel, comfort ging boven bochtengevoel.
    DSCF1645-2

    Tussen het touren door moest er toch ook gesleuteld worden en gezien hij perfecte werkte moest ik nieuwe dingen gaan verzinnen. Een daarvan was een helm speciaal voor het brommer rijden, die van striping voorzien was om hem te matchen met de brommer:
    FJIMG_20210210_194604

    Daarna heb ik een aanhangfiets van marktplaats gehaald om hier een monotrailer van te maken.
    Na een middagje spetteren met een lasapparaat kwam had ik een frame achter de brommer hangen.
    IMG_20210711_171508

    Vervolgens is het frame gestript, de zadelpen weggeslepen, het 20″ wiel vervangen door een van slechts 12″. Dit gaf ruimte voor mand om bagage in te stoppen.
    IMG_20210726_154700
    IMG_20210726_210754
    IMG_20210722_150550
    Het spatbord moest ook wat aanpassingen hebben zodat de mini 7-polige stekker en trekhaak er netjes inpaste. De opbouw is met glasvezel gemaakt, dit is daarna geplamuurd en met fillerprimer netjes ingevuld.
    IMG_20210806_130302

    Nadat het frame netjes in dezelfde kleur pastelblauw gespoten was als de brommer en de mand gelakt was kon de aandacht naar de verlichting gaan. De brommer had al een 6V accu gekregen met allemaal LED verlichting dus het was kinderspel om dezelfde lampjes op de aanhanger te zetten.

    ezgif-2-0b6c1afd1203

    Met de trailer af was het tijd voor de vuurproef afgelopen weekend, een weekend kamperen met de brommers. Zelfs afgeladen een zware canvas tent en kookspullen merk je haast niks van de aanhanger, je kun met volle overtuiging nog vol in de bochten duiken en comfortabel over klinker- of zandwegen jagen.
    DSCF1700-2

    #812044

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Hahaha zie ik dat nou goed, een wit aanhangwagenkenteken voor een brommer? Bestaat dat echt?

    #812045

    Veening
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ze bestaan echt maar de enige fotos die je er van gaat vinden zijn de bovenstaande fotos van mij en de voorbeeldfotos van webshops want blijkbaar ben ik de enige idioot die er ooit een gekocht heeft.

    Ondanks dat niemand er ooit om gemaald heeft zijn ze blijkbaar wel verplicht als de aanhanger de gele plaat op de brommer blokkeert.

    Ik vond het idee van een 7 polige stekker en witte plaat op een brommer wel grappig en ik had geen zin in mogelijk gezeur dus ik heb er gewoon netjes een plaat op gezet.

    #812069

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Haha wat gaaf! Die plaat maakt het wel echt af ja, stoer.

    Si ziet er ook netjes uit :thumb

    #812083

    ManBroKil
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Leuk om te zien, vooral de gevarenlichten!

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 6 months geleden door ManBroKil.
    nieuwe generatie Vespa gek
    #812120

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Nog een wit plaatje: https://flic.kr/p/KYGW3g 🙂

    #812207

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    Super leuk uitgevoerd, zowel de si als de kar.
    Maar sorry, ik was jouw in 2009 al voor 😉

    08f2be0d-01ce-422d-ba37-efa4e9d0049fb8b5d0dc-ea45-4a6b-b845-aac06f46cc6699190a4e-fbce-4679-94e9-355a5d9a977e
    #812329

    Daan
    Bijdrager
    Berichten: 137

    gave si zeg! waar heb je die knipperlichten vandaan? ik heb zelf een kick blok met electronische onsteking en wil daar ook graag knipperlichten op, heeft iemand hier een schema voor?
    gr daan

    #812551

    Steel SI
    Bijdrager
    Berichten: 2

    JEZUS wat een mooie SI zeg!!! Zulke spontane jaloezie heb ik nog niet meegemaakt.
    misschien toch me si maar een nieuw kleurtje geven. Top gedaan!

    Liever een scheetje voor iedereen dan buikpijn voor mij alleen
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.